Iberostar Waves Paraiso Beach
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Förteckningarna över bokningserbjudanden för varje verksamhet tar hänsyn till den ersättning som våra partner betalar till oss. Priserna som visas kan vara för olika rumstyper. De priser som visas är de lägsta tillgängliga, vilket motsvarar den billigaste tillgängliga rumstypen, som tillhandahålls av våra partner vid tidpunkten då användaren söker.
Iberostar Waves Paraiso Beach
Carretera Chetumal - Puerto Juárez, Km. 309, Playa Paraiso, Playa del Carmen 77710 Mexiko
Helhetsvy
Visa alla bilder(10 458)10 458
360
Panoramabilder (4) Videoklipp (2)
Visa priser för dina resdatum
Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa allaHar du redan bokat det här hotellet?
Berätta för oss så att vi kan hjälpa dig att planera.
Om
#2 av 6 all-inclusive-boenden i Playa Paraiso
Läge
Rum
Standard
Renlighet
Service
Sovkvalitet
Föreslå ändringar för att förbättra det vi visar.Förbättra det här objektet
Bra att veta
HOTELLKLASS
Betyg med stjärnor är ämnat att indikera förväntad allmän nivå av funktioner, bekvämligheter och tjänster. Det här boendet är klassificerat enligt Giata.
TYP AV HOTELL
Familj
Mellanklass
Talade språk
Engelska, Spanska
Hotellbekvämligheter
Kostnadsfri parkering
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Pool
Kostnadsfri frukost
Strand
Bågskytte
Barnpassning
Parkering
Wifi
Yogapass
Omklädningsrum i träningsanläggning/spa
Träningspass
Pool-/strandhanddukar
Utomhuspool
Bar/lounge
Restaurang
Frukost tillgängligt
Frukostbuffé
Kostnadsfri välkomstdrink
Barnvänlig buffé
Barnmåltider
Bar i poolen
Bar vid poolen
Cykeluthyrning
Dykning
Spelrum
Golfbana
Tennisbana
Aerobics
Biljard
Underhållningspersonal
Kvällsunderhållning
Karaoke
Bordtennis
Nattklubb/DJ
Lekplats för barn
Inomhuslekområde för barn
Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat)
Barnklubb
Barnpool
Utomhusleksaker för barn
Flygplatstransport
Taxitjänst
Affärscenter med tillgång till internet
Konferensanläggningar
Bankettrum
Mötesrum
Spa
Parmassage
Ansiktsbehandlingar
Fotmassage
Helkroppsmassage
Huvudmassage
Sminktjänster
Manikyr
Massage
Pedikyr
Salong
Ångbastu
Säkerhet dygnet runt
Bagageförvaring
Kapell/helgedom
Portier
Livsmedelsbutik
Souvenirbutik
Butiker
Sol-/strandstolar
Solparasoller
Bankomat på plats
Reception öppen dygnet runt
Kemtvätt
Tvättservice
Stryktjänst
Rumsegenskaper
Mörkläggningsgardiner
Luftkonditionering
Ytterligare badrum
Städning
Sammanhängande rum tillgängliga
Minibar
Plattskärms-tv
Badkar/dusch
Värdeförvaringsskåp
Telefon
VIP-rumsbekvämligheter
Garderob/klädskåp
Strykjärn
Privata badrum
Väckningstjänst/väckarklocka
Hårtork
Rumstyper
Rökfria rum
Sviter
Familjerum
Hotellänkar
Plats
Carretera Chetumal - Puerto Juárez, Km. 309, Playa Paraiso, Playa del Carmen 77710 Mexiko
Namn/adress på det lokala språket
Vägbeskrivning
Bil rekommenderas
Boenden bedöms på en skala på 0–100. Ju högre bedömningen är, desto enklare är det för resenärer att hitta restauranger och saker att göra på gångavstånd.
Bedömning: 46 av 100
46
Cancun Airport
32.1 km•
Visa alla flygresor
Aerodromo de Playa Del Carmen
19.4 km•
Visa alla flygresor
49 restauranger
inom 10 kilometer
OmdömenVi utför kontroller på omdömen.Tripadvisors syn på omdömenInnan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet. När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats. Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer. Läs mer om vår omdömesmoderering.När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
Vi utför kontroller på omdömen.
