“Kraftig försening och borttappat bagage”
Omdöme om Alitalia

Omdömet skrevs 10 oktober 2016

Kraftig försening vid byte i Rom från Alitalia till SAS. Stor oreda i terminalen, felaktig skyltning av avgångarna och byten av gate. Vid ankomsten till Arlanda saknades en väska som blivit kvar i Rom. Kom efter tre dagar. Allt i väskan var genomblött. Uppenbarligen hade väskan stått ute i regnet i Rom.

Tack Anders E

Omdömet skrevs 10 oktober 2016

Vidareresan med Alitalia från Rom blev kraftigt försenad pga av plötslig strejk hos Alitalias kabinpersonal. Ursprunglig avgång vid 13-tiden blev förskjuten till midnatt. Stort kaos hos personalen som inte kunde lämna något besked. Vid ankomsten hade biluthyrningen stängt och vi fick övernatta vid flygplatsen. Missade en natt på det beställda hotellet i Tropea.

Tack Anders E
Omdömet skrevs 29 september 2016

Helt OK! Inte mera! Flyget var i tid och allt fungerar, men maten uteblir på flyget och på flygplatsen är det dyrt och fattigt!

• Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållningen under flygningen (wifi, tv, filmer)
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Pedro P
Omdömet skrevs 6 september 2016

Åkte Göteborg- Berlin - Rom för att flyga vidare till en grekisk ö! Trots 1,5 timme i Berlin lyckades de inte få med mitt bagage till Rom. Bagaget fanns inte på 19,40 då jag bytte till Ryanair. Nonchalant service på Roms flygplats och trots att både jag och hotellet försökte komma fram på de telefonnummer vi fått. Tack vare en representant på TUI fick vi kontakt och bagaget anlände till hotellet, med hjälp av TUI, tre dygn senare

• Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållningen under flygningen (wifi, tv, filmer)
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack KungsbackaSteve
Omdömet skrevs 9 april 2016

Första gången med Alitalia, åker gärna igen. Fräscht plan med vänlig personal. Vad som uppskattades att det ingick förtäring. Smörgåsar o lite olika drycker ( ingen sprit dock vino öl )

Tack Bibbi725