Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

“Kraftig försening och borttappat bagage”
Omdöme om Alitalia


Omdömet skrevs 10 oktober 2016

Kraftig försening vid byte i Rom från Alitalia till SAS. Stor oreda i terminalen, felaktig skyltning av avgångarna och byten av gate. Vid ankomsten till Arlanda saknades en väska som blivit kvar i Rom. Kom efter tre dagar. Allt i väskan var genomblött. Uppenbarligen hade väskan stått ute i regnet i Rom.

Tack Anders E
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Skriv ett omdömeOmdömen (13 954)
Medlemsbetyg
Resenärstyp
Tid på året
Språk
  • Fler språk

37 av 13 954 omdömen

Omdömet skrevs 10 oktober 2016

Vidareresan med Alitalia från Rom blev kraftigt försenad pga av plötslig strejk hos Alitalias kabinpersonal. Ursprunglig avgång vid 13-tiden blev förskjuten till midnatt. Stort kaos hos personalen som inte kunde lämna något besked. Vid ankomsten hade biluthyrningen stängt och vi fick övernatta vid flygplatsen. Missade en natt på det beställda hotellet i Tropea.

Tack Anders E
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 29 september 2016

Helt OK! Inte mera! Flyget var i tid och allt fungerar, men maten uteblir på flyget och på flygplatsen är det dyrt och fattigt!

    • Bekväma säten
    • Kundservice (t.ex. bemötande, omsorg, hjälpsamhet)
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållningen under flygningen (wifi, tv, filmer)
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Pedro P
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 6 september 2016

Åkte Göteborg- Berlin - Rom för att flyga vidare till en grekisk ö! Trots 1,5 timme i Berlin lyckades de inte få med mitt bagage till Rom. Bagaget fanns inte på 19,40 då jag bytte till Ryanair. Nonchalant service på Roms flygplats och trots att både jag och hotellet försökte komma fram på de telefonnummer vi fått. Tack vare en representant på TUI fick vi kontakt och bagaget anlände till hotellet, med hjälp av TUI, tre dygn senare

    • Bekväma säten
    • Kundservice (t.ex. bemötande, omsorg, hjälpsamhet)
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållningen under flygningen (wifi, tv, filmer)
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack KungsbackaSteve
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 9 april 2016

Första gången med Alitalia, åker gärna igen. Fräscht plan med vänlig personal. Vad som uppskattades att det ingick förtäring. Smörgåsar o lite olika drycker ( ingen sprit dock vino öl )

    • Bekväma säten
    • Kundservice (t.ex. bemötande, omsorg, hjälpsamhet)
    • Benutrymme
    • Prisvärdhet
Tack Bibbi725
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.