Tripadvisors syn på omdömen
Innan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet.
När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
Medlemsbetyg
- 5 668
- 2 333
- 828
- 303
- 257
Resenärssäkerhet
Tid på året
Resenärstyp
Språk
Valda filter
- Filtrera
- Svenska
De här omdömena är maskinöversatta från deras originalspråk. Vill du visa maskinöversättningar?
Besökte Iberostar Paraiso Beach i augusti 2024 som ett par. Vi har besökt samma hotellkomplex en gång tidigare under 2018 och har också bott på andra Iberostar hotell i Mexiko och har noterat flera skillnader sedan våra tidigare vistelser. För enkelhetens skull har jag noterat som för- och nackdelar med några förslag till ledningsöverväganden, vad vi anser skulle visa sig vara en bättre vistelse;
Pros.
• Utmärkt personal. Artig, hjälpsam, ärlig och professionell. Alltid ler och hälsar på dig för att göra din dag lite bättre.
• Mycket rent och välskött. Grunderna är orörda och personalen arbetar extremt hårt för att behålla en hög kvalitet. Rummen hålls mycket rena och städning går den lilla biten längre för att lägga till små föremål som kronblad och handduk modellering för att förbättra.
• Lätt att ta sig runt och navigera. En regelbunden transferservice (golfvagnar) är i drift som kan ta dig någonstans i hela komplexet inklusive angränsande hotell, lobby / matplats, Shopping Mall / Spa.
• Bra utbud av restauranger samt huvud buffé område. Val av japanska, mexikanska, brasilianska, Medelhavet, franska, rök - hus, italienska samt lokaliserade matställen nära poolen och på stranden.
• Riktigt trevligt, nytt Star Prestige poolområde för medlemmar samt område på stranden.
• Massor av underhållning tillgänglig från yogapass till daglig tidtabell för evenemang som eldshower etc.
• Bra service från städning. Hälsade vid ankomsten med rosenblad, handduksmodeller, gåvor, som en överraskning för vår bröllopsdag, gick det lilla extra för att hålla vårt rum spick och span och väl - klädd i hela.
Minus:
Det måste noteras att vi är klubbmedlemmar. Vi är inte alltför "Picky" eller krävande, bara förvänta sig vad som utlovas och betalas för, som alla gäster. Tyvärr visade sig detta besök mycket annorlunda i detalj ges till gäster i allmänhet jämfört med före - Covid.
• Standard på maten i huvudbuffén var under standard från förra gången vi besökte. Maten var regelbundet kall, en hel del, inte alla, var dålig kvalitet, att behöva köa för att både komma in och att serveras, till frukost särskilt. Alternativen var inte så varierade vilket resulterade i att vi valde att besöka restaurangerna för middag. Restaurangerna hade stoppat bokningsförfarandet (även för Club-medlemmar) vilket innebar att om du inte gick tidigt (före 19:00) kunde du hitta dig själv i kö i upp till 40 minuter och sedan ibland nekas inträde på grund av kapacitet. Bokningar accepterades på den japanska restaurangen, men även efter bokningen var vi fortfarande tvungna att vänta på 20 minuter för att sitta. Därför blev den trevliga upplevelsen av middagen, som är en stor del av vår semesterdag, stressig, vilket ibland resulterade i att gå tillbaka till buffén för att köa och äta kall mat av sämre kvalitet.
• Uppmärksamhet på detaljer var extremt bristfällig. För oss, som har något att jämföra med, ser vi fram emot den detalj som historiskt Iberostar har tagit, för att göra vår vistelse känns speciell; därav klubbmedlemskapet. Tyvärr denna gång fann vi detta saknas. Detta måste jag betona, var inte personalens fel, utan de rutiner och protokoll som har införts av ledningen. Dessa inkluderar till exempel att reservera sängar från 6 am och framåt runt poolen och på stranden, även om gästerna aldrig dök upp för att använda dem, att behöva begära club extras såsom välkomstdrinkar paket som inte var i rummet som anges, gratis transfer till Playa Del Carmen är inte längre gratis, det fanns rumsservice vid senaste besöket men inte mer, concierge inte alltid svara i telefon angående en förfrågan eller begäran, luft - con på rummet inte fungerar korrekt efter två förfrågningar att reda ut, en ganska nonchalant inställning till det mesta som inte var uppenbart under vår tidigare vistelse eller på andra Iberostar resorts.
Slutsats: Även om detta omdöme låter negativt skulle vi ändå återkomma och rekommendera, negativiteten riktar sig till beslutsfattarna. Efter att ha bott här tidigare och på andra Iberostar resorts och varit Club-medlemmar i cirka 6 år (och bara uppgraderats i ytterligare 25 år) , kände vi att standarden hade sjunkit den här gången. Vi har fortfarande haft vår semester och tackar personalen som såg efter och hjälpte oss att göra det, men känner att en kostnadsbesparing är uppenbar som påverkar den detalj som Iberostar har fått sitt rykte, vilket gör att gästerna känner sig speciella när de besöker. Ledningen kommer att veta exakt vad jag hänvisar till som även om jag har listat bara några av de saknade detaljerna, dessa är många, kanske inte lika märkbara för första gången besökare, men skulle vara uppenbart för alla som har besökt tidigare och särskilt Club medlemmar.
Pros.
• Utmärkt personal. Artig, hjälpsam, ärlig och professionell. Alltid ler och hälsar på dig för att göra din dag lite bättre.
• Mycket rent och välskött. Grunderna är orörda och personalen arbetar extremt hårt för att behålla en hög kvalitet. Rummen hålls mycket rena och städning går den lilla biten längre för att lägga till små föremål som kronblad och handduk modellering för att förbättra.
• Lätt att ta sig runt och navigera. En regelbunden transferservice (golfvagnar) är i drift som kan ta dig någonstans i hela komplexet inklusive angränsande hotell, lobby / matplats, Shopping Mall / Spa.
• Bra utbud av restauranger samt huvud buffé område. Val av japanska, mexikanska, brasilianska, Medelhavet, franska, rök - hus, italienska samt lokaliserade matställen nära poolen och på stranden.
• Riktigt trevligt, nytt Star Prestige poolområde för medlemmar samt område på stranden.
• Massor av underhållning tillgänglig från yogapass till daglig tidtabell för evenemang som eldshower etc.
• Bra service från städning. Hälsade vid ankomsten med rosenblad, handduksmodeller, gåvor, som en överraskning för vår bröllopsdag, gick det lilla extra för att hålla vårt rum spick och span och väl - klädd i hela.
Minus:
Det måste noteras att vi är klubbmedlemmar. Vi är inte alltför "Picky" eller krävande, bara förvänta sig vad som utlovas och betalas för, som alla gäster. Tyvärr visade sig detta besök mycket annorlunda i detalj ges till gäster i allmänhet jämfört med före - Covid.
• Standard på maten i huvudbuffén var under standard från förra gången vi besökte. Maten var regelbundet kall, en hel del, inte alla, var dålig kvalitet, att behöva köa för att både komma in och att serveras, till frukost särskilt. Alternativen var inte så varierade vilket resulterade i att vi valde att besöka restaurangerna för middag. Restaurangerna hade stoppat bokningsförfarandet (även för Club-medlemmar) vilket innebar att om du inte gick tidigt (före 19:00) kunde du hitta dig själv i kö i upp till 40 minuter och sedan ibland nekas inträde på grund av kapacitet. Bokningar accepterades på den japanska restaurangen, men även efter bokningen var vi fortfarande tvungna att vänta på 20 minuter för att sitta. Därför blev den trevliga upplevelsen av middagen, som är en stor del av vår semesterdag, stressig, vilket ibland resulterade i att gå tillbaka till buffén för att köa och äta kall mat av sämre kvalitet.
