“Bra service hos KLM”
Omdöme om KLM Royal Dutch Airlines

Omdömet skrevs 16 januari 2018 från mobil enhet

Har gjort flygresa från Brasilien till Stockholm med KLM. Hella resa tog det tjugo timmar inklusive inrikesflyg i Brasilien. Jag tycker KLM har bra service och god mat ombord på flygplan. Jag skulle rekomendera KLM.

Tack Lfckp C

Omdömet skrevs 15 januari 2018 från mobil enhet

Trevlig personal ,hyggligt med utrymme , maten var helt okey. Omtänksam personal som kom med kuddar och filtar då flighten är lång. Självklart vore buissnes class att föredra men inte för 5 gånger pengarna....

Tack Mikael W
Omdömet skrevs 5 januari 2018

Vi reste under mellandagarna 2017-2018 från Köpenhamn till Catania på Sicilien. Bokningen var gjord sex månader i förväg och allt verkade frid och fröjd. Flygresan innehöll två mellanlandningar innan vi var i Catania - Amsterdam och Rom. När vi kom till Amsterdam stod det på boardingkortet att vi hade standby, så vi gick fram till personalen vid gaten och frågade vad det innebar. De ursäkta sig och berättade att de hade överbokat planet "för att det var så många som ville åka under mellandagarna och eftersom vi hade checkat in sent (vilket vi absolut inte hade gjort) hade vi tillsamman med flera andra hamnat på en standby-lista". Vi fick helt enkelt vänta och se om vi kom med planet. Varför överboka ett flyg? Ska man inte räkna med att komma med planet när man har betalat långt i förväg?

Hade vi inte kommit med hade vi missat anslutningsflyget från Rom till Catania. Det skulle också innebära att vi den kvällen inte skulle kunna hämta ut vår hyrbil, vilket i sin tur skulle innebära att vi inte skulle hinna till vårt boende innan personalen gick hem!

Efter mycket om och men berättade personalen hur duktiga de hade varit som hade lyckats ge oss de sista två platserna på planet och indirekt kände vi att de tyckte att vi skulle vara tacksamma! Hemskt dåligt!

• Kundservice (t.ex. bemötande, omsorg, hjälpsamhet)
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Björn G
Omdömet skrevs 4 januari 2018

Resan mellan New York och Landvetter gick helt perfekt. Stort plan rent o snyggt på planet, mycket trevliga flygvärdinor absolut inget att klaga på. Maten rätt ok, bra filmer att titta på. Kommer troligtvis att anlita KLM nästa gång jag flyger

• Mat och dryck
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack jacklindahl2016
Omdömet skrevs 2 januari 2018

Vi missade flygplanet som gick 05 på morgonen då vi ej vaknade av larmet. Stressade som vi va ringde vi kundservice och kom till en kille som heter Thomas i Amsterdam. Underbar person som var lugn och gjorde allt i sin makt för att få hem oss så fort som möjligt för lägsta möjliga pris. Rekomenderar starkt KLM, kommer välja dem alla gånger det är möjligt i framtiden. Tack Thomas på KLM!

3  Tack Carl-Michael B