Lindian Village All-Inclusive Resort Rhodes, Curio Collection by Hilton
Om
Det behöver inte vara så svårt att hitta ett perfekt romantiskt hotell i Lardos. Välkommen till Lindian Village – ett trevligt alternativ för resenärer som du.
Rummen på Lindian Village har en plattskärms-tv, luftkonditionering och en minibar, och gäster kan använda internet tack vare kostnadsfritt wifi.
Du har även tillgång till hotellets pool och gratis frukost under din vistelse på Lindian Village Rhodes. Behöver du en parkeringsplats? Fri parkering finns tillgänglig på Lindian Village.
När du besöker Lardos kanske du vill prova gyros på någon av de närliggande restaurangerna, till exempel Savvas eller Mamas Gyros.
Om du är på jakt efter saker att göra kan du besöka Folklore Museum of Lardos Village som är ett populärt konstmuseum bland turister.
Lindian Village ser till att det bästa av Lardos finns nära till hands, vilket gör din vistelse både avslappnande och behaglig.
Plats
OmdömenVi utför kontroller på omdömen.Tripadvisors syn på omdömenInnan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet. När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats. Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer. Läs mer om vår omdömesmoderering.När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
- 140
- 26
- 17
- 14
- 14
- Filtrera
- Svenska



Rummen är gamla, badrummen stinker och det finns giftigt mögel överallt. Avloppet i vårt rum var blockerat. De anställda gick in i rummet utan vår vetskap (men också utan vår begäran eftersom vi inte rapporterade blockerade avloppet) och ockuperade det i över 2 timmar. Vi kunde inte använda ut rum, sätta vårt barn att sova. Naturligtvis fixades INTE avloppet till slut.
Maten är inte särskilt varierad. Jag vet verkligen inte varför detta hotell har så många stjärnor.
Min tidigare recension togs bort eftersom Guest Relations Manager - Kallia Roditi bad om det och lovade ersättning i form av en återbetalning för en natt.
Naturligtvis fick vi ingen ersättning, inga pengar returnerades till oss. Det har gått 2 månader nu.
Även fru Kalina Roditi och Sotiria Inetzi (Reservations Manager) har slutat svara på e-post.
Enligt min mening är det oproffsigt att ljuga för sina gäster och lura dem att ta bort negativa recensioner.
Återigen - jag rekommenderar inte att besöka detta hotell!
När det gäller själva anläggningen, vad ett trevligt ställe att vara. Mycket avslappnad atmosfär, trevliga barer och restauranger, några små butiker, en hel del olika ställen att hänga nära poolen eller stranden, ... men också för våra barn: det finns en mycket trevlig barnklubb (tyvärr var babyklubben stängd, hörde vi när vi kom) , 3 fantastiska pooler, en fin strand och även en lekplats ut ur solen. Barnen hade sina bästa år! Också trevligt att ha en minimarknad för att skämma bort barnen med en extra uppblåsbar: - ) Ett särskilt tack till Shannon och hennes team på barnklubben för att underhålla våra barn, och särskilt för att också förutse vegansk ost så att vår dotter kunde också göra pizza!
Vi tog en solnedgångstur med en båt på Sabina’s, vilket var en absolut höjdpunkt på vår semester. Tack Sabina för att göra vårt minne av Rhodos ännu mer speciell!
Om mat och dryck: vi hade en all inclusive paket som var mycket generös. Det fanns alltid något tillgängligt på olika platser. Lite konstigt att varje restaurang hade bara några saker vi inte kunde välja mellan och baren serverade inte hälften av menyn... Bufférestaurangen var ok. Den hade främst traditionell grekisk mat (som jag som sådan uppskattade, men ofta angavs bara de grekiska namnen så man kunde bara gissa ingredienserna) men det var inte särskilt mycket variation. Tema restauranger var dock utmärkt! Vi provade alla, och speciellt Niku var helt fantastiskt, smakerna var klockrena. Vi njöt verkligen av maten!
En sak vi inte riktigt uppskattade var servicenivån. Alla var mycket vänliga, alltid med ett leende och välkomnande, så det var inte frågan. Men servicen på restaurangerna var långsam och kaotisk. Varje dag bad vi om skedar och ofta hittade de dem inte direkt, till exempel. Eller en morgon tog det 45 minuter att få våra drycker, efter att ha fått flera felaktiga beställningar och meddelat personalen utan resultat. Så vi gick till baren själva, de hade inte beställt än så vi kunde ha väntat ännu längre.
Vi blev också lite besvikna över att det inte fanns något planerat för vår sons tredje födelsedag... vi frågade om han kunde få en dessert han kunde äta eftersom han har mjölkallergi (han hade bokstavligen bara frukt till dessert hela veckan) , men tydligen var inte ens det möjligt. Vi kunde betala 50 euro för ballonger om vi ville, så långt gästfrihet... bara en ballong, eller en sked sorbet skulle ge oss en helt annan känsla.
Så i allmänhet skulle jag definitivt rekommendera denna plats, särskilt med barn, eftersom det har en magisk känsla. Jag hoppas att servicenivån går upp, eftersom denna plats har all potential att vara en sann bit av himlen på jorden!
