“En kvällstur med en Boeing 747-400”
Omdöme om British Airways

Omdömet skrevs 29 januari 2018 från mobil enhet

En incheckning i världsklass och sedan är mycket smidigt säkerhetskontroll innan det var dags för Loungen. En förstklassig service och en finfin middag med passande viner blev en bra start på resan hemåt.
Vi blev dock lite försenad vid avgången men vi kom ombord efter en lite stökig boarding, men detta kunde personalen skött betydligt bättre.
Väl ombord så blev vi först hänvisade till fel platser, men detta löste sig ganska snabbt så vi sedan kunde koppla av med passande dryck i glaset i väntan på avfärd.
Det är trängre och lite stökigare i denna lite äldre kabinen jfr med t ex motsvarande i 777-300 modellen, men det var fullt i vår kabin så personalen räckte inte riktigt till.
Som tur var hade vi ätit middag i Concorde-loungen på JFK så vi nöjde oss med lite ost och portvin innan läggdags så att säga.
Flygningen gick sedan snabbt, och jag fick en känsla av att personalen nog hade missbedömt tiden för frukost blev det överraskande snabbt och stressigt. Personalen rörde ihop beställningarna och vissa saker var slut, trots bara 14 personer att ta hand om.
Blev väl en sådan där upplevelse som avslutning på en trevlig kortsemester, men jag hade nog förväntat mig mycket mer av en BA-flygning i First Class...

• Prisvärdhet
Tack Per A

Omdömet skrevs 13 januari 2018 från mobil enhet

Vi reste economy där det är okej med utrymme och sätena hyfsat bekväma. Underhållningssystemet är bra med mycket att välja mellan för alla smaker och fördel att ingen adapter för hörlurar behövdes utan alla vanliga lurar kan användas.

Maten smakade okej både på frukost och middag. Det som kan önskas är tillgång till något mer ätbart däremellan vid efterfrågan, men när frågan ställdes fanns inget att tillgå utan personalen hänvisade till frukost om 2 timmar.

Tack Johan S
Omdömet skrevs 13 januari 2018 från mobil enhet

Ett ganska bekvämt flygplan där det ingick middag och frukost och dryck som önskas. Det som är nackdelen på deras flyg är att det inte finns något annat ätbart att tillgå mellan måltiderna. Så ta med något eget enkelt ätbart om lite hunger slår till under resan.

Dock bra underhållningssystem med ganska nya filmer och tv serier. Bra att ingen adapter krävs för hörlurar utan vanligt 3,5 mm uttag.

Tack Johan S
Omdömet skrevs 12 januari 2018 från mobil enhet

Detta funkar men är inget speciellt.
Kaffet på planet ingår ej och det vi köpte var knappt drickbart.
Flyget var punktligt och funkade som sagt son transport till London. Överresan tog 2,45 timmar.

1  Tack Tson_99
Omdömet skrevs 10 januari 2018

Väldigt bra service. Ditresan var punktlig och vi kom till och med fram några minuter innan vi skulle. Hemresan var vi ungefär 20 minuter försenade på grund av vädret. Men det en del av det tog vi in eftersom vi hade medvind hem. Fick klar och tydlig information om allt det fanns inget att klaga på.

• Bekväma säten
    • Kundservice (t.ex. bemötande, omsorg, hjälpsamhet)
    • Mat och dryck
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Annelore W