Mycket trevlig bemötande av flygvärdinnan.
Önskade att resan skulle ta ännu längre tid då vi hade det så bra på flyget.
Toaletterna var rena. Det erbjöds tandborste, munskölj, handkräm och ritual dofter i toaletten.
Mycket trevlig bemötande av flygvärdinnan.
Önskade att resan skulle ta ännu längre tid då vi hade det så bra på flyget.
Toaletterna var rena. Det erbjöds tandborste, munskölj, handkräm och ritual dofter i toaletten.
3–7 av 43 514 omdömen
När man inte trodde en resa kunde bli värre så eskalerade det bara. Vi hade massa problem påvägen ner till Italien och förväntade oss inte att få en till dåligt upplevelse med lufthansa. Det hela börjar med försenade flyg 1h+ från Italien och sedan även försening i München (det va tur att det va försenat även där annars hade vi missat vårat anslutningsflyg). När vi anländer på Arlanda så får vi sms som säger att våra bagage inte kommit med till Sverige, men det va en lögn. För där kommer våra bagage på rullbandet. Riktigt dåligt att skicka ut sms som inte stämmer.
Resan från Arlanda till München gick felfritt, men när vi väl skulle ta oss från München till Linate stötte vi på problem efter problem. Det hela började med att vårat flyg huxflux blir inställt till Linate och vi blir ombokade till Amsterdam för att därefter åka till Linate. Det va dålig information om hur vi skulle gå till väga för att få våra nya biljetter och vilken terminal vi skulle ta oss till. Vi fick lösa allt på egen hand, och all personal va otrevliga och ohjälpsamma på flygplatsen. De sa att våra bagage var packade på flyget och att allt såg rätt ut, men när vi väl kommer fram till Linate är båda våra bagage borta. Det visade sig att de inte alls hade lastat på de på flygplanet utan att de var kvar i München, även fast de hade lovat oss att bagaget var med. Våra bagage kom inte tillreda förens vi skulle åka hem till Sverige igen. Vi kommer definitivt inte att flyga med Lufthansa igen.
De lät mig ej checka in, trots att jag skulle vidare med taxi till Malaysia och bo där, samt Indonesien. Man måste tydligen ha Singapore-visum för längre än 90 dagar mellan tur och retur, även fast man inte ska stanna i Singapore och har bevis för det. Så de meddelade mig det först när jag kom till check-in disken. Inte undra på att biljetten var så billig (23000 kr för hela familjen), den är ju värdelös.
Köpte en resa till Kanada genom Lufthansa som äger flertal europeiska flygbolag såsom swiss Air med flera .
Ditresan skulle flygas med swiss Air och hemresan med Lufthansa.
Ditresan ställdes in precis när vi väntade på och skulle gå ombord och påbörja flygningen och dem erbjöd en ersättnings resa som skulle lyfta 6 timmar senare mot new york som krävdes ESTA visum till USA samt med 11 timmars väntetid på JFK flygplatsen och dem ville inte stå för kostnader varken för ESTA visum eller hotell övernattning vilket jag tackade nej för då jag har barn med på resan .
Sedan erbjöds en annan resa som liknade våran ursprungliga resan men 4 dagar senare så vi fick vända hem den dagen och reste tillbaka 4 dagar senare.
Och när jag gjorde anspråk på kompensation för inställda flyget samt transport kostnaderna som uppstått den dagen flyget ställdes in så nekar Lufthansa frågan och hänvisade till dotterbolaget swiss Air som i sin tur nekade ersättningen(kringgår EU direktivet för ersättningar för inställda flyg)med hänvisning till ett teknisk problem ombord på flyget som dem inte kunnde påverka och det ställdes in för passagerarna säkerhet.
Vad det gäller transport kostnaderna säger dem att dem vill ersätta mig men ändå betalar dem inte tillbaka till samma betalningsmetod som jag betalade resan med som är ett (visa kort) och kräver ett svensk bank kontonummer med exakt 10 siffror ! Och mina svenska kontonummer innehåller ju 11 siffror vilket dem inte accepterar konstigt nog och vilket tyder på att dem vill inte betala tillbaka och som jag nämnde kringgår EU direktivet för ersättningar .
Oacceptabelt och skrämmande beteende av Lufthansa med dess dotterbolag hur dem behandlar resenärer!!!
Ett gäng skojare när det kommer till ansvar gentemot resenärer.
Tänk på det innan ni köper en resa med dessa bolag .
Lufthansa koncernen äger flertals flygbolag och har samma kundtjänst för samtliga dessa bolag som kommer neka dig som resenär dina rättigheter när du hamnar i problem!!