Från incheckning till utcheckning, kryssade i alla rutor.
Personalen var mycket artig och vänlig. Tack också för kocken Vicky för den härliga omeletten på bfst. Sammantaget vi älskar och njuta av vistelsen! !

1 . Hotellet ser fantastiskt ut, men det känns som en av de platser som om du skrapar på ytan det rivs upp. Vårt rum var grundläggande, men det fanns några renovering "baksmälla" verk som behövde uppmärksamhet,
2 . Telefonen i vårt rum fungerade inte. Detta rapporterades och någon kom ut två gånger för att fixa, men det gick inte att fixa (eller så antog vi, eftersom vi inte fick veta detta direkt). När vi senare i vistelsen fick frågan ”varför ringde du inte?” Det kändes som att kommunikationen mellan personalen inte var den bästa.
2 . Surfplattan, för att göra reservationer på, var en komplett fars! Många gånger frös tabletten och behövde återställas, för att bara frysa igen en timme senare. Inte ens när det ”fungerade” bekräftades en reservation.
3 . Spa personalen var härlig, men fick intrycket att på grund av slutet av säsongen spa hade begränsade öppettider, och du kunde inte boka en behandling utan att behöva vänta ett par dagar. Vanligtvis skulle detta vara bra, men när det annonseras som ett spa-hotell skulle du tro att tillgången till behandlingar skulle vara lite lättare.
4 . Vi hade inget vatten i vårt rum en natt och toaletten gjorde tryckvatten ljud hela natten. När vi rapporterade (igen ingen telefon, så resa till receptionen) fick vi veta att det var ett hotell hela frågan över natten men allt fast nu. Det var allt fast (det elementet var rätt) på morgonen men när vi talade med olika andra gäster de sa att de hade haft vatten kvällen innan och det var inga problem med deras. Hotellet skickade också två underhållskillar , två dagar i rad, för att kontrollera vårt ”vattenproblem”. När vi sa till dem att hotellet hade sagt att det var en ”hotell övergripande fråga”, så vi kunde inte förstå varför de var där, de sa ”eftersom du rapporterade det”.
5 . Detta hotells närvaro i sociala medier är mycket glansig, och alla foton är iscensatta. Under vår vistelse de var värd en influencer "semester" som alla skrev fantastiska recensioner. Det i sig har jag inget problem med. Men vår resa var vår smekmånad, efter ett riktigt stressigt år, och vi betalade mycket pengar för att vara där. Det känns som att man ägnar mer uppmärksamhet åt allmänhetens uppfattning och ”hur de vill bli sedda” istället för de verkliga kunderna som betalar för att vara där.
6 . När vi hade anledning att rapportera problem i rättvisans namn lyssnade man också på dem, men de ”slätades också över” eller borstades av ! På den sista dagen tog jag upp de frågor som vi hade haft igen, och även om vi fick gratis sen utcheckning, vilket var snällt, kände vi mycket som om vi ansågs vara en smärta genom vår feedback. Medan du väntar i receptionen för vår hiss till flygplatsen det gjordes uppenbart av teamet i receptionen att de alla visste att vi hade klagat och reaktionen från minst en av dem var mer än frostig. Vi väljer att flytta ut och vänta istället, så att alla kunde tina upp lite!
7 . Slutligen informerade en anställd oss om att de alla arbetade mycket hårt eftersom många tillfälliga anställningskontrakt inte hade förnyats eftersom det närmade sig slutet av säsongen. Att köra på en Skelton-stabsstruktur innebar helt klart utmaningar för personalteamet men påverkade också kundupplevelsen kraftigt. Vi vet att slutet av säsongen innebär en annan personalstruktur men kontrollera att det fungerar, var transparent med det och kontrollera att din personal gör ok!
Jag vet att svaret kommer att vara på detta att de tar feedback på stort allvar och är ledsen att vi inte var nöjda med vissa delar av vår vistelse. Det är återigen en respons som känns lite robotaktig och inte riktigt lyssnas på. Det är verkligen synd eftersom det finns delar av denna miljö som är fantastisk (de kommer också att kommentera det faktum att de är nöjda vi haft element) men det behöver ta itu med en del av personalens kommunikation och utarbeta sin identitet. Om identiteten ”säljer en fars” så närmar den sig en guldstjärna, där som om dess identitet är för lyxsemestrar och enastående kundservice så finns det lite arbete att göra. Men det är inte utom räckhåll, med en rejig av syfte och omblandning av fokus. Jag hoppas verkligen att de kan komma dit.
Skulle vi rusa tillbaka? Nej, det kändes inte som att vi hade våra pengar värda och det kändes heller inte som en smekmånadsupplevelse (vi har aldrig klagat var vi än varit)
Positiva
Fantastisk strand 🏖️
Italiensk restaurang 🇮🇹
Lokal busshållplats precis över vägen, och kollektivtrafiken är billig, pålitlig och bekväm 🚌
Härlig solkräm/aftersun prov på rummen. ☀️
Trevlig lokal kille som driver den lilla mataffären över vägen från hotellet, deffo en att stödja med ditt företag. 👨💼
Dagbäddar på stranden mycket bekväma. 💜
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt