“Obekvämt och”
Omdöme om Air France

Omdömet skrevs 4 september 2017

Har rest med AF tidigare och haft en ganska bra uppfattning om dem. Den här gången flög vi från Stockholm via Paris till St. Maarten och omvänd väg tillbaka. På flyget från Stockholm satt vi precis bakom Business class och utrymmet mellan stolsraderna var inte generöst minst sagt. På långstinten satt vi i Premium ekonomi och det var inte särskilt bekväma säten. Efter ett tag så satte jag mig på kudden som man får. Personalen på flyget ner var trevlig och maten god dock. På vägen hem tvingades vi att mellanlanda på Antigua Guadeloupe för att tanka i över en timme vilket bara ökade på pinan i det obekväma sätet. Denna gång var personalen inte lika trevlig, de verkade trötta. De hade en som vaktade främre toaletten och vi var tvungna att gå till toaletterna som låg mitt i ekonomiklassen. Det kan tyckas vara en petitess men det var 13 rader och i mörker där sovande folk hade både fötter och ben i gången - det var ett äventyr. Planet en Airbus A340-300 känns slitet och det behöver säkert en uppfräschning. Sammanfattningsvis så är jag ytterst osäker på om jag skulle ta denna rutt med AF igen. Vi såg att KLM landade på samma flygplats så jag skulle nog ta det om det funkar tidsmässigt. Som slut kläm så levererades min väska hem till oss klockan 00:15 natten mot Måndag och vi landade i Stockholm klockan 12 på lördagen! Bring tyckte att jag skulle sitta och vänta på dem från klockan 16 till 24 - vem tänker ut en sådan plan för transport? Tankningen gjorde att vi fick kort tid i Paris och Priority taggen på väskor verkar inte betyda något i praktiken. Mina omdömen här gäller AF499 från St Maarten.

• Mat och dryck
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Mats K

Omdömet skrevs 2 september 2017 från mobil enhet

Vi var 1 timme försenade från Landvetter så vi missade anslutningsflyget till Zadar. Vi blev 6 timmar försenade och informationen var bedrövligt dålig.

Tack pethem
Omdömet skrevs 30 augusti 2017 från mobil enhet

Man har hört att fransmän bara pratar franska, alltså dålig service. Nu har jag flugit Air France några gånger och aldrig haft några problem. Bra kommunikation över mail och på flygplatser och bra information och service i kabin. Senaste resan till Frankrike/Merignac var inget undantag, trots bytet i Amsterdam och Charles deGaulle på hemresan.

Tack Rune L
Omdömet skrevs 30 augusti 2017

Ordning och reda. Höll tiderna väl. I flygresan ingick kaffe och croissant på morgonflyget och en fralla på eftermiddagsflyget.

• Mat och dryck
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack fullfrysbox
Omdömet skrevs 30 augusti 2017

En helt perfekt flygning med Air France, helt utan förseningar och annat strul. Vi fick mat ombord som ingick i priset och piloten gjorde en perfekt landning. Samma sak på hemvägen. Kan rekommendera att flyga med Air France.

Tack Dalarna_Sweden