Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Amanjiwo Resorts

Spara
Dela
Resenär (944)
Svit och rum (248)
Middag (67)
Översikt
Ds. Majaksingi, Borobudur, Magelang 56553 Indonesien Visa på karta
BEKVÄMLIGHETER
Kostnadsfritt wifi
Fri parkering
Frukost ingår
Luftkonditionering
Pool
Rökfritt hotell
Restaurang
5-stjärnigt boende
{"scriptFlags":null,"containerAttributes":null,"containerClass":null,"widget":{"moduleList":["handlers"],"divClasses":"prw_rup prw_ibex_photo_carousel","js":{"handlers":"(ta.prwidgets.getjs(this,'handlers'))"},"dust":{"nav_controls":"ibex_photo_carousel__nav_controls"},"template":"ibex_photo_carousel__widget","name":"ibex_photo_carousel"}}
Omdömen (594)
Filtrera omdömen
148 resultat
Medlemsbetyg
123
17
6
0
2
Resenärstyp
Tid på året
SpråkSvenska
Fler språk
123
17
6
0
2
Läs vad resenärer säger:
Filtrerasvenska
Listan uppdateras ...
15 av 148 omdömen
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs 6 augusti 2017

Detta var vår första gången jag bor på ett Aman resort. Fastigheten och utsikten var imponerande. Vårt rum var stort och bekvämt, med vacker utsikt över poolen och Borobudur. Den städpersonalen var otroliga, de kom in när vi var borta att ersätta handdukar, plocka upp...och avlämning tvättservice, byt ut vattnet etc. Vi älskade badkar utomhus men önskat det hade varit badsalt. Det enda som var för daterad i vårt rum var det luftkonditioneringsreglagen, först det var omöjligt att hitta, vi fick ringa receptionen, näst den sträckte så köld som att stänga av den vi skulle ha. Den andra utmaningen var den till internet, det tog slut väldigt långsam. Vi gillade verkligen vår privata yogalektion till vårt rum. Eftersom detta ligger 20 år gammal den missar en ordentlig gym och spa, de är för närvarande använder ombyggd rum fram till ett spa/hälsocenter är byggt. De gör erbjuder yoga lektioner på den poolen men vi tyckte att inte så trevlig eftersom andra gäster är jag satt där man äter frukost och simning. Det finns också en väg som körs av fastigheten bakom att poolområdet som kan vara ganska bullrigt, jag är inte säker på varför inte hotellet satte stängsel längs sin egendom till att blockera den buller. Alla i personalen är mycket vänlig och hjälpsam, alla vi passerade under vår vistelse från säkerhetsvakten vakter till yardmen, alla hälsade oss. Den litteratur på rummet talade om en personlig assistent att vi kunde nå ut till dig men vi blev aldrig klart vem som det var och trots att de litteratur sade deras namn skulle vara på ett kort av telefonen det fanns ingen-kortet. Det här var inte riktigt ett problem eftersom vår guide till Borobudur var villig att ta över att göra planer för oss. Vi gick på att besöka olika byar med honom som väl som andra tempel. Vi gjorde schema en vandring med den hotel som hade en guide ta oss upp ovanför den hotel. Vandringen var vackert och utsikt var fantastiska. Vår guide på vandra var toppen och vi lärt mig mycket av honom om växterna vi såg och kulturen. Det slutade med att vi var tvungna alla våra måltider på egendomen, frukost och lunch nere vid poolen och middag på den största restaurangen. De måltider vid poolen var del av deras hälsosam meny, vi gillade verkligen lunch två gånger vi på poolen. En trevlig blandning av västerländska och indonesiska smaker. Frukosten var intressant men inte lika kul, den vegan brödet var inte ätbar. Middagen var vacker och avkopplande. I allmänhet måltiderna var lite vanligt, jag trodde jag skulle tycka vara mer smak i sina indonesiska erbjudanden. Serveringspersonalen trots att de var vänliga hade svårt tid att förklara matvarorna på engelska. De var mycket uppmärksam på att återfylla min vatten men inte i påfyllning av min törst. Det var mycket svårt att få en andra öl eller cocktail. Om jag gjorde hantera att beställa en sådan det kom väl efter min middag var genom. På vår sista natt servicen var verkligen svag att den vi staplade våra färdiga rätter att ge plats på vårt bord. The dishes fick slutligen den utspillda rensats, men inte mat på bordet. På alla tre nätter servispersonal aldrig checkat tillbaka i under de måltiden att se hur maten var eller om vi skulle behöva något annat. Dessa är alla ndet kräsen saker men något vi var förvånade över att få uppleva från ett hotell som är tänkt att vara 5 stjärnor. Det enda som var verkligen en besvikelse var att min man behövde göra några arbetestunder på hotellet. Han behövde ett dokument utskrivna och de debiterade honom $ 1 . 50 En sida till skriv ut. Hotellet har en berömde arkeologen i residence att vi avnjöt av varje kväll trots att det låg på vår sista natt han upprepade sin föreläsning. Jag undrar om han kanske se sig själv vill uppleva Ground Hog dagen eftersom han gör det samma tre föreläsningar om och om igen. Vår första erfarenhet på ett Aman hotel var över alla en bra en, den miljön var avkopplande.Mer

