“lågpris flyg i asien”
Omdöme om AirAsia - Thai AirAsia

Omdömet skrevs 18 september 2017

helt ok att flyga billigt inom thailand , flighterna var punktliga fast servicen ombord var inte den bästa men man får vad man betalar för.

Tack Kaj W

Omdömet skrevs 30 augusti 2017

Skall man resa långt föredrar jag detta flyg.
Så härligt med all service och ljuvlig personal. Rekommenderas varmt

Tack Sommar13
Omdömet skrevs 24 augusti 2017

Det finns flera flygbolag och landet är väl täckt av flyglinjer. Priserna varierar förstås beroende på sträcka men en enkel biljett ligger på runt 500 kronor. Bokar du mer än sju dagar i förväg blir det något billigare. Billigast är att köpa biljetten direkt på flygbolagens kontor (finns oftast på flygplatserna). Det blir billigare och du slipper vänta på att resebyrån ska få biljetten, vilket ofta tar ett dygn. Jag köpte min flygbiljett på en resebyrån Shadow Travel & Tours inne i köpcentrumet Mall of Asia.

Tog en taxi till flygplatsen Ninoy Aquino och den här gången terminal 4 vilket är inrikesflygets terminal.

Det blev Air Asia som kom att bli mitt val för resan, flyget kom att avgå på utsatt tid 15:00 och flygtiden blev drygt en timma innan jag landade in på Daniel Z. Romualdez Airport på Tacloban. Flygresan var vacker, det var klart väder och man såg fina stränder, blått hav och massa fiskodlingar längs kusten. När vi landat och klivit av flygmaskinen drog jag in en fuktig och varm luft. Det kändes bra att vara på plats!

Utanför flygterminalen var det mängder av taxichaufförer som mer eller mindre trängdes åt för att få kontakt med de ankommande flygpassagerarna. Har lärt mig att pruta vilket gjorde att jag fick avvika från den förste taxichauffören som tyckte jag bjöd för dåligt för resan in till hotellet. Inga bekymmer då det i övrigt fanns gott om taxibilar.

Tack HasseZ
Omdömet skrevs 8 mars 2017 från mobil enhet

Jag och tre kompisar skulle boka en flygresa tur och retur till Krabi från Bangkok. När vi skulle boka så fick vi inget bekräftelse e-mail (använd inte email med .se för det kan de tydligen inte skicka till och det drogs inte heller några pengar. Vi trodde då såklart att resan inte blivit bokad, vi hade fel. Resan var bokad och vi missade den, vi skulle få tillbaka 75kr av de 1500kr som resan dit skulle kosta.

När vi skulle boka en ny resa (fråga inte varför vi bokade igen med samma bolag) så är sidan värdelös, det kommer till jättemycket avgifter och extra kostnader, när man ska betala så funkar det inte förens efter jättemånga försök.

Efter många försök och telefonsamtal med supporten så fick vi det äntligen att funka, tog 6 timmar men vi får väl hoppas att flyget går nu bara

Tack Ludvig N
Omdömet skrevs 15 februari 2017

Jättebra service, höll tiderna och lätta att ha att göra med. snabb av o påstigning. Rena fina plan.

Tack pernilladarin