• Uppmärksamhet på detaljer var extremt bristfällig. För oss, som har något att jämföra med, ser vi fram emot den detalj som historiskt Iberostar har tagit, för att göra vår vistelse känns speciell; därav klubbmedlemskapet. Tyvärr denna gång fann vi detta saknas. Detta måste jag betona, var inte personalens fel, utan de rutiner och protokoll som har införts av ledningen. Dessa inkluderar till exempel att reservera sängar från 6 am och framåt runt poolen och på stranden, även om gästerna aldrig dök upp för att använda dem, att behöva begära club extras såsom välkomstdrinkar paket som inte var i rummet som anges, gratis transfer till Playa Del Carmen är inte längre gratis, det fanns rumsservice vid senaste besöket men inte mer, concierge inte alltid svara i telefon angående en förfrågan eller begäran, luft - con på rummet inte fungerar korrekt efter två förfrågningar att reda ut, en ganska nonchalant inställning till det mesta som inte var uppenbart under vår tidigare vistelse eller på andra Iberostar resorts.
Slutsats: Även om detta omdöme låter negativt skulle vi ändå återkomma och rekommendera, negativiteten riktar sig till beslutsfattarna. Efter att ha bott här tidigare och på andra Iberostar resorts och varit Club-medlemmar i cirka 6 år (och bara uppgraderats i ytterligare 25 år) , kände vi att standarden hade sjunkit den här gången. Vi har fortfarande haft vår semester och tackar personalen som såg efter och hjälpte oss att göra det, men känner att en kostnadsbesparing är uppenbar som påverkar den detalj som Iberostar har fått sitt rykte, vilket gör att gästerna känner sig speciella när de besöker. Ledningen kommer att veta exakt vad jag hänvisar till som även om jag har listat bara några av de saknade detaljerna, dessa är många, kanske inte lika märkbara för första gången besökare, men skulle vara uppenbart för alla som har besökt tidigare och särskilt Club medlemmar.
Läs mer
Automatiskt översättning
Datum för vistelsen: augusti 2024Resetyp: Reste som ett par
Standard
Rum
Läge
Renlighet
Service
Sovkvalitet
Tips för att välja rum: If 'No Booking' policy retains at Paraiso, go early for dinner, before 7pm not to be disappointed.
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Saker jag önskar att jag hade vetat: 1 ) termostat i rummet inte går under 22 c, 2) minibar i rummet innebär 4 läsk och 2 öl... . det är det. 3 ) det är inte bara riktigt varmt , det är super fuktigt ... du kan inte gå från ditt rum till lobbyn utan att vara genomblöt i svett när du kommer dit ... vilket leder till 4 ) transferservicen är inte alls pålitlig , 5 ) även om de listar flera restauranger och bufféer som är öppna på alla typer av timmar , kan detta inte vara fallet när du faktiskt är där , 6 ) bufféer varierar i sina öppettider , 7 ) checka in , och i stort sett alla samtal med receptionen kommer att ta minst 10 minuter — multiplicera det ut när du står i kö .
Saker som var bra: 1 ) juniorsviter med tillgång till stranden var precis vid stranden, med något av en utsikt 2 ) strandbaren och restaurangen var bra för lunch och konstant drinkpåfyllning från 11 - 4 , särskilt om du har ett rum med tillgång till stranden, 3 ) de flesta bartenders i hela semesterorten var tillmötesgående till dina drink önskemål, 4 ) den japanska restaurangen var bra, men planera för en 90 minuters middag 5 ) personalen var generellt vänlig.
Saker som var bra: 1 ) juniorsviter med tillgång till stranden var precis vid stranden, med något av en utsikt 2 ) strandbaren och restaurangen var bra för lunch och konstant drinkpåfyllning från 11 - 4 , särskilt om du har ett rum med tillgång till stranden, 3 ) de flesta bartenders i hela semesterorten var tillmötesgående till dina drink önskemål, 4 ) den japanska restaurangen var bra, men planera för en 90 minuters middag 5 ) personalen var generellt vänlig.
Läs mer
Automatiskt översättning
Datum för vistelsen: september 2024Resetyp: Reste i arbetet
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
2 . 5 stjärnor avrundade nedåt. Bra: exteriörerna och grunderna av hotellet är VACKRA. Djur springer runt överallt, super söt coatis försöker stjäla din mat. Poolen var mycket stor och trevlig med simma upp barer, vattenfall funktion, etc. Rummen var mycket trevliga och rymliga. Maten var ganska bra på bufféerna och bra på sit - ner restauranger. Vacker strand (massor av sjögräs men det är egentligen inte hotellets fel, bara ett faktum i livet under vissa tider på året. ) De som jobbar här är supertrevliga. De har inte flaskvatten men de har filtrerade vattenstationer och det fungerade bra.
