“Oseriöst flygbolag”
Omdöme om Air Europa

Omdömet skrevs september 20 2017

Köpte resa genom Kiwi under orkanen Irmas framfart. Åkte från Fort Lauderdale till San Juan och där vi skulle byta flygplan till Air Europe vidare till Madrid (och därefter till slutdestination Stockholm). Flyget blev försenat så att vi missade flighten från San Juan till Madrid.

I och med att det ingår en garanti för försenat flyg genom Kiwi så skulle flygbolaget ersätta oss med en ny resa och eventuell övernattning. Air Europe var omöjliga att nå och efter 10 timmar (!) på flygplatsen i San Juan kunde Kiwis (!) kundtjänst få tag på dem. Men Air Europe gav oss bla falsk information att de hade ställt in flighten (vilket inte var sant!) och att vi skulle tala med deras personal på flygplatsen (vilka inte fanns där trots deras insisterande att så var fallet). All heder åt Kiwi att de gjorde upp med oss efter otal många samtal, chattar och mailkonversationer senare. De ställde upp fastän det inte var deras ansvar utan AIR EUROPEs ansvar! KIWI hjälpte oss att få ett boende på hotell i San Juan och en plats på ett plan till Madrid. Åk inte med AIR EUROPE för de är det mest oseriösa flygbolag som jag stött på. OHEDERLIGA, ODUGLIGA och kort och gott KASS!

Tack cragebob

Omdömet skrevs september 12 2017 från mobil enhet

Började med att Vingresor hade det extremt dåliga omdömet att boka om vår resa till Teneriffa från Thomas Cook till "flygbolaget" Air europe.

Detta bolag flyger från Arlandas dåliga terminal 2.

Vilket inte var så bra då vi bokat parkering under terminal 5.

Den terminal som seriösa flygbolag flyger ifrån.

Nå, de inledde med en fantastiskt inkompetent skött checkin, som var klar ungefär när planet skulle ha avgått.

Därefter var det bordning, givetvis för alla samtidigt, vi väntade till sist eftersom vi hade stolar längst fram med extra benutrymme.

737an vi flög med hade samna sätesarrangemang och sätesstorlek som de plan som används för korta inrikesflygningar av normala/kompetenta flygbolag.

Alltså, trånga stolar med defekta bord (gick ej att fästa, fick ha det i knät), i ett trångt,smutsigt, slitet plan konfigurerat för flygningar på max en timme.

Maten ombord var vedervärdig på både utresan och hemresan.

Givetvis var planet i god Air Europa stil försenat 25-30 minuter åt båda håll

Allvarligt talat, Vingresor, Sluta Använda Detta Bolag.

Och ni som flyger reguljärt, Undvik Detta Bolag Som Pesten.

Tack Andreas G
Omdömet skrevs september 8 2017

Jag köpte en resa från Ving och Air Europa var det flygbolag som flög oss till Teneriffa. Jag blev verkligen glatt överraskad. Det var ingen skillnad mot ett reguljärt flyg. Normalt benutrymme, stolarna var inte hopträngda som i vissa andra plan. Personalen var mycket professionell och alla pratade både svenska och spanska. Förmodligen engelska också, antar jag.
Maten ombord var av bra kvalitet och var god. Serveringen var snabb och effektiv. Flygbolaget var punktligt både på ut -och inresan. Kort sagt, en angenäm upplevelse.

Tack Leif D
Omdömet skrevs juli 12 2017

Började med att cateringen inte kommit så vi fick sitta och vänta 1 timme innan planet kunde lyfta. Sedan tog det lång tid för personalen att få ut mat till alla. Det är trångt benutrymme. På hemvägen satte de på en norsk film fast det var enbart svenskar som reste.

Tack 2015Cathrine
Omdömet skrevs juni 27 2017

Rent, fräscht och bra flyg med trevlig personal med bra serviceanda. Resan till och från destinationen upplevdes av hela sällskapet som mycket positiv. Bra möjligheter att handla och välsmakande mat serverad på perfekt vis.

Tack Kax09