“Ok”
Omdöme om Thomas Cook Airlines Scandinavia

Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Helt ok flygbolag, flög charter med en Airbus med bra benutrymme. Trevlig personal som gav bra service. Ganska höga priser för mat och dryck ombord och det ger ett sniket intryck att ta extra betalt om man vill se film, ha hörlurar osv vilket påverkar helhetsintrycket negativt. Har inga problem att åka med Thomas Cook igen men inget jag direkt ser fram emot.

Tack Mmel78

Omdömet skrevs 29 mars 2018

Man satt hyfsat bekvämt och maten var helt okej. Minus för priserna på drycker och att man måste betala för underhållningen. Men det är ju inte specifikt för just Thomas Cook. Servicen var bra och nästan all personal var glada och trevliga. Allt som allt ett helt okej charterflyg.

• Mat och dryck
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Maria S
Omdömet skrevs 27 mars 2018

Som vanligt när man flyger med Thomas Cook får man en bra upplevelse med serviceinriktad personal, bra mat och skandinaviska piloter.

Tack segerbladanna
Omdömet skrevs 26 mars 2018

Vings Airbus a321 levererar gott om plats i mittgången och många toaletter, hela kabinen är hyfsad rymmlig. Säterna har en större stolsficka för tidningar osv och en mindre för din telefon längre ner på sätet. De erbjuder gratis filtar och kuddar till alla ombord men personalen slår inte Tuifly Nordic. Gick in i cockpit efter landningen och piloterna var väldigt trevliga. Dock pratade de inte så mycket under flygningen vilket jag tycker är trevligt.

Tack luddekudde03
Omdömet skrevs 22 mars 2018 från mobil enhet

Flög från Luleå till Phuket med TOM542/543 med deras Boeing 767.
Något så antikt plan!
De smalaste stolarna jag träffat på och med ett ljudsystem ut i kabinen från personalen som är under all kritik. Bägge vägarna. Så något dom tydligen ”dras med” utan åtgärd. Det riktigt skär i öronen när som av och till ska delge information.
Deras underhållningssystem är föråldrat, minsta skärmen, extremt dålig reaktion på den.
Sen måste man betala 70 kr/säte trots att det är så lång dåligt som till Phuket för att få tillgång till den.
Inget USB-ladd uttag heller. Och Thomas Cook har fortsatt egen variant på hörlursuttag så egna fungerar ej utan man måste använda deras värdelösa lurar.
På hemfärden på 12 Tim fungerade ej ena av våra skärmar trots att dom restartade den flera gånger.
Föråldrat underhållningssystem!
Så. När jag nästa gång ska från Luleå på långflygning kommer jag säkerställa att det ej är ett sådant här gammalt plan!
Alldeles för små skärmar, värdelöst ljud i deras lirar och med kabinpersonalens hemska skrapande skrällande informationsljud ut i kabinen blir resan mindre angenäm, tyvärr.
Att sedan personalen på flighten är tipptopp, maten ok lyfter tyvärr ej betyget.
Underhållningen ska ingå på dessa 10-12 timmars resor, USB-laddnings station ska finnas, vanliga 3,5 mm lurar ska kunna användas.
Detta var antikt.

1  Tack Annakarin E
Condor_TCAirlines, Manager på Thomas Cook Airlines Scandinavia, svarade på det här omdömetSvarade 8 maj 2018

Kära Anna Karin,

Vi är ledsen att din senaste flygning inte uppnådde dina förväntningar.
Din åsikt är viktig för oss så vi kan förbättra vår produkt.

Thomas Cook Scandinavia flyger inte med Boeing 767.
Flygnumret stämmer inte med de flygnummer som Thomas Cook Scandinavia använder.

Vi ber dig därför kontrollera vilket flygbolag och flygnummer som du flög med och senda din kommentar till detta.
Den informationen står på din bokning.

Tack för hjälpen

Thomas Cook Airlines Scandinavia