“Helt ok flygbolag”
Omdöme om Air Europa

Omdömet skrevs 27 december 2019 från mobil enhet

Helt ok flyg och flygbolag. Sittplats och taxfree bokas via deras hemsida.
Normal charterflygmat. Normala charterstolar och normalt charterbenutrymme. Vi åkte en Boeing 737.
Wifi och streamingstjänst för filmer. Betalning sker med Euro, Visa, MasterCard, Amex m.fl.

Resedatum: december 2019
    • Bekväma säten
    • Kundservice
    • Benutrymme
    • Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
1  Tack galderama
Skriv ett omdöme.Omdömen (10 211)

Omdömet skrevs 21 oktober 2019 från mobil enhet

Flygresan ok men starten, dvs incheckningen är en katastrof med detta bolag. Otydliga köer, militärisk personal som talar om för ”alla” att de gör fel och står fel. De borde kanske tänka över hur de skulle göra det tydligare och vänligare.

Resedatum: oktober 2019
Tack EvaR82
Omdömet skrevs 14 september 2019 från mobil enhet

Åkte med detta bolag till Mallis från Umeå 7/9-2019.
Flyget avgick tid.
Ombord på planet upplyser dom att dom 2 toaletter som är längst fram i planet inte var i bruk för att dom var trasiga.
Mycket slitna sittplatser. Armstöden sitter lösa och plastdetaljer runt dessa sitter inte fast. Rutan vid vår sittplats var inte tät, det rinner vatten mellan rutorna.
Åkte hem med exakt samma flygplan. Toaletterna fram var fortfarande inte i bruk. Denna gång såg jag att dom förvarade några vagnar för servering inne på toaletterna, alltså är dom INTE trasiga. Bolaget har bestämt att vi som reser med detta Flygplan ska stå i en evig kö som aldrig tar slut, eftersom det då bara finns 2 toaletter för oss resenärer ca 180 st.
Satt på exakt samma plats hem. Samma lösa armstöd och plastdetaljer. Samma underhållning på tv.
Skäms på er. Bättring krävs

• Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
1  Tack matgladanisse
Omdömet skrevs 9 september 2019 från mobil enhet

Det luktade illa inuti planet som om det körts uteliggare i planet.
Planet var slitet, säten helt nedsuttna.
Alla hade en egen tv skärm framför sig med flimrande bild och defekt fjärrkontroll.
Maten bestod av kolhydrater i form av mikrovågsugns pasta och mackor.
Det fanns ingen ordentlig mat.

Resedatum: juli 2019
1  Tack Franke187
Omdömet skrevs 30 juli 2019

Bokade en charter med ving och hamnade med min familj på detta plan.
Trångt, smutsigt, trasiga stolar både på dit och hem vägen. Stol som gled bakåt och bord som
Hängde snett. Även smutsiga fläckar och fläckar på hela väggarna.
Maten va katastrof! Framförallt barnens mat som de inte ville smaka en tugga av, eller jag för den delen. Söndermicrade makaroner som va stenhårda och bränd köttfärssås med en liten inplastad låda med gamla vitnade gurkor.så barnen åt ingenting varken dit eller hem.
På 6 timmar visade inte heller en enda film och det fanns inget erbjuder för barnen.

Vid landningen på Arlanda cirkulerade vi runt i luften över Arlanda i ca 30 minuter utan att någon sa eller förklarade ett ljud om vad som pågick.
Jag som är flygrädd grät och skakade dessa 30 minuter mellan mina två små barn.

Katastrof hantering i ett katastrofplan.
Sätter aldrig min fot på ett plan utav air Europa igen.
Nästa gång jag bokar charter kommer jag kolla noggrant att det inte är detta flygbolag igen, då bokar jag något annat.

Och Skandal Ving att man bokar en dyr famijecharter med små barn och ni sätter en på en sådans slitet trångt skitplan!

Resedatum: juli 2019
1  Tack EmilyK1310