“Kort inrikes”
Omdöme om American Airlines

Omdömet skrevs 12 december 2017

Kort flygning, trevlig personal, smidig boarding, ingen anmärkning på säkerheten. Bjuden på kakor och juice på 1 timmes flygning. För kortare turer rekommenderar jag absolut.

Tack AGPlover

Omdömet skrevs 6 december 2017

Trots prioriterad boarding så tog det lång tid att borda, omständigt förfarande hela vägen, dessutom accepterade man inte boardingcard via mobiltelefon, detta år 2017 ??
Väl ombord så hade jag mycket bra säte med obegränsat benutrymme i main cabin extra (MCE) vid nödutgång. Det blev dock ganska kallt, men med några extra filtar är det OK.
Mat och service var bra, kabinpersonal som avslappnat gjorde ett bra jobb på ett trevligt sätt.

1  Tack Hans L
Omdömet skrevs 6 december 2017

Jag upplevde att flygstolarna var väldigt trånga vilket gjorde det nästintill omöjligt att exempelvis äta utan att knuffa till/bli knuffad av den som satt bredvid. Det blev tröttsamt att sitta så trångt på en långflygning. Maten var heller ingen höjdare.

Tack 303larsl
Omdömet skrevs 3 september 2017

Smidig incheckning och trevlig personal. Dock blev det problem direkt vid påstigning. VI hade bokat specifika platser och betalat totalt 2000 sek för detta. Väl ombord var det inte de platserna vi fick. Vid mailkontakt fick jag veta att man inte alltid kan räkna med att få de platserna man önskar även om man betalat för det, men att de hoppades att jag skulle betala för deras tjänster igen, så jag kunde få se att de funkade. Alltså 2000 sek kastat i sjön. Jag ger ingenting för deras kundtjänst, men personal ombord flyget var mycket trevliga och de hade mycket bra service.

Fint och fräscht plan av nyare variant, sköna säten, schysst display och bra utbud av filmer.

Det enda negativa förutom strulet med platserna var att jag som vegetarian, laktos och glutenintolerant kunde inte välja en måltid som passade, utan fick välja antingen glutenfri, vegetarisk eller laktosfri kost. Maten var dock helt okay.

1  Tack Rebecca S
Omdömet skrevs 29 augusti 2017

När man sitter fast på ett flygplan i 10 timmar är det viktigt att det är skönt och att man trivs. Personalen på planet uppfyllde allt man kan önska sig och var både trevliga och hjälpsamma. Med anledning av vårens turbulens kring American var man lite skeptisk men vår resa var över förväntan och i världsklass.
Americans mediasystem är mycket bra med ett väl valt utbud av spel, filmer och annan underhållning.
Rekommenderas!

Tack Fredrik R