“Försenat, skadat och förlorat bagage”
Omdöme om KLM Royal Dutch Airlines

Omdömet skrevs 22 februari 2018

KLM vägrar ersättning för skadat bagage som anlände 1,5 dygn försenat. Resväskan var sönderslagen och öppnad samt att det saknades ett par grejor. När bagaget väl anlände hade jag bara 2 tim på mig att packa om allt för att sedan bege med ut på en 7 dagars expedition. Dessa dygn var vi utan mobiltäckning. Därför hade jag inte möjlighet att skicka in en skriftlig rapport förrän mer än 7 dygn efter det inträffade och då har jag ingen rätt enl Montreal Konventionen!!!!! Detta gör att jag aldrig mer kommer att flyga med KLM!

• Bekväma säten
    • Kundservice (t.ex. bemötande, omsorg, hjälpsamhet)
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållningen under flygningen (wifi, tv, filmer)
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack lekr111

Omdömet skrevs 17 februari 2018

En mycket behaglig flygresa med trevlig personal och bra service. Bokade extra benutrymme vilket är skönt på längta resor.

Tack Hasse2016
Omdömet skrevs 15 februari 2018

Fantastiskt trevlig personal ombord: glada, vänliga & omtänksamma människor. Erbjöd min lilla hund, som jag alltid flyger med, färskt vatten. Hos många andra bolag (SAS, LOT) är det viktigaste att TJAFSA om att hunden skall vara INLÅST. Hos KLM behandlar man både passagerare & deras sällskap(familjemedlem) som levande varelser. Mkt bra mat serveras och man känner att man är välkommen ombord. Bra jobbat KLM!

Tack _iempig
Omdömet skrevs 12 februari 2018 från mobil enhet

Vi reser ganska ofta och nu var det första gången på ett tag som vi har sett en sådan aktiv personal. Trots den korta flygresan hunnit dem servera varma och kalla drycker, samt mat, informera ombord försäljning och göra det samma. Innan avgång kom kaptenen ut i gången, presenterade sig och berättade om flygresan, temperaturen i Amsterdam, när exakt vi landar och önskade trevlig resa.
Personalen jobbade verkligen med passion.

• Bekväma säten
    • Kundservice (t.ex. bemötande, omsorg, hjälpsamhet)
    • Benutrymme
    • Prisvärdhet
Tack Tatjana V
Omdömet skrevs 9 februari 2018

Har ingen riktigt koll vilket flygplanstyp det var,men gillar inte när det är 3/4/3 stolar i kabinen nu var det ändå ok eftersom vi åkte med 2 vänner och fick en 4 rad för hela sällskapet,bra personal och hyggligt käk,sen är det som vanligt när man är 190cm lång.
Det är väldigt trångt på platsen man sitter med knäna i stolsryggen framför och varför ska det va så jädra dyrt att få lite bättre benutrymme??

Tack Björn K