Dåligt: alla matplatser utom sit - ner restauranger (som var svåra att komma in om du inte dök upp rätt när de öppnade för natten) var öppna - luft och inte luftkonditionerade alls. Ibland var fansen inte ens på. Jag antar att någon måste gilla detta men det var mitten av juli och vi (och i stort sett alla andra) var olyckliga under alla våra måltider. Alla aktiviteter/shower var utomhus. Lobbyn är utomhus. Luftkonditioneringen i rummen var ganska svag också - - Jag tror inte att det fick under 80 F i vårt rum hela tiden vi var där. När du var utanför ditt rum, var myggorna hejdlösa. De var inte så dåliga på dagarna men på morgnar och kvällar (och i vissa områden, hela tiden) var de de värsta jag sett och jag brukade bo i ett bokstavligt träsk i sydöstra USA. Detta är förståeligt med tanke på var vi är men det faktum att allt var utomhus gjorde det mycket värre eftersom du äter alla dina måltider där myggorna kan få dig. Också det var så varmt att poolen var verkligen riktigt varmt och jag kunde inte stanna i det för mycket länge utan att behöva ta en paus tillbaka i rummet.
Den fula: hotellets concierge lurade oss när vi bad dem om hjälp att hitta en tur till Tulum. Vi skickades till Matises & Co där de försöker sälja dig väldigt mycket dyra smycken och tequila och i huvudsak fånga dig där i 3 timmar innan de slutligen kör dig till Tulum. Vi fick inte veta om det och hade jag inte prutat med concierge skulle de ha tagit 75 usd per person. Vi betalade 35 usd och det var inte värt det. Trots att detta är en all-inclusive, det finns extra avgifter gömmer sig vart du än tittar och du måste vara mycket försiktig för att undvika dem. Flera av de saker som sägs på nätet för att ingå i Iberostar Paraiso Beach ingick inte. Det var omöjligt att lämna hotellet utan att bli lurad/pris guged - - de kommer att kalla dig en taxi men de priser som de har lagt upp är extremt uppblåst. Det är också väldigt isolerat så du kan inte riktigt komma runt detta. Hotellet utger sig för att vara "eko - vänlig" men det verkligen känns som om de använder det som en ursäkt för att skära hörn. som med hela AC sak. Det sparar dem säkert mycket pengar.
Tldr; det var okej men jag skulle inte bo här igen och jag skulle varna folk för det.
Dåligt: alla matplatser utom sit - ner restauranger (som var svåra att komma in om du inte dök upp rätt när de öppnade för natten) var öppna - luft och inte luftkonditionerade alls. Ibland var fansen inte ens på. Jag antar att någon måste gilla detta men det var mitten av juli och vi (och i stort sett alla andra) var olyckliga under alla våra måltider. Alla aktiviteter/shower var utomhus. Lobbyn är utomhus. Luftkonditioneringen i rummen var ganska svag också - - Jag tror inte att det fick under 80 F i vårt rum hela tiden vi var där. När du var utanför ditt rum, var myggorna hejdlösa. De var inte så dåliga på dagarna men på morgnar och kvällar (och i vissa områden, hela tiden) var de de värsta jag sett och jag brukade bo i ett bokstavligt träsk i sydöstra USA. Detta är förståeligt med tanke på var vi är men det faktum att allt var utomhus gjorde det mycket värre eftersom du äter alla dina måltider där myggorna kan få dig. Också det var så varmt att poolen var verkligen riktigt varmt och jag kunde inte stanna i det för mycket länge utan att behöva ta en paus tillbaka i rummet.
