“En bekväm tiotimmars flygning”
Omdöme om Delta Air Lines

Alldeles utmärkt flygning. Bekväma säten, maten helt ok. Personalen professionell och vänlig. Allt fungerade bra från bokning till returresa.

• Mat och dryck
Tack Virpi K

Omdömet skrevs september 1 2017 från mobil enhet

Tredje gången med Delta tur och retur till USA. Personalens servicekänsla skiftar verkligen från gång till gång. Denna gången var det inte många gånger personalen log eller verkade gilla sitt jobb.
Maten har blivit sämre ombord.
Under resans gång skall man fylla i en API -blankett (Advanced Passenger Information)
Man får dubbla budskap då de säger att är man europé och har Esta behöver man inte fylla i det. Vi dubbelkollade med flygvärdinnan men hon sa återigen att vi inte behövde fylla i något. Trots att vi sa att vi gjort det det de andra gångerna.
Flyget var försenat och vi hade ren tur att en tjänsteman på JFK lät oss gå förbi kön.
Väl framme hos tulltjänstemannen ville han se API -blanketten. Vi hade stressat redan innan och blev helt förstörda och kunde se oss börja om från början och missa anslutningsflyget. Men som tur var fyllde han i blanketten där och konstaterade att det återigen hade hänt. chansa inte utan fyll i ansökan vad Delta än säger.

Tack 898larsw
Omdömet skrevs augusti 30 2017

Mycket trevlig personal. Bra komfort även i ekonomiklass. Förhållandevis bra mat och tilltugg. Servicen ombord är mycket bra.

• Mat och dryck
Tack hagis2014
Omdömet skrevs juli 18 2017 från mobil enhet

Jag har flugit med Delta ett antal gånger i tjänsten och det har funkat OK. Inga missöden, men heller inget speciellt.
Stolarna i deras A330 är nog dom bekvämaste jag upplevt i ekonomiklass.

1  Tack Robert-RM12
Omdömet skrevs juli 18 2017

Den 17 juni 2017 så förstörde Delta vår barnvagn. Deltapersonalen i New York “kunde inte” ersätta oss på plats men de gjorde en “anmälan” och gav oss ett referensnummer vi kunde använda oss av för att följa upp fallet. De sade att vi skulle köpa en ny barnvagn för max 100 USD och att de skulle kompensera oss för det.

Deltapersonalen i New York påstod också att Delta i Finland skulle kolla in skadan, reparera den eller ersätta oss. För att följa upp vårt fall gav Deltapersonalen i New York oss en URL och ett telefonnummer. Men på grund av deras inkompetens så visade det sig att varken URLen eller telefonnumret stämde. De fungerade inte.

Vi hittade till slut en hemsida där vi kunde följa upp fallet. Hemsidan lät oss inte ladda upp bildbevis på skadan, kvitton, osv. Eller det framgick i alla fall inte om bilderna blev uppladdade. (Vi ville hitta ett telefonnummer så att vi kunde prata med en människa, men fann inget som var till någon användning.)

Hur som helst, så har vi inte hört ett ljud från Delta på flera veckor. Vår slutsats är att Delta inte bryr sig ett dugg om sina kunder. De tycks tro att det är okej att förstöra andras egendom och komma undan med det. Vi kommer att undvika att flyga med Delta så mycket som det bara går. Och vi kan inte i gott samvete rekommendera någon att flyga med Delta.

Tack Carl S