Elea Beach Hotel
Visa priser för dina resdatum
Om
Om du är på jakt efter ett familjevänligt hotell i Dassia är Elea Beach Hotel perfekt.
Gästrummen har bekvämligheter som plattskärms-tv, kylskåp och luftkonditionering, och gäster kan använda internet tack vare kostnadsfritt wifi som hotellet erbjuder.
Här finns även en pool och frukost för att göra din vistelse ännu trevligare. Om du kör till Elea Beach Hotel finns fri parkering tillgänglig.
Resenärer som är på jakt efter gyros kan bege sig till Alexandros Taverna, Leonidas Grill eller Mythos Restaurant. Annars kan du kolla in en gillrestaurang som Leonidas Grill.
Personalen på Elea Beach Hotel ser fram emot att träffa dig under ditt kommande besök.
Plats
OmdömenVi utför kontroller på omdömen.Tripadvisors syn på omdömenInnan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet. När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats. Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer. Läs mer om vår omdömesmoderering.När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
- 263
- 129
- 62
- 19
- 14
- Filtrera
- Svenska
Utomrestaurangen var också mycket välsmakande.
Vid ankomsten fick vi nycklar och rusade för att gå. Eftersom vi har ett spädbarn har vi begärt dubbelsäng och batch eftersom detta behövs för vårt barn, men fick två enkelsängar och duschrum som gjorde att gå tillbaka och be om att byta rum. Dessutom fungerade WiFi inte. Min fru fick en nyckel för det andra rummet, när jag gick in hittade mycket damm överallt och gick tillbaka till receptionen för att kontrollera om detta kunde sorteras och nämnde WiFi inte fungerar och fick ett svar som antagligen är upptagen (gör inte känna vad som är upptaget med WiFi). Men bara dammet från telefonen städades. Vi har flyttat med allt bagage och barnvagn till det andra rummet, det finns ingen bagageportör eller concierge som hjälper till med det. Rummen är genomsnittliga kvalitet, kuddar med fläckar, handdukar rippade och smutsiga, det fanns inga kaffe- / tepåsar i rummet men det fanns tom låda för det nära vattenkokaren och även när vi hade rumstädning var detta inte fyllt på någonsin, balkongen har fågelbo. Hotellet är också mycket bullriga. Personalen är ovälkommen och slarvig mot gästerna. Min fru kan inte äta några mjölkprodukter eftersom hon ammar och vårt barn är intolerant mot mjölkprodukter, som hade nämnts via telefonsamtalet till TUI före vår resa, så min fru ville ha soja sent en morgon och har frågat om detta kunde göras, men fick höra att kaffemaskinen inte kan göra latte med annat än kor mjölk, när min fru frågade om var är andra kaffemaskiner där hon kunde få det gentleman i kostym - F & be manager just upprepade samma fras att maskinen går sönder om man använder annan mjölk. Alla frågor diskuterades med TUI rep på hotellet tillsammans med matproblem eftersom det inte fanns några matalternativ alls på hotellet, mat var alltid oljig, de flesta dagarna var det bara rött köttalternativ och vi var tvungna att gå någon annanstans för att ha middag. Så resultatet vi hörde tillbaka från representanten angående kaffe var att för en extra kostnad kan vi få det i baren och när det gäller maten - alla andra gäster är glada att aldrig någonsin haft någon som inte var nöjd med maten. Nästa dag gick jag till baren som har samma typ av kaffemaskin som restaurang under frukosten. Så bartendern bara helt enkelt bytte komjölk till min medförde - mandelmjölk utan att rengöra mjölkröret och gjorde ett kaffe, som förorenar och skulle bryta kaffemaskinen enligt F & be manager i slutet var jag tvungen att betala 3 euro för kaffet gjord med min egen medfödda mjölk. Efter 6 dagar fick vi reda på att alla gäster har rätt att få gratis 15 minuters massage om vilken vi aldrig har fått höra och det kunde göras endast under de första två dagarna så vi fick inte chansen att ha det.
Nästa ankomstdag har vi ett meddelande om några problem som vi mötte och vi uppmanades att prata med representanten men hon tycktes vara upptagen hela tiden med andra gäster och eftersom vi har en mycket kolig baby som grät mest av tiden kan vi inte stanna för evigt och vänta när hon kommer att bli gratis så vi bad att ställa ett möte med henne av tui app messanger och eftersom det var lördag fick vi höra att rep kommer att kontakta på måndag för att ställa in ett möte. Vi fick dock inget samtal men när vi gick till rummet lyckades han komma i kontakt med henne på måndagen den 2 september och hon berättade att vi kommer att se oss tredje för att informera om resultatet. När hon träffades på tisdagen sa hon att det inte finns något annat möjligt att göra hotell är perfekt alla perfekt och om vi ville ha bättre service som skulle gå till 5 * hotell. Vi har frågat om vi kan få någon ersättning för att inte ha de fruktansvärda middagarna på hotellet och vi fick höra att hon kommer att kolla med företaget. På avgångsdagen sa hon just: på grund av att du är halvpension och av andra skäl kommer TUI inte att kompensera någonting.
