“Mycket bra service”
Omdöme om Lufthansa

Omdömet skrevs 1 februari 2020 från mobil enhet

Vi har rest Stockholm-Frankfurt-Stockholm med Lufthansa och det var en mycket trevlig upplevelse. Flygen avgick punktligt och servicen ombord var excellent. Trevlig och positiv personal, som verkligen ansträngde sig För att vi skulle ha det bra. Den mat vi fick var utmärkt och man kom åter flera gånger för att servera extra dryck till.

Ett flygbolag att verkligen rekommendera.

Resedatum: februari 2020
Tack 5lenas
Skriv ett omdöme.Omdömen (35 643)

Omdömet skrevs 27 januari 2020

Snabb och enkel resa, fortsatte sedan från Munchen till Miami med samma flygbolag, bra mat, bra utbud på underhållning. Kändes som en snabb och bekväm resa.

• Mat och dryck
    • Incheckning och ombordstigning
Tack ylvsah
Omdömet skrevs 26 januari 2020

Perfekt flygning, i tid utan konstigheter, prick vad man kan förvänta sig av lufthansa. Kommer välja lufthansa varje resa till Tyskland. Weltklasse.

• Mat och dryck
    • Incheckning och ombordstigning
Tack JanneB172
Omdömet skrevs 11 januari 2020 från mobil enhet

Flög Lufthansa mellan Göteborg och München. God service och gott om plats i stol och till framförvarande säte. Fortsatte sedan med flight till Bangkok som utfördes av Eurowings. Fortfarande gott om plats i säte o stolsrad, god service men måltid som var i särklass sämsta någonsin! Två oätliga ”köttbullar” och potatismos som var hur oaptitligt som helst! Fick även äppelkaka, chokladbit och mindre chipspåse som var helt ok. Innan vi landade serverades en fullkornssmörgås som fortfarande var något frusen.
Inga kuddar eller filtar tillhandahålls med Eurowings.
Plus för komfort och minus för måltider.

Tack Anneli F
Omdömet skrevs 7 januari 2020 från mobil enhet

Vi var ett stort antal resenärer 25 st som hade varit i Budapest och firat Nyår 2020.
Vi flög från Budapest till Göteborg med byte i Frankfurt. Flyget från Budapest blev försenat men personalen och ansvariga från Lufthansa lovade inför samtliga att anslutningsflyget från Frankfurt skulle hållas kvar och vänta på oss eftersom vi var 25 st. Vi landade i Frankfurt kl 21:48 den 2/1 och 21:40 gick flyget till Göteborg.
Lufthansa höll inte planet trots löftet till oss. Vi kom inte hem förrän morgonen därpå! Dessutom fick vi stå i regnet och vänta på en shuttlebuss i 20 minuter för att sedan åka 30 minuter buss till ett Hotel H4 långt bort. Sedan tillbaks kl 05:00 på morgonen med samma buss efter endast 4 timmars sömn. Det fanns ett Sheratonhotell vid flygplatsen dit vi kunde gått samtliga och fått bättre service och mer sömn.
Lita inte på vad Lufthansa säger och tyvärr så kan jag inte rekommendera dem.

Resedatum: januari 2020
Tack Bernt K