Omdömet skrevs 29 juli 2017 från mobil enhet

Vackert hotell. En underbar vistelse. Mycket lugnt i en vackert område. Begränsade faciliteter. Njöt fullkomligt vistelse. Rummen härliga. Kanske inte gå ut ur av min sätt att gå men glad att vi gjorde. Borodubor ett trevligt besök men ingen Siem Reap.

Omdömet skrevs 29 juli 2017 från mobil enhet

Det är vår första gången jag bor i ett Aman resort, och vi var inte besvikna. Rummet var bra storlek, bekvämt och hade god bekvämligheter. Personalen är underbar och de infört flera utmärkta ställen för oss att uppleva. Vi hade bra service under hela vår...vistelse. Maten på semesterorten är mycket god. Vi älskade den frukost och hade en bra middag av utmärkt javanesisk bedragare mat. Om du vill pröva enkel, välsmakande och hem - stil matlagning, prova Nak Djadi. . Det var infördes av den resort. Ärligt talat finns många resorts som är vacker och lyxiga, men jag tror det är de små saker såsom personlig service, gratis eftermiddagste, lite väl genomtänkt souvenirer vänligheten hos personalen. . . Och uppmärksam till den som gäst' behov, som gör den Aman grupp unika och speciella. Jag rekommenderar Amanjiwo när du besöker Borobudur region. Du skulle inte ångra din val.Mer

Omdömet skrevs 22 juli 2017 från mobil enhet

Min familj och jag var så upprymd över att besöka Amanjiwo eftersom det är där min syster kommer att göra henne pre - bröllop fotografering. Vi bokade ett rum för min syster ett par månader innan dagen och vi informerade hotellet som vi kommer att...göra pre - bröllop fotografering och hotellet var bra med det. Ett par dagar innan vi besökte Amanjiwo, vi fick höra av våra relativ som fungerar för Amanjiwo att den hotel politik bara kan 3 personer att göra det fotografering. Vi frågade den främre kontor personal och hon sa till oss att politik, ett par dagar innan vi gör det fotografering. Tänk bara det! Vi fick höra av våra relativ inte hotellet personal! Personalen i receptionen till slut gick att kunna ta med 7 personer att ta hand om den fotografering. När vi kom till hotellet, receptionschefen, Siwi, kom till oss och hon sade vi är inte tillåtna att ta med 7 personer. Vi berättade att hennes personal gav oss möjlighet att ta med 7 personer och hon sa hela tiden är det inte möjligt att få mer än 3 personal av säkerhetsskäl. Hon fortsatte att säga det är inte möjligt att ta med 7 personer. Hon var emellertid oförskämd mot oss, hennes ton var lite högt och hon avbryter när vi diskuterade. Vi var tvungna att argumentera i lobbyn och det gjorde några av de andra gästerna tittade på oss och jag var mycket nöjd med det eftersom folk kommer att märka att Amanjiwo har en mycket dålig ledning. Siwi sedan lämnade oss på lobbyn att prata med henne personal. Vi frågade en annan personal att vänta på vårt rum och han guidade oss att gå till rum 24 . När vi kom in i rummet, rummet var upptagen av någon annan för det fanns några väskor där inne, som inte är vårt väskor. Vi bodde på rummet i några minuter och sedan den främre kontor ringde oss och sa att vi måste lämna rummet som var rummet inte vårt rum. Vi gick tillbaka till Siwi och det enda jag ville var att skrika framför hennes ansikte och jag gjorde. Jag frågade henne varför det bara helvete hon satte de oss i den fel rum och hon sa eftersom det är vårt misstag eftersom vi gjorde inte berätta för den hotel våra uppskattade ankomsttid. VAD DE FU * K? Jag har bott på en massa 5 börjar hotel kring i världen och det här är första gången jag kom skyllde av hotellet eftersom jag inte berätta för dem min ankomst tid. OK jag har förstått att några kända personer, som David den där frisparken hade bott på Amanjiwo och min familj och jag är inte en jämför till David den där frisparken och hans familj. Men Amanjiwo, inte sant tänkt att ge den bästa gästfriheten till varje kund? Jag också börja tänka Amanjiwo ge bättre gästfrihet till utlänningar. Jag hoppas verkligen Aman ledningen läser detta eftersom dåliga recensioner verkligen hjälpa dem att förbättra deras gästfrihet.Mer

Omdömet skrevs 19 juli 2017

Detta är en av mina alla - favoriter någonsin. Vi hade ett dubbelrum stuga åtskilda av en pool, utsikt över de vatten. Så vackert. En kock kom till vår stuga varje natt till cook personligt middag, lär oss hur vi kunde laga och skapad för...en underbar tid. Personalen var väldigt väldigt trevligt. Verkligen en imponerande upplevelse.Mer

Visa fler omdömen
Om
Utmärkelser och erkännanden
Certificate of Excellence
Bekvämligheter
Bästa bekvämligheter
Pool
Restaurang
Rumservice
Fri parkering
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Bar/lounge
Spa
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Frukost ingår
Bekvämligheter
Rumservice
Fri parkering
Flygplatstransport
Kemtvätt
Tvättservice
Concierge
Flerspråkig personal
Barnpassning
Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat)
Busstransfertjänst
Frukost ingår
Rökfritt hotell
Frukost tillgängligt
Bekvämligheter på rummet
Luftkonditionering
Minibar
Saker att göra
Pool
Restaurang
Bar/lounge
Spa
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Utomhuspool
Information
Prisklass
650 US$ - 1 068 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass
Typ av hotell
Nr 1 av Familjehotell i Borobudur
Nr 2 av Romantiska hotell i Borobudur
Nr 3 av Lyxhotell i Borobudur
Nr 4 av Spahotell i Borobudur
Rumstyper
Sviter, Rökfria rum, Familjerum
Information
Prisklass
650 US$ - 1 068 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass
Typ av hotell
Nr 1 av Familjehotell i Borobudur
Nr 2 av Romantiska hotell i Borobudur
Nr 3 av Lyxhotell i Borobudur
Nr 4 av Spahotell i Borobudur
Rumstyper
Sviter, Rökfria rum, Familjerum
Bilder
Resenär (944)
Svit och rum (248)
Middag (67)
Pool och strand (42)
Familje- och lekområden (3)
Företagscenter och evenemangsrum (3)
I närheten
Hotell i närhetenSe alla 11 hotell i Borobudur
Villa Borobudur Resort
367 omdömen
0,35 km bort
Hotel Manohara Borobudur
1 059 omdömen
2,46 km bort
Sarasvati Borobudur Hotel
290 omdömen
2,84 km bort
Plataran Heritage Borobudur Hotel
97 omdömen
3,03 km bort
Restauranger i närhetenVisa alla 18 restauranger i Borobudur
Patio Restaurant by Plataran Borobudur
201 omdömen
3,32 km bort
Stupa Restaurant by Plataran
191 omdömen
3,04 km bort
Amata Resto
102 omdömen
4,07 km bort
Paksi Coffee House
138 omdömen
2,69 km bort
Sevärdheter i närhetenVisa alla 20sevärdheter i Borobudur
Javanava Travelcafe
140 omdömen
3,3 km bort
Candi Mendut (Temple)
238 omdömen
4,25 km bort
Borobudur-templet
6 665 omdömen
2,62 km bort
Punthuk Setumbu
295 omdömen
3,82 km bort
Få snabba svar från personal och tidigare gäster på Amanjiwo Resorts.
Obs! Frågan publiceras offentligt på sidan för Frågor och svar.
Skicka in
Riktlinjer för publicering
Är detta ditt TripAdvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer. Registrera dig för ditt objekt