“OK airline”
Omdöme om Delta Air Lines

Omdömet skrevs juli 18 2017 från mobil enhet

Jag har flugit med Delta ett antal gånger i tjänsten och det har funkat OK. Inga missöden, men heller inget speciellt.
Stolarna i deras A330 är nog dom bekvämaste jag upplevt i ekonomiklass.

1  Tack Rulle-RM12

Omdömet skrevs juli 18 2017

Den 17 juni 2017 så förstörde Delta vår barnvagn. Deltapersonalen i New York “kunde inte” ersätta oss på plats men de gjorde en “anmälan” och gav oss ett referensnummer vi kunde använda oss av för att följa upp fallet. De sade att vi skulle köpa en ny barnvagn för max 100 USD och att de skulle kompensera oss för det.

Deltapersonalen i New York påstod också att Delta i Finland skulle kolla in skadan, reparera den eller ersätta oss. För att följa upp vårt fall gav Deltapersonalen i New York oss en URL och ett telefonnummer. Men på grund av deras inkompetens så visade det sig att varken URLen eller telefonnumret stämde. De fungerade inte.

Vi hittade till slut en hemsida där vi kunde följa upp fallet. Hemsidan lät oss inte ladda upp bildbevis på skadan, kvitton, osv. Eller det framgick i alla fall inte om bilderna blev uppladdade. (Vi ville hitta ett telefonnummer så att vi kunde prata med en människa, men fann inget som var till någon användning.)

Hur som helst, så har vi inte hört ett ljud från Delta på flera veckor. Vår slutsats är att Delta inte bryr sig ett dugg om sina kunder. De tycks tro att det är okej att förstöra andras egendom och komma undan med det. Vi kommer att undvika att flyga med Delta så mycket som det bara går. Och vi kan inte i gott samvete rekommendera någon att flyga med Delta.

Tack Carl S
Omdömet skrevs juni 27 2017

Kallt vid fönsterplats så jag har aldrig frusit så mycket. Vi bokade 4 pax 6 mån innan avresa och ingen av oss fick sitta tillsammans. Vi var delade i hela planet. Mycket dåligt.

Tack ewa9094
Omdömet skrevs juni 10 2017

Mycket välordnat allting, trevlig personal och punktliga flygningar. Dricka och tilltugg man fick var också bra.

• Mat och dryck
Tack Ann G
Omdömet skrevs april 27 2017

Grym service av personalen. De gick runt och kollade så alla hade det bra och gillade att skoja med passagerarna.

• Mat och dryck
Tack Tommy A