“Man får vad man betalar för”
Omdöme om Ryanair

Omdömet skrevs 10 augusti 2017

Ryanair är ett effektivt transportbolag som fraktar passagerare från punkt A till punkt B. Det är inte speciellt bekvämt men det är effektivt och billigt. Har aldrig haft problem med förseningar eller förlorat bagage vid Ryanairs flygningar.

Däremot är de mycket bra på att ta betalt för allt extra man kan tänka sig. Det senaste påhittet är att sprida ut passagerare från samma bokning på olika ställen i planet för att tvinga oss att betala extra om vi vill sitta ihop. Innebär att ombordstigningen blir lite krångligare då det uppstår byteshandel mellan passagerare som vill sitta tillsammans.

Tack Black_Father

Omdömet skrevs 3 augusti 2017

Vi kom iväg tid och personalen förutom en kvinna var jättetrevliga både på ner och hemresa. Jag har åkt med dom många gånger och har inget att klaga på. Utbudet på mat är väl inte så stort men vad gör det när det tar 1.35 i flygtid till Krakow. Vi köpte parfym på hemresan och priset lägre än på flygplatsen. Benutrymmet är klart lika bra som vilket charterplan (ekonomiplats) som helst. En sak jag tycker är bra är om det blir fullt i kabinen med handbagage så får man lämna det och det läggs bland det incheckade.

Tack Gson63
Omdömet skrevs 31 juli 2017

Åkte med Ryanair ner till Malta. Tycker att Servicen och själva benutrymme kunde ha varit bättre men för korta resor funkar det bättre.

Tack patrickarlsson92
Omdömet skrevs 31 juli 2017

Har åkt med Ryanair många gånger och det fungerar mycket bra. Men denna gång var det världsklass. Vi var på väg från Stockholm med bil, och var ute i sista sekunden, enligt vår GPS skulle vi vara framme kvart i 16 och vi skulle checka in en väska senast 10 i 16 och planet skulle gå 16.30. Då händer det som inte får hända, trafikkö pga vägbygge. Jag insåg snabbt att vi inte skulle hinna, men min fru gav inte upp, anlände till Flygplatsen 5 minuter innan planet ska starta !! Säger år min fru att hon och våra 2 söner ska springa med bara handbagage (jag tänker att jag får ta in på hotell men att vi chansar på att de kan hinna) . Även om jag gett upp! Parkerar på närmsta parkering tar den stora väskan, då ringer min son. Ryanairpersonalen står och väntar, de säger att jag också hinner?? Kollar klockan 2 minuter innan planet ska starta, springer mot säkerhetskontrollen med stora väskan, allt förberett för kön, skanna väskan (fick kasta vätskor men det gör inget), 5 stycken ur personalen från Ryanair hjälps åt med allt för att det ska gå snabbt, vi springer i grupp mot planet, där står en kille och tar min stora väska och lastar in den i bagagerummet. Ombord på planet 8 minuter sent, men såååååå imponerad. Detta hade INGET annat bolag gjort, Ryanair räddade vår semester, hade förbokade/förbetalda hotel och aktiviteter, hade vi misst planet och köpt nya bilketter dagen efter skulle vi missat saker och förlorat mycket pengar. TACK Ryanair. Dessutom var peronalen på planet supetrevliga:-)

Tack Falkfamilj
Omdömet skrevs 28 juli 2017

Jättetrevlig kapten o flyg. Det var personalen som var otrevliga och kalla på flyget. Tog upp till 1 timme innan man fick hjälp. När man väl fick hjälp så var det inte till stor nytta då jag bads vänta och vänta hela tiden.

Tack nori n