“Ingen taxfree på planet”
Omdöme om Air Europa

Omdömet skrevs 21 februari 2020

Flygbolaget hade ingen möjlighet att förbeställa taxfreevaror till ut- och hemresa utan på biljetten stod taxfreeförsäljning endast på planet. Detta visade sig vara fel eftersom inga taxfreevaror fanns ombord, inte ens i småflaskor till servering till maten (endast vin och öl serverades). En besvikelse för många resenärer på semester.

Resedatum: februari 2020
    • Mat och dryck
    • Incheckning och ombordstigning
Tack 640lilians
Skriv ett omdöme.Omdömen (10 187)

Omdömet skrevs 27 december 2019 från mobil enhet

Helt ok flyg och flygbolag. Sittplats och taxfree bokas via deras hemsida.
Normal charterflygmat. Normala charterstolar och normalt charterbenutrymme. Vi åkte en Boeing 737.
Wifi och streamingstjänst för filmer. Betalning sker med Euro, Visa, MasterCard, Amex m.fl.

Resedatum: december 2019
1  Tack galderama
Omdömet skrevs 21 oktober 2019 från mobil enhet

Flygresan ok men starten, dvs incheckningen är en katastrof med detta bolag. Otydliga köer, militärisk personal som talar om för ”alla” att de gör fel och står fel. De borde kanske tänka över hur de skulle göra det tydligare och vänligare.

Resedatum: oktober 2019
Tack EvaR82
Omdömet skrevs 14 september 2019 från mobil enhet

Åkte med detta bolag till Mallis från Umeå 7/9-2019.
Flyget avgick tid.
Ombord på planet upplyser dom att dom 2 toaletter som är längst fram i planet inte var i bruk för att dom var trasiga.
Mycket slitna sittplatser. Armstöden sitter lösa och plastdetaljer runt dessa sitter inte fast. Rutan vid vår sittplats var inte tät, det rinner vatten mellan rutorna.
Åkte hem med exakt samma flygplan. Toaletterna fram var fortfarande inte i bruk. Denna gång såg jag att dom förvarade några vagnar för servering inne på toaletterna, alltså är dom INTE trasiga. Bolaget har bestämt att vi som reser med detta Flygplan ska stå i en evig kö som aldrig tar slut, eftersom det då bara finns 2 toaletter för oss resenärer ca 180 st.
Satt på exakt samma plats hem. Samma lösa armstöd och plastdetaljer. Samma underhållning på tv.
Skäms på er. Bättring krävs

Resedatum: september 2019
1  Tack matgladanisse
Omdömet skrevs 9 september 2019 från mobil enhet

Det luktade illa inuti planet som om det körts uteliggare i planet.
Planet var slitet, säten helt nedsuttna.
Alla hade en egen tv skärm framför sig med flimrande bild och defekt fjärrkontroll.
Maten bestod av kolhydrater i form av mikrovågsugns pasta och mackor.
Det fanns ingen ordentlig mat.

Resedatum: juli 2019
1  Tack Franke187