“Härlig businessclass”
Omdöme om Ethiopian Airlines

Omdömet skrevs 3 februari 2018

Flyget var i tid (tom lite för tidigt). Mycket skön business class med helt nedfällbara säten. Bra mat och uppmärksam och trevlig besättning.

• Mat och dryck
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Nils13462

Omdömet skrevs 27 januari 2018

Helt okey.Bra personal,bra mat.Flyget gick i tid.Trots rörig flygplats i Addis fungerade anknytningarna bra.

• Mat och dryck
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Jill G
Omdömet skrevs 13 januari 2018 från mobil enhet

Vi flög Arlanda till Kapstaden via Addis.
Vi hade bokat businessbiljetter till mycket bra pris och vi var väldigt förväntansfulla.

Planen var 787-9 och 777 (en sträcka).

Kabinen var fräsch o trevlig. Personalen vänliga och tillmötesgående. Vi flög den nya 787 konfigureringen och våra säten var fullt lie flat. Bra kuddar , bra täcke .

Maten kanske lite dåligt kryddad men fräscht och mycket!

Det som skulle kunde vara bättre:
Toan i business är inklämd inne i personalutrymmen och man går trängas med dem och serveringsvagnarna. Det känns som att man är i vägen lite.

Flygplatsen i Addis. Var beredd på en tråkig flygplats ! Men den ska tydligen renoveras.

Är priset rätt så ta chansen att flyga business med Ethiopian!

Tack Anette A
Omdömet skrevs 4 januari 2018

Bra och trevlig personal. Hyfsat mat och ok utbud på film. Jag ville byta plats, det fick jag hjälp med. De var service minded. Tråkigt att de inte flyger från Göteborg , då skulle jag välja dem fler gångar.

Resedatum: oktober 2017
Tack ninahoumann
Omdömet skrevs 25 december 2017

Varning varning!!!
Om ni ska flyga till Sydafrika med barn under 18 kräver Ethiopian att man har ett särskilt dokument fråm skatteverket som bevisar att man är barnets föräldrar. Vi var 5 familjer på Arlanda på juldagen 2017 som blev nekade resa av sur och otrevlig personal. Vi stod ca 20 pers redo för en drömsemester i Afrika, men fick alla vända hem. Ingen som helst info om detta från Ethiopian. Ethiopians enda personal på plats var otrevlig och helt empatibefriad. Så ska ni åka till Sydafrika med barn under 18, se för f-n till att skaffa dokument 120. På engelsk, med rätt stämpel och underskrift. 2 av familjerna hade ’neställt dessa papper, men stämpel saknades på ena, det andra var på svenska.

Resedatum: december 2017
5  Tack bjorngevert