“Gillar inte handbagage”
Omdöme om Alitalia

Omdömet skrevs 6 maj 2019

Vi fick ett mycket otrevligt bemötande när vi inte ville checka in handbagaget. Den väskan var inte packad för sån behandling. Men de var totalt oförstående till detta. För övrigt godkänd i förhållande till priset.

Resedatum: april 2019
Tack Kalson

Omdömet skrevs 12 november 2018

Efter en hemsk upplevelse på Roms flygplats med långa köer och bara två öppna passkontrollstationer - varav en var i upplärning - så hann jag precis rusa till avgångsgaten för flyget till Trapani. Pulsen hög! Buss ut till flyget för att sedan sitta och vänta över en timme på att planet skulle komma iväg. Kändes märkligt.

Resedatum: oktober 2018
Tack Jan B
Omdömet skrevs 12 november 2018

Alitalias flyg gick punktligt både från London och fram till Rom. Behaglig flygtur med bra service och utbud ombord.

Resedatum: oktober 2018
Tack Jan B
Omdömet skrevs 17 november 2017

Direktflyg från Köpenhamn strulade till sig. Bokade minst ett halvår innan resan direkt från Köpenhamn till Rom men tre månader innan hade Alitalia tagit bort den rutten, inga problem tänkte vi, fick mellanland i Amsterdam och det gjorde inte heller så mycket men när vi då kommer fram till Rom så är inte vårt bagage med. De hade slarvat bort det så det blev c.a. två timmars uppehåll på flygplatsen vid bagagereklamationen. Det är inget bra sätt att starta en romantisk weekend resa kan jag säga. Vi fick börja med att handla in det mest nödvändiga så som hygienartiklar och underkläder och kläder. Väskan kom ju då 29 timmar efter våran ankomst fram till vårt boende.
JA vi skulle ju driva detta ärende för att få ersättning och från Alitalia och efter flera mail till deras kundtjänst så fick vi då svar efter 6 månader att de ersätter med 100 euro. Ville inte acceptera den struntsumman och svarade att våra kostnader för förseningen blev det dubbla plus att vi förlorade en dag med en massa oro utav vår weekend.
Helt kyligt skriver de då att det är vad de har att erbjuda, punkt slut.
Vilka nonchalanta svin de är.

Resedatum: april 2017
Tack Ervin D
Omdömet skrevs 11 september 2017 från mobil enhet

ALITALIA = Always late in take-off and landing!!!

Incheckning för boarding var angiven till klockan 13.25 vid denna tidpunkt släpptes vi fram till inbandat kösystem där vi fick vänta på bussar i 35 minuter.
Förseningen var totalt en timma med påföljd att vi hade 10 minuter för transfer till Göteborg.
Benutrymmet var minimum med knäna intryckta i stolen framför

Resedatum: september 2017
Tack Carl-AxelH
Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.