“Skadat bagage”
Omdöme om KLM Royal Dutch Airlines

Omdömet skrevs augusti 4 2017 från mobil enhet

När vi reste med KLM senast skadades vårt bagage, både väskan och en välskyddad liten kruka med bonsai odlingskit gick sönder jag skickade ett klagomål med tillhörande bilder och frågade om de erbjuder någon kompensation. Svaret jag fick var trevligt, empatiskt men de skyller helt och hållet på mig, dvs. Kunden. Otroligt tråkig upplevelse och jag kan förstå att de har sina riktlinjer men från mitt perspektiv upplevdes det som att jag blev beskylld för att inte göra rätt och fick skylla mig själv.

Trist när jag i vanliga fall reser med KLM och har upplevt både service på flyg och flygplats som väldigt fin. Efter detta kommer jag dock inte rekommendera KLM mer.

Tack Sanela S

Omdömet skrevs juli 18 2017 från mobil enhet

Jag har åkt en hel del med KLM i tjänsten och det brukar funka smidigt. De få gånger det har strulat - tex pga dimma - har jag fått bra hjälp.

Tack Rulle-RM12
Omdömet skrevs juli 16 2017

Första resan med KLM, Arlanda till Glasgow med mellanlandning i Amsterdam Shiphol. Bra service och jmf med andra budgetflyg. Trevlig psl, lättare förtäring ingår, punktligt. Ingen WIFI på flyget dock.

Tack Nils F
Omdömet skrevs juli 9 2017

Bra service och bra mat!! Vilka bra flygvärdinnor!! Flög för många år sedan med dom och nu igen och lika bra då som nu. Snacka om att hålla stilen!!

• Mat och dryck
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Mippan
Omdömet skrevs juli 4 2017

Har alltid varit nöjd med KLM och den service man får. Bra mat, med två rätter att välja bland och bra underhållning erbjuds alltid på långflygningarna samt fri dryck.
Smidig mellanlandning i Amsterdam för vidare flygning till Kilimanjaro flygplats i Tanzania.

• Mat och dryck
Tack Helene A