“Bra val över atlanten”
Omdöme om American Airlines

Omdömet skrevs 3 september 2017

Smidig incheckning och trevlig personal. Dock blev det problem direkt vid påstigning. VI hade bokat specifika platser och betalat totalt 2000 sek för detta. Väl ombord var det inte de platserna vi fick. Vid mailkontakt fick jag veta att man inte alltid kan räkna med att få de platserna man önskar även om man betalat för det, men att de hoppades att jag skulle betala för deras tjänster igen, så jag kunde få se att de funkade. Alltså 2000 sek kastat i sjön. Jag ger ingenting för deras kundtjänst, men personal ombord flyget var mycket trevliga och de hade mycket bra service.

Fint och fräscht plan av nyare variant, sköna säten, schysst display och bra utbud av filmer.

Det enda negativa förutom strulet med platserna var att jag som vegetarian, laktos och glutenintolerant kunde inte välja en måltid som passade, utan fick välja antingen glutenfri, vegetarisk eller laktosfri kost. Maten var dock helt okay.

1  Tack Rebecca S

Omdömet skrevs 29 augusti 2017

När man sitter fast på ett flygplan i 10 timmar är det viktigt att det är skönt och att man trivs. Personalen på planet uppfyllde allt man kan önska sig och var både trevliga och hjälpsamma. Med anledning av vårens turbulens kring American var man lite skeptisk men vår resa var över förväntan och i världsklass.
Americans mediasystem är mycket bra med ett väl valt utbud av spel, filmer och annan underhållning.
Rekommenderas!

Tack Fredrik R
Omdömet skrevs 6 augusti 2017

Inställt flyg, ingen hjälp med att hitta bra lösningar till alternativa flyg. Fick sedan kompensation i form utav Voucher som bara kunde användas på specifika flygningar som kostade 10 gånger mera en flygbiljetter jag själv hittat med samarbetspartners till dem. Kommer aldrig mera resa med dem!

1  Tack Johannes M
Omdömet skrevs 7 juli 2017

Trevlig och hjälpsam personal, men något ineffektiv service på flygplatsen. Fräscht och fint inne i planet, med bra urval av filmer mm. Bra varm mat, men frukosten brukar vara rena sockerchocken.

Tack kajsa234
Omdömet skrevs 10 juni 2017

En mycket lugn överflygning. Mycket god mat serverad av personal som hade ett perfekt bemötande och god service.

Tack Ann G