“Alitalia”
Omdöme om Alitalia

Omdömet skrevs september 11 2017 från mobil enhet

ALITALIA = Always late in take-off and landing!!!

Incheckning för boarding var angiven till klockan 13.25 vid denna tidpunkt släpptes vi fram till inbandat kösystem där vi fick vänta på bussar i 35 minuter.
Förseningen var totalt en timma med påföljd att vi hade 10 minuter för transfer till Göteborg.
Benutrymmet var minimum med knäna intryckta i stolen framför

Tack Carl-AxelH

Omdömet skrevs oktober 10 2016

Kraftig försening vid byte i Rom från Alitalia till SAS. Stor oreda i terminalen, felaktig skyltning av avgångarna och byten av gate. Vid ankomsten till Arlanda saknades en väska som blivit kvar i Rom. Kom efter tre dagar. Allt i väskan var genomblött. Uppenbarligen hade väskan stått ute i regnet i Rom.

Tack Anders E
Omdömet skrevs oktober 10 2016

Vidareresan med Alitalia från Rom blev kraftigt försenad pga av plötslig strejk hos Alitalias kabinpersonal. Ursprunglig avgång vid 13-tiden blev förskjuten till midnatt. Stort kaos hos personalen som inte kunde lämna något besked. Vid ankomsten hade biluthyrningen stängt och vi fick övernatta vid flygplatsen. Missade en natt på det beställda hotellet i Tropea.

Tack Anders E
Omdömet skrevs september 29 2016

Helt OK! Inte mera! Flyget var i tid och allt fungerar, men maten uteblir på flyget och på flygplatsen är det dyrt och fattigt!

• Mat och dryck
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Pedro P
Omdömet skrevs september 6 2016

Åkte Göteborg- Berlin - Rom för att flyga vidare till en grekisk ö! Trots 1,5 timme i Berlin lyckades de inte få med mitt bagage till Rom. Bagaget fanns inte på 19,40 då jag bytte till Ryanair. Nonchalant service på Roms flygplats och trots att både jag och hotellet försökte komma fram på de telefonnummer vi fått. Tack vare en representant på TUI fick vi kontakt och bagaget anlände till hotellet, med hjälp av TUI, tre dygn senare

• Mat och dryck
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack KungsbackaSteve