“Känner mig trygg”
Omdöme om Finnair

Omdömet skrevs november 7 2017

Jag tyckte så mycket om att resa med Finnair! Kände mig helt trygg. Trevlig personal, fräscht plan och dryck och sköna säten. Fick en gång en superbra liten necessär med saker jag fortfarande använder. Mitt första plan blev pga. väder tror jag, men det nästa planet stod och väntade på oss. Riktigt nöjd.

1  Tack Emma D

Omdömet skrevs november 7 2017 från mobil enhet

Finnair har enligt mig alltid levererat och håller hög säkerhet och trygghetsfaktor. Däremot kan jag tycka service är lite stel och sparsam och då främst på långa flygningar till andra kontinenter eftersom som dom lokala flygningarna är så korta så är det självklart svårt att hinna med någon extra service. Ett bra val av bolag ändå och man blir inte besviken, men inte på nivån av service som Thai, Qatar och Emirates t.ex.

Tack Jan_Bergendahl
Omdömet skrevs november 5 2017

Åkte från Bangkok 15 oktober, 2017 kl. 21:55, till Helsingfors med Finnair. Ett mindre plan mot vad Finnair annars har på långflygningar var rena katastrofen. Så på den nämnda resan med detta mindre plan gjorde att all bekvämlighet försvann. Sätena var trånga, stolsryggarna var lösa, monitorerna fungerade ej, maten var oätbar, tråkig personal. Hemresan till Skandinavien var skandalartat, och det betalar man för. Sådana plan skall man bara ha på kortdistandflygningar inte på långdistansflygningar. Får nog nu hädanefter anlita våra Thailandsresor med andra bolag.

• Mat och dryck
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Eje B
Omdömet skrevs november 1 2017

Ett i princip helt nytt Airbus A350-900 som kändes fräscht med ljusa färger i inredningen.
Jag som är 175 cm lång hade gått om benutrymme och fick ingen klaustrofobisk känsla.
Stora skärmar så det var trevligt att kolla på film. Maten är godkänd men inte mer då den var som på de flesta andra flyg. Säte var sköna att sitta i och jag skruvade inte alltför mycket på mig under långflygningen.
Stora fördelen var att det bara blev 9 timmar i luften jämfört med om man åker med KLM eller Lufthansa då det blir 1-2 timmar längre resa. Nackdelen var att man landade tidigt på morgonen och var på hotellet väldigt tidigt men fick inte tillgång till rummet förrän vid lunch.

• Mat och dryck
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Marko V
Omdömet skrevs oktober 17 2017 från mobil enhet

Allt var toppen!
-I tid!
-Trevlig personal!
-Bra säten och helt ok benutrymme.
-Bra filmer.
-Planet (Airbus A350) var tyst och bekvämt.

Har flugit med andra bolag tidigare och det har ofta varit strul- både förseningar och brist att kommunicera ut dem. Här var det inget strul. Flyger definitivt med Finnair nästa Asien-resa.

• Prisvärdhet
Omdömen sammanställs i samarbete med Sky-tours
1  Tack Niklas Å