“Dåligt bemötande”
Omdöme om Lufthansa

Incheckat bagage försvann när vi bytte plan i Frankfurt , jag o sonen skulle på vandringsresa i slovenska alperna . När vi kom fram till Ljubljana fick vi Mail från Lufthansa att de tappat bort bagaget, senare meddelade dem att de hittat väskan och att den skulle komma nästa dag. Väskan kom inte förrän nästa kväll och då skickade Lufthansa den till fel hotell trots att jag följt deras uppmaning och uppdaterat adressen. Så jag fick betala en taxi ( drygt 300 kr) för transporten till rätt hotell , vi hade då tvingats genomföra första vandringsdagen i lågskor,vilket inte var kul , det var högalpin terräng.
När jag kontaktade Lufthansa efter hemkomst vägrade de ersättning med motiveringen att jag inte kunde bevisa att väskan var försenad!Detta trots att jag kopierade över deras eget Mail om att de tappat bort väskan, jag försökte förklara i flera Mail men fick bara rätt oförskämda svar tillbaks, det var tydligt att man ville smita ifrån ansvaret. Riktigt dåligt tycker jag och jag tänker inte flyga med dem igen .

Resedatum: augusti 2021
1  Tack 897sethn
Skriv ett omdöme.Omdömen (36 459)

Omdömet skrevs 25 juli 2021

Det var väld dåligt servis, lång vänta och vi gick genom Tyskland. Där tyska personalen väldigt otrevlig och de bara försöker skapa problem och tyska poliser är mycket fasist. Jag vill aldrig igen resa genom Tyskland och jag vill aldrig resa igen med Lufthansa. Jag vill inte se igen de falska människorna heller....... 000 poeng

Resedatum: juli 2021
1  Tack 230elay
Omdömet skrevs 31 januari 2021

Pratade med kundsupport och vid två tillfällen avbröts det mitt i samtalet. Tog mig ca 20 min av telefonkö för att komma fram igen. När jag väl kom fram och berättade om problemet klickade kundsupport mig mitt i meningen helt värdelöst

Resedatum: januari 2021
1  Tack JSvensson123
Omdömet skrevs 14 juli 2020

Bra hjälp med att hitta rätt Gate, snabb ombordstigningen, man fick gå på efter sittplats, (gäller alla flygplan nu i Coronatider) mycket smidigt (hoppas de fortsätter med det även senare). Alla barnfamiljer och rullstolsbundna fick gå på först. Trevlig personal , Alla fick en vatten flaska utan kostnad. Bra benutrymmen. Enbart familjer fick sitta bredvid varandra alla andra hade en tom stoll mellan sig pga. Coronaviruset.

Resedatum: juli 2020
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning
3  Tack Niki R
Omdömet skrevs 14 juli 2020

Bra Assistans för en rullstolsbunden från ett plan till ett annat, smidig ombordstigningen. Trevlig personal , ingen servering. Bra benutrymmen. Enbart familjer fick sitta bredvid varandra alla andra hade en tom stoll mellan sig pga. Coronaviruset.

Resedatum: juli 2020
    • Bekväma säten