“Nja...”
Omdöme om air berlin [no longer operating] - STÄNGD

Omdömet skrevs 6 december 2017

Kommer till Arlanda för att då upptäcka att resan är inställd och går senare den dagen på kvällen. Ingen som helst information om att vi var ombokade till en senare flight.

Tack Lindas7474

Omdömet skrevs 6 december 2017 från mobil enhet

Detta flygbolag serverade både varm och kall smörgås innehållande jordnötter. Det stod dessutom inte på menyn och på påsen stod det på tyska. Eftersom jag är allergiker vill jag kunna läsa mig till det. Jag förstod att det var nötter i första smörgåsen och frågade då flygvärdinnan om den kalla smörgåsen även innehöll nötter. Hon svarade nej varpå jag började äta av den men såg då att det var små bitar i den. Jag fick spotta ut och bad en tysk medresenär översätta innehållet. Även denna smörgås innehöll jordnötter. Jag kallade då på en annan flygvärdinna som sa att den andra flygvärdinnan var ny och att om man var allergisk skulle man informera om det. Men jag anser att det ska stå i menyn samt att man måste ha alternativ och personalen måste vara påläst. Den manliga flygvärdinnan sa lite nonchalant att om jag fått en allergisk reaktion så hade dom ju faktiskt adrenalinspruta ombord. Inget annat flygbolag som jag åkt med serverar nötter i mat och nästan inga har ens jordnötter ombord längre. Så är du allergiker se upp.

Tack 475mariez
Omdömet skrevs 19 oktober 2017

Kanske inte helt rättvis bedömning då jag bara gjort två resor med air berlin - men en av resorna var försenad utan någon direkt ordentlig information.
Andra resan gick bra.

Tack Pontus P
Omdömet skrevs 18 oktober 2017

Flygresan med Air Berlin fungerade fint. Inga problem med incheckning eller under flygresan. När Du lämnade planet bjöds Du dessutom på en liten chokladbit.

Tack LeifPartille
Omdömet skrevs 5 oktober 2017 från mobil enhet

När något går snett, vilket airberlin är 100 procentiga på, har jag aldrig fått vänta mindre än 30 min i telekö. Info man får i deras app stämmer inte med vad som anges på flygplatsen. Går hellre än flyger med air Berlin igen.

Tack Christian T