“Super dålig service”
Omdöme om Air Canada

Omdömet skrevs 23 oktober 2018 från mobil enhet

Aircanada rekommenderar jag inte någon att åka med. De lyckades både slarva bort vårt bagage som nu varit borta en hel vecka samt att vi ej få borda deras plan i Köpenhamn för nya EPA reglar som gäller i Kanada även om du bara skall byta flyg där.
Detta gjorde även att vi blev 24 timmar sena till vårt mål samt kostade vår familj 40000 kr extra. När man försöker ringa deras kundtjänst kommer man till Indien :(

Kommer aldrig mer att åka med Aircanada och hoppas att ingen annan ska drabbas av detta flygbolag.

Resedatum: oktober 2018
Tack Mats J

Omdömet skrevs 28 juli 2018 från mobil enhet

Vet inte ens vart jag ska börja med att förklara hur dålig detta bolag är. Dom har ingen som helst service och varenda person man pratar med, skickar bara en vidare tills man får svaret att det inte finns något dom kan göra eller hjälpa till med. Har rest runt hela världen och haft många dålig erfarenheter, men Air Canada har nu lyckats med att bjuda på den absolut värsta. Vad du/ni än gör, boka inte biljetter med detta bolag, för om det blir problem, inställningar, förseningar, då har ni en problematisk och frustrerande tid framför er

Resedatum: juli 2018
1  Tack 709filipb
Omdömet skrevs 4 juli 2018 från mobil enhet

Flyg från Vancouver-Toronto var försenat vilket ledde till att vi missade vårt anslutande flyg mot Köpenhamn. Som lösning på detta bokades vi om till ett flyg 24h senare eftersom de inte kunde "hitta" något tidigare flyg. Inte ens flyg med mellanlandning i Europa fanns tillgängligt. Fick ingen kompensation överhuvudtaget för dett missöde.

När vi sedan väntat i Toronto i 24h är flyget hem återigen försenat med 1 timme.

Dålig mat på flyget, dålig kundservice och alltid försenade. UNDVIK DETTA FLYGBOLAG TILL VARJE PRIS!

Resedatum: juli 2018
1  Tack Ostrichkya
Omdömet skrevs 21 januari 2018 från mobil enhet

När vi kom fram till destinationen var vårt incheckade bagage borttappat. Vi fick minimal hjälp att anmäla detta och kön till borttappat bagage var lång. Vi har inte blivit kontaktade av bolaget och väntat i halvtimmes telefonkö utan framgång. Vi är nu tillbaka hemma och tre veckor har passerat utan någon väska eller återkoppling. Uselt!

Resedatum: januari 2018
1  Tack Emwiiii
Omdömet skrevs 3 januari 2018 från mobil enhet

Slitet och dåligt utbud av filmer.
Mycket spartansk ”kvällsmat” och endast sockerkaka och kaffe till frukost!! Bättre kan ni!

Resedatum: januari 2018
Tack JessicaM7978