“Tråkig businessflygning”
Omdöme om Iberia

Omdömet skrevs 28 juli 2017

Kommer upp i inchecknings området på madrids flygplats och där var det kaos. Folk sprang omkring och det var dåligt skyltat och jag hittade ingen separat business check-in eller så. checkade in via en automat och visad vart jag skulle lämna av väskan.
Loungen var var en smärre kaos även där. Detta var ett morgonflyg och jag hade tänkt och äta något i loungen, men det var inte så mycket som fanns och var fullt med folk. Ingen hit även där.
Boarding var väl ok.
Blir välkomnad knapp av kabinpersonalen och jag slår mig ner på min plats, 1D.
Sen händer inte så överdrivet mycket. Efter ett tag så kommer de och kollar fall man vill ha någon tidning.
Efter vi kommit upp i luften och efter ett rätt bra tag, så kommer de och börjar med servering. Varm handduk och sen glas apelsinjuice. Se kommer det en bricka och det som serveras är en skål med frukt och så en omelett med tre små tomater, en croissant och någon hård torkad bröd bit.Var rätt trist. Så kaffe till det. Tog rätt lång tid tills, de sen tog bort brickan.
Personalen var rätt tråkig, de verkade mest trötta och ville väl helst inte jobba, var intrycket man fick av dem iaf. Så nej, Iberia. Ni måste nog rycka upp er lite ifall ni vill ha bättre betyg.

• Mat och dryck
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Lukas3e

Omdömet skrevs 11 juli 2017 från mobil enhet

Först gick det inte att checka in online, vilket innebar att jag var tvungen att åka till flygplatsen en timme tidigare. På flygplatsen gick det inte att checka in på automaterna och då fick man vänta i evighetskön tillsammans med alla andra som inte heller kunde checka in online.

Sätena på planet stod så tätt att jag omöjligen kunde få in knäna, vilket gjorde flighten till rena tortyren! Alla som är längre än 180 cm kan omöjligen hitta en bra sittposition.

Jag kommer aldrig någonsin flyga med Iberia igen! Jag avbokade biljetten hem och flög med TAP istället, vilket var en ren fröjd.

Tack Håkan B
Omdömet skrevs 7 juni 2017

Jag reste med Iberia alldeles nyligen & i ekonomiklass, på nervägen till Barcelona hjälpte personalen vid incheckningen mig att få en flygstol (d) vid gången - för att få plats med mina långa ben. Vid hemfärden till Arlanda kom en från personalen fram & erbjöd mig att sitta vid vingutgångarna & få massor av benutrymmen, wow - vilket erbjudande.

1  Tack Robin L
Omdömet skrevs 21 april 2017

Ok flyg. Vi hade beställt lunch. Den var bukfyllnad men smaklös. Drycker tillkommer. Servicen var ok och benutrymmet något så när.

• Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållningen under flygningen (wifi, tv, filmer)
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Elisabeth L
Omdömet skrevs 5 februari 2017 från mobil enhet

Kallt o dragit på Natt flyget. Fick en ordentlig influensa. Den tunna filten hjälper inte mycket. Många hostar. Fick tillbaka min envisa hosta. Personal äldre stressade män. Något bättre benutrymme än Latam. Skull vara skyldig att betala min sjukfrånvaro på jobbet. Drar ner på värmen för att spara bränsle

• Benutrymme
    • Underhållningen under flygningen (wifi, tv, filmer)
Tack Bengt O