Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

“Bara krångel.”
Omdöme om Lufthansa


Omdömet skrevs 3 september 2024

Resan från Arlanda till München gick felfritt, men när vi väl skulle ta oss från München till Linate stötte vi på problem efter problem. Det hela började med att vårat flyg huxflux blir inställt till Linate och vi blir ombokade till Amsterdam för att därefter åka till Linate. Det va dålig information om hur vi skulle gå till väga för att få våra nya biljetter och vilken terminal vi skulle ta oss till. Vi fick lösa allt på egen hand, och all personal va otrevliga och ohjälpsamma på flygplatsen. De sa att våra bagage var packade på flyget och att allt såg rätt ut, men när vi väl kommer fram till Linate är båda våra bagage borta. Det visade sig att de inte alls hade lastat på de på flygplanet utan att de var kvar i München, även fast de hade lovat oss att bagaget var med. Våra bagage kom inte tillreda förens vi skulle åka hem till Sverige igen. Vi kommer definitivt inte att flyga med Lufthansa igen.

Resedatum: augusti 2024
    • Bekväma säten
    • Kundservice
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning
Tack KajsaFilen
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömen (43 513)
Medlemsbetyg
Resenärstyp
Tid på året
Språk
  • Fler språk

59 av 43 514 omdömen

Omdömet skrevs 27 augusti 2024

De lät mig ej checka in, trots att jag skulle vidare med taxi till Malaysia och bo där, samt Indonesien. Man måste tydligen ha Singapore-visum för längre än 90 dagar mellan tur och retur, även fast man inte ska stanna i Singapore och har bevis för det. Så de meddelade mig det först när jag kom till check-in disken. Inte undra på att biljetten var så billig (23000 kr för hela familjen), den är ju värdelös.

Resedatum: augusti 2024
Tack Haikou1988
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömet skrevs 23 augusti 2024

Köpte en resa till Kanada genom Lufthansa som äger flertal europeiska flygbolag såsom swiss Air med flera .
Ditresan skulle flygas med swiss Air och hemresan med Lufthansa.
Ditresan ställdes in precis när vi väntade på och skulle gå ombord och påbörja flygningen och dem erbjöd en ersättnings resa som skulle lyfta 6 timmar senare mot new york som krävdes ESTA visum till USA samt med 11 timmars väntetid på JFK flygplatsen och dem ville inte stå för kostnader varken för ESTA visum eller hotell övernattning vilket jag tackade nej för då jag har barn med på resan .
Sedan erbjöds en annan resa som liknade våran ursprungliga resan men 4 dagar senare så vi fick vända hem den dagen och reste tillbaka 4 dagar senare.
Och när jag gjorde anspråk på kompensation för inställda flyget samt transport kostnaderna som uppstått den dagen flyget ställdes in så nekar Lufthansa frågan och hänvisade till dotterbolaget swiss Air som i sin tur nekade ersättningen(kringgår EU direktivet för ersättningar för inställda flyg)med hänvisning till ett teknisk problem ombord på flyget som dem inte kunnde påverka och det ställdes in för passagerarna säkerhet.
Vad det gäller transport kostnaderna säger dem att dem vill ersätta mig men ändå betalar dem inte tillbaka till samma betalningsmetod som jag betalade resan med som är ett (visa kort) och kräver ett svensk bank kontonummer med exakt 10 siffror ! Och mina svenska kontonummer innehåller ju 11 siffror vilket dem inte accepterar konstigt nog och vilket tyder på att dem vill inte betala tillbaka och som jag nämnde kringgår EU direktivet för ersättningar .
Oacceptabelt och skrämmande beteende av Lufthansa med dess dotterbolag hur dem behandlar resenärer!!!
Ett gäng skojare när det kommer till ansvar gentemot resenärer.
Tänk på det innan ni köper en resa med dessa bolag .
Lufthansa koncernen äger flertals flygbolag och har samma kundtjänst för samtliga dessa bolag som kommer neka dig som resenär dina rättigheter när du hamnar i problem!!

Resedatum: juni 2024
    • Bekväma säten
    • Kundservice
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning
1  Tack G N
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömet skrevs 20 juni 2024

Vi företog en t o r resa mellan Köpenhamn och Munchen med Lufthansa. Resan till Munchen gick utan problem dvs vi fick vad vi betalt och utlovats nämligen platser med extra benutrymma vid nödutgångarna i mitten på planet. Allt väl så här långt.
Strax innan hemresan fick vi besked på att våra sittplatser ändrats. Väl på planet visar det sig istället att planet inte var Lufthansas utan ett mindre plan som flögs av Baltic Air.

Istället för 3 stolar på var sida var det nu 2 + 3 vilket betyder att det ryms avsevärt färre passagerare. Det var troligen anledningen till att vi tvingats ändra plats.
Vi hade nu placerats direkt bakom de lite dyrare platserna med ett skynke framför oss som vi fick stirra in i. Detta tillsammans med trångt benutrymme och längst ifrån toaletterna eftersom främre toaletten var förbehållen de övriga extrabetalande passagerarna.
Kort sagt vi fick de absolut sämsta platserna på planet trots att vi beställt och betalat för något helt annat sedan lång tid tillbaka.

Jag har full förståelse att saker kan inträffa och att man får vara flexibel från båda håll. Dock skall inte en sådan händelse drabba kunden i negativ bemärkelse. Man skall i så fall uppgraderas och inte tvärtom. Oavsett om anledningen handlade att ordinarie plan var sönder eller att det var av ekonomiska skäl så är det Lufthansa som är ansvariga då det är dessa vi gjort upp affären med.

Flygbranschen är en verksamhet som bygger på förtroende gällande både säkerhet, bemötande och omhändertagande. Förtroende är uppenbarligen inget man kan tillskriva Lufthansa. Några framtida resor med Lufthansa är uteslutet.

Upplevelsen ägde rum: 05 maj 2024

Resedatum: maj 2024
    • Bekväma säten
    • Kundservice
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning
1  Tack Lasse L
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömet skrevs 18 juni 2024

Jag vill inte ge en enda tjärna
Jag vill inte ge en enda tjärna! Baggage som har försvunnit och ingen som tar ansvar! Vad är detta för skämt! Trots många mejl och samtal till ett 08 nummer som bemannas av någon "engelsk talande" kundtjänst i ett annat land är resväskan helt försvunnit!!! Lufthansa är ej seriöst!

Resedatum: juni 2024
Tack Escape52647295591
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.