Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

“Strulig resa”
Omdöme om Alitalia


Omdömet skrevs november 17 2017

Direktflyg från Köpenhamn strulade till sig. Bokade minst ett halvår innan resan direkt från Köpenhamn till Rom men tre månader innan hade Alitalia tagit bort den rutten, inga problem tänkte vi, fick mellanland i Amsterdam och det gjorde inte heller så mycket men när vi då kommer fram till Rom så är inte vårt bagage med. De hade slarvat bort det så det blev c.a. två timmars uppehåll på flygplatsen vid bagagereklamationen. Det är inget bra sätt att starta en romantisk weekend resa kan jag säga. Vi fick börja med att handla in det mest nödvändiga så som hygienartiklar och underkläder och kläder. Väskan kom ju då 29 timmar efter våran ankomst fram till vårt boende.
JA vi skulle ju driva detta ärende för att få ersättning och från Alitalia och efter flera mail till deras kundtjänst så fick vi då svar efter 6 månader att de ersätter med 100 euro. Ville inte acceptera den struntsumman och svarade att våra kostnader för förseningen blev det dubbla plus att vi förlorade en dag med en massa oro utav vår weekend.
Helt kyligt skriver de då att det är vad de har att erbjuda, punkt slut.
Vilka nonchalanta svin de är.

    • Bekväma säten
    • Kundservice (t.ex. bemötande, omsorg, hjälpsamhet)
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållningen under flygningen (wifi, tv, filmer)
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Ervin D
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Skriv ett omdömeOmdömen (10 769)
Medlemsbetyg
Resenärstyp
Tid på året
Språk
  • Fler språk

15 av 10 769 omdömen

Omdömet skrevs september 11 2017 från mobil enhet

ALITALIA = Always late in take-off and landing!!!

Incheckning för boarding var angiven till klockan 13.25 vid denna tidpunkt släpptes vi fram till inbandat kösystem där vi fick vänta på bussar i 35 minuter.
Förseningen var totalt en timma med påföljd att vi hade 10 minuter för transfer till Göteborg.
Benutrymmet var minimum med knäna intryckta i stolen framför

    • Bekväma säten
    • Kundservice (t.ex. bemötande, omsorg, hjälpsamhet)
    • Benutrymme
    • Underhållningen under flygningen (wifi, tv, filmer)
Tack Carl-AxelH
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs oktober 10 2016

Kraftig försening vid byte i Rom från Alitalia till SAS. Stor oreda i terminalen, felaktig skyltning av avgångarna och byten av gate. Vid ankomsten till Arlanda saknades en väska som blivit kvar i Rom. Kom efter tre dagar. Allt i väskan var genomblött. Uppenbarligen hade väskan stått ute i regnet i Rom.

Tack Anders E
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs oktober 10 2016

Vidareresan med Alitalia från Rom blev kraftigt försenad pga av plötslig strejk hos Alitalias kabinpersonal. Ursprunglig avgång vid 13-tiden blev förskjuten till midnatt. Stort kaos hos personalen som inte kunde lämna något besked. Vid ankomsten hade biluthyrningen stängt och vi fick övernatta vid flygplatsen. Missade en natt på det beställda hotellet i Tropea.

Tack Anders E
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs september 29 2016

Helt OK! Inte mera! Flyget var i tid och allt fungerar, men maten uteblir på flyget och på flygplatsen är det dyrt och fattigt!

    • Bekväma säten
    • Kundservice (t.ex. bemötande, omsorg, hjälpsamhet)
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållningen under flygningen (wifi, tv, filmer)
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Pedro P
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.