“Trångt o ddåligt utbud”
Omdöme om LOT Polish Airlines

Omdömet skrevs 7 maj 2018

Vi måste gå ut ur terminalerna för att gå ombord, inte så kul när det regnade. Trångt och dåligt utbud av mat och dryck.

Tack gabriel l

Omdömet skrevs 24 april 2018

Skulle måndag morgon 06.00 resa Örebro-Köpenhamn, söndag kväll 21.30 ringer man och meddelar att planet är inställt!?! Får i panik ordna tåg+buss till arlanda för att hinna med ett annat SAS plan till München.

Grymt irriterande, men sedan på vägen hem Köpenhamn-Örebro gick superbra, litet gammalt plan, men vad skall man förvänta sig på denna lilla sträcka.
Skönt att kunna flyga direkt till Örebro.

Tack JanneB172
Omdömet skrevs 13 april 2018

Resan uppdelad i två flygningar från Göteborg via Warszawa till Budapest. Hantering av incheckning och ombordstigning hade kunnat lösas snabbare och smidigare men vi kom ändå iväg hyfsat snabbt. I båda planen var det relativt god benplats och mitt ressällskap som är 196 cm lång lyckades klämma in sig utan alltför stora problem. Servicen är helt basal och försvåras av kabinpersonalens bristande engelskkunskaper. Svårt att förstå vad som ingår, t.ex. kaffe, och vad de vill ha betalt för.

Tack Black_Father
Omdömet skrevs 9 april 2018

Vi flög med en mindre maskin Bombardier CRJ 900LR som tar 80 st passagerare. Flygtiden Stockholm-Warszava är c:a 1 timme och 30 minuter så vi fick kaffe, kexchoklad och vatten. Men dom höll flygtiden väldigt bra.

Tack Fredh L
Omdömet skrevs 15 februari 2018

LOT har något slags samarbete med Estland, flyger på sträckan Stockholm-Warszawa med små och jättegamla maskiner. Personalen ombord utgörs till 50% av Estländare.De estländska flygvärdinorna är otrevliga, arroganta, stundtals hotfulla. Stämningen ombord är spänd, även polska besättningspersonalen klagar, men ingen verkar bry sig av LOT´s ansvariga ( har dom några sådana individer i deras strukturer?) Att klaga hos LOT (mkt komplicerade procedur att hitta på deras www) är waste of time! Man får ett svar att de ska ta till sig klagomålet,men ingenting händer. Jag flyger hellre med andra bolag, men aldrig mera med LOT på denna sträcka. Flög på sträckan 4 ggr, alltid samma värdelösa attityder + bemötande.

2  Tack _iempig