Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

“Tråkigt”
Omdöme om Finnair


Omdömet skrevs för 3 veckor sedan

Hela denna Svenska familj på tre vuxna och 1 barn reste till Bangkok 2 veckor i Oktober 2024. Vi valde Finnair hela vägen tur o retur från Köpenhamn till Bangkok via Helsinki. Efter att ha neglerat alla tillvalen på Finnairs bokningsida landade totalpriset för alla fyra på ca 32 000 kr, alltså endast flygstolarna. Vi fick då bekräftelse på att det endast ingick 1 kabinväska och ett handbagage på totalt 8 kg per person. Givetvis funkar inte det och vi blev ju ( tvingande) att ta med en egen extraväska och valde vikten 23 kg för 2000 kr tur och retur och därmed blev total priset nu istället 34000 kr för våra 4 flygstolar . Incheckning och flygväder fanns det inget att klaga på men så kommer vi till den ingående maten för ekoklass folket alltså stora majoriteten, en liten lite portion äckelmat serverad i en lite lite pappkartong med tjocka räfflade trä bestick som gav avsmak i munnen. Barnen blev inte ens halvmätta. Man får välja mellan en liten mugg vatten, juice eller ett plastglas med vin. Någon Öl , eller påfyllningar, glöm det om du inte tar fram kreditkortet. Maten stressas igenom och sedan kan du roa dig med kurrande mage framför en skärm i 11.5 timma eller betala ockerpriser på flyget dessutom ingår en till lika dålig ” matning ” till cirka 2 timmar innan landning. Kabinpersonalen har förlorat sin glädje och servicekänsla sedan länge och kan liknas med AI robotar som bara syns till vid matningen.eller vid kortbetalningarna. Tyvärr hade vi dessutom oturen att få lyssna till babysarnas gallskrik under hela resan mellan Helsinki och Bangkok och då gick de två första dagarna bort på semester med att vila bort det eländet. Penga pengar Finnair lasta på små babysar o skit i alla andra resenärer. Det är synd om de små stackarna som inte kan tryckutjämna. Två veckor senare är hemresan ett faktum och givetvis slår Finnairs uträknande bagageviktssystem till och vi tvingas till att köpa ytterligas en resväska då vi är osäktra på vår lastviky eftersom vi har handlat diverse suvenirer , kläder mm. på vår semesterort. Får köpa ny resväska på Survarnabhumi + avgiften 23 kg enkel flygväg hem bli ytterligare 3000 kr så nu är totalpriset på våra 4 flygstolar uppe i 38 000 kronor och då serveras inte ens 1 gratis öl till maten på väg hem i heller. Detta har aldrig hänt förut och den gamla goda tiden gällande mat och servering gäller fortfarande på de resor vi gjort på följande flygbolag de senaste åren, Oman air, Qatar Air, Singapore Air samt China Air. Men på Finnair liksom Thai Air både från Stockholm och Köpenhamn är det katastrof servering / service, glöm alla orkidéer och t.o.m. smilen är historia. När vi väl landat på Kastrup så har vår nyköpta resväska från Suvarrnabhumi ett stort hål i sidan. Direkt till ” Bagage damage ” kontoret och får gjort en anmälan, erhåller det viktiga world tracer numret. Skickar ansökan direkt till finnair med all information via deras hemsida och mitt plusmember konto. Väl hemma i Sverige vill jag skicka en redogörelse men trots att jag dammsuger internet så hittar jag ingen Email till Finnair bara chat robotar och skit, jag ringde idag till Finnair svenska nummer för att få en email till dom. Kundtjänsten där kan bara engelska och börjar ställa en massa frågor när det enda jag vill ha är en EMAIL till dom. Slänger på luren. KOMMER DENNA FAMILJ RESA IGEN MED FINNAIR

Resedatum: oktober 2024
    • Bekväma säten
    • Kundservice
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning
Tack 951mikaeln
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömen (8 585)
Medlemsbetyg
Resenärstyp
Tid på året
Språk
  • Fler språk

15 av 8 585 omdömen

Omdömet skrevs 29 september 2024

Varmt tack till check in personalen på Narits airport T2,tack för att ni ordnade så att vi fick checka in 20 min sent via special och hela terminal 2 som temade igenom oss,Säkerhetskontroll och immigration -vi han med dagens sista flyg med 10 minuter marginal,jet star var sen så dom teamade också-vi anlände Narita 21:55 27/9 vårt finnair plan gick planenligt 22:35,detta var något extraordinärt av alla då Narita airport är stort,vi anlände på T1 från Naha,okinawa.

Resedatum: september 2024
    • Bekväma säten
    • Kundservice
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning
Tack Bengt B
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömet skrevs 24 augusti 2024

Jätte dålig Service,
Flyget från Stockholm till Helsinki var försenat, jag skulle gå igenom en transit till antalya och fick springa ihjäl mig. Därpå får jag inte mina väskor i Antalya och jag får vänta 2 dagar när jag ringer för att kontrollera om dem har skickat eller mottagit väskorna får jag inget svar. Världens sämsta service någonsin, har både ringt och mejlat flertal gånger. Min semester är förstörd!

Resedatum: augusti 2024
    • Bekväma säten
    • Kundservice
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning
Tack maitham a
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömet skrevs 30 juli 2024

Uselt bolag att flyga med. Premium economy är absolut inte prisvört, du får ingenting extra utom en bit godis som efterrätt, maten ör samma som serveras i vanlig economy class
vidriga stolar. Absolut inget kag kommer välja igen

Resedatum: juli 2024
    • Bekväma säten
    • Kundservice
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning
Tack BertilStockholm
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömet skrevs 27 juli 2024

Mycket förseningar, mer än 45 minuter, inte fått tillräckligt hjälp med lite barn. Frågat efter extra bälte för min 2 och halv år barn, de bad mig att att väcka henne för att hon är mer än 2 år.

Resedatum: juli 2024
Tack Dr A
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.