Den fula: hotellets concierge lurade oss när vi bad dem om hjälp att hitta en tur till Tulum. Vi skickades till Matises & Co där de försöker sälja dig väldigt mycket dyra smycken och tequila och i huvudsak fånga dig där i 3 timmar innan de slutligen kör dig till Tulum. Vi fick inte veta om det och hade jag inte prutat med concierge skulle de ha tagit 75 usd per person. Vi betalade 35 usd och det var inte värt det. Trots att detta är en all-inclusive, det finns extra avgifter gömmer sig vart du än tittar och du måste vara mycket försiktig för att undvika dem. Flera av de saker som sägs på nätet för att ingå i Iberostar Paraiso Beach ingick inte. Det var omöjligt att lämna hotellet utan att bli lurad/pris guged - - de kommer att kalla dig en taxi men de priser som de har lagt upp är extremt uppblåst. Det är också väldigt isolerat så du kan inte riktigt komma runt detta. Hotellet utger sig för att vara "eko - vänlig" men det verkligen känns som om de använder det som en ursäkt för att skära hörn. som med hela AC sak. Det sparar dem säkert mycket pengar.
Tldr; det var okej men jag skulle inte bo här igen och jag skulle varna folk för det.
Läs mer
Automatiskt översättning
Datum för vistelsen: juli 2024Resetyp: Reste med familjen
Standard
Rum
Läge
Renlighet
Service
Sovkvalitet
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Detta är en vacker och ren semesterorter. Anledningen till den 1 stjärna är kundservice. Vi har rest till denna del Mexiko mer än 10 gånger. Detta är vår första gången på denna semesterorter. Vi bokade Iberostar som vi bodde på Iberostar Selection i Veradero Kuba och vi gillade det. Vi fick reda på att denna Iberostar inte är ansluten till Iberostar där.
Vi bokade beach front rum i Paraiso vågen avsnitt och de försökte sätta oss i Del March avsnitt med 1 king size-säng. Vi bokade rum med 2 dubbelsäng! Min dotter var med oss och vi var där i 11 dagar. De sa att de kommer att ge oss en barnsäng och det är en bättre utsikt. Vi berättade för dem att det inte finns något sätt vår dotter sover på en barnsäng och vi bokade inte på Del March sidan på grund av stranden. För mycket sten på den sidan av semesterorten. Hur som helst efter 1 timme, sa de att vi kan ha ett rum på Wave sidan men det kommer inte att vara klar förrän 5 Pm. Vi var trötta och sa att det är okej när vi kom dit vid 9: 30 am. De ger oss ett tillfälligt rum till 17:00.
Också vi hade inte vårt rum ännu och de försökte få oss att gå till Time share på Maya buffén. De sa att du skulle få gratis massage. Vi sa flera gånger vi är här på semester och vill inte slösa vår tid på att gå till tidsdelning. Därför skulle de inte aktivera våra 500 dollar . 00 rum kredit. Så småningom på vår 7:e dag en av Concierge sa att han kommer att aktivera det vi behöver inte gå till time share möte. Jag önskar jag fick hans namn.
Två gånger i huvudbuffén för kontinental frukost vi behandlades illa! Vi hade en tidig morgonutflykt planerad så vi gick och åt frukost klockan 6 : 15 am. De har bara kontinental frukost tillgänglig, som bara är kolhydrater (muffins, vitt bröd, flingor, ost och vissa frukter). Min man är diabetiker och kan inte äta något av det. Han behöver protein. Vi ville bara ha ägg.
Buffén var planerad att öppna kl. 07.00. Vid 6: 45 Jag bad om några ägg och de sa oförskämt att vi måste vänta till 07:00. Vid 6: 58 min man gick och 4 anställda svärmade och tog tag i honom och sa att han inte kan gå i buffén. Han förklarade situationen men ingen sympati. Otroligt att de inte vänder sig till människor med hälsoproblem. I vårt fall gjorde de inte det. Vår utflykt transport plockade oss vid 7 : 15 så vi gick precis. Min man drack bara kaffe och ost!
Den 26 augusti plockade vår transport oss att gå till flygplatsen klockan 7. Vi gick bara för att hämta kaffe. Sittgruppen var fylld och hade bara bord tillgängliga för 2 . Vi är 3 personer så vi satt bara passera området de blockerar vid ett bord för 4 . Servitrisen