“Flög från Frankfurt till Miami”
Omdöme om Lufthansa

Omdömet skrevs 8 december 2017

Flög med världens största plan A380, 2 våningar. Tyvärr var det lika trångt som på vilket flyg som helst, ryggstödet gick att luta väldigt mycket bakåt, vilket gjorde att om den framför lutade sitt fick alla efter luta sitt. Väldig skillnad på service ditvägen var det bra service, hem var dom sura och tråkiga. Svindyr wifi.

Tack jelab2

Omdömet skrevs 8 december 2017

Kort flygning, men trevligt. Bättre och trevligare kabinpersonal än på föregående flyg, Arlanda-München. Maten var någon liten kallrätt. Men för en sån kortflygning var det helt ok. Tycker att det var trevligare och godare mat än vad som var på första flygningen.

Tack Lukas3e
Omdömet skrevs 8 december 2017

Lufthansas businessprodukt intra-europa, är väl varken den bästa eller den roligaste. Men ibland har de bra priser. När jag kom ner till gaten var boardingen i full gång. Något försenade pga. kö för avisningen, gör vi våran push-back och upp i luten och iväg till mot München. Ganska trött och likgiltig personal. Maten var något litet och kallt och rätt trist. Väldigt små måltider, nästan som en förrätt bara. Men annars så var väl flygningen händelselös. Kom ner i till München ca. 20 min sena, men ingen större fara för mig iaf.

Tack Lukas3e
Omdömet skrevs 7 december 2017

Jag hade till denna resa bokat Premium Economy som innebär bredare säten och bättre benutrymme och när jag skulle checka in via nätet dagen innan så upptäckte jag att jag var uppgraderad till Business class. Jag har ingen aning varför men det var bara att tacka och ta emot..
Denna flygning blev en härlig upplevelse då jag för första gången kunde ligga ner och sova och då på en flight som tog c:a 13 timmar.
Att sedan servicen också var ännu mer personlig gjorde inte saken sämre.
Allt detta gjorde att när jag sedan flög hem efter 3 veckor så kunde jag inte låta bli att uppgradera mig själv till en extra kostnad, men det var det väl värt.

2  Tack Vandraren2014
Omdömet skrevs 7 december 2017

Bra avgångstid, lagom lång mellanlandning, och bra ankomsttid. Snabb resa helt enkelt utan att det blev varken stressigt eller massa dötid.

Tack Ylva S