Totalt sett är detta hotell långt borta från 4 *, det finns inget gästfrihet där och hur TUI hanterade detta visar att de inte bryr sig om sina kunder.
Undvik TUI och detta hotell! ! ! !
Checka in var bara några minuter och vi fick nycklarna till vårt rum. Efter att ha mailat hotellet i förväg, tilldelades vi rum 365 som erbjöd en enastående utsikt över den omgivande bukten och välskötta grunder.
Hotellet var obefläckade, personalen var trevlig och hjälpsam, och vårt rum städades varje dag med färska handdukar. Loungen var aldrig full och var en trevlig, avkopplande plats att varva ner. Pool bar var bra och personalen ett gott skratt. Hotellet tillhandahöll underhållning varje natt men som vi bara valde att titta på den på vår sista kväll kan vi inte kommentera hur det var som resten av tiden vi var där. Solstolar var tillgängliga nästan varje dag så det fanns inga problem att försöka hitta ett utrymme vid poolerna, trots att 1 till 2 personer stiger upp vid dumma klockan för att hävda sitt utrymme vid den större poolen!
Jag skulle ha gett hotellet ett utmärkt betyg men för två frågor - kvaliteten på maten vid måltiden och tillåter människor att boka bord i restaurangen.
Vi kan bara tala som vi hittar men vi hittade maten, kvaliteten, valet och påfyllning av det lät hotellet ner dåligt. Okej, när du går utomlands måste du acceptera det finns en rad nationaliteter som stannar vid någon tidpunkt. Maten verkade emellertid tillgodose mer för den tyskaste klienten, med bara en koncession till brittiska smaker som frukostens fry-up, även om det bestod av överkokt bacon och gummiliknande ägg! Medan cateringpersonalen erbjöd ett urval grekiska måltider var den mer välkända grekiska maten påfallande av sin frånvaro. Det fanns också brist på märkning över vissa livsmedel som gjorde det svårt att välja.
Självklart får du också de människor som fyller sina tallrikar för att rinna över och som återkommer gång på gång för att välja den bästa skivan kött eller som pråmar in förbi dig för att få det sista kycklingbenet. Vi fann också att personalen kämpade för att klara av lördagskvällen när restaurangen fylldes tidigt och vi hade nästan avslutat vår andra kurs innan vi serverades med våra drycker. Min fru var också överbelastad, men hon noterade detta och kvittot ändrades.
Den andra bugbearen för oss var varför restaurangförvaltningen tycktes falla över sig själva för att behaga den tyska kundkretsen när de låter dem boka bord i restaurangen och tjänsten? Visst borde en restaurang inom ett hotell göra det möjligt för kunden att ha lika möjligheter att välja sina egna sittplatser? Många bete sig som barn när de sitter i sina samma platser varje natt, och upptar ofta platsen vid windows av någon anledning? Om hotellet har en policy för att stoppa solstolar är reserverad, bör samma policy tillämpas på restaurangen.
Vi vill också påpeka att du inte hör många brittiska accenter i Elea Beach som kan vara ett problem för vissa. . . ....
När det gäller lokalområdet i Dassia fanns det flera bar / restauranger längs en liten strandpromenad som körde bredvid hotellet, men själva staden var ganska lågt med bara ett par barer, det bästa var förmodligen Woodpecker. Vi fick höra av många människor att det nyligen renoverade Ikos Hotel har förstört den lokala ekonomin som antagligen berodde på brist på människor. Det finns en hel del barer i Ipsos med plocka som smutsiga nellies, men var förberedda för en baksmälla dagen efter som de lagde dig med gratis drinkar!
Ön är vacker med de bästa platserna vi besökte är Korfu Town, Kassiopi, Sidari och en "måste göra" som var Angelkastro Castle som var fantastiskt med otroliga vyer. Det måste sägas att standarden på vägar och körning är skrämmande och sätta oss iväg att besöka Pantokrator och Gamla Perithea. Flygplatsen är shambolic och måste gripas av nackens scruff och fördes in i 21 street century!
Ändå hade vi en bra tid och om vi någonsin besöker ön igen skulle vi gå tillbaka till Elea Beach och trots att det är problem med maten skulle vi fortfarande markera det 8 1/2 av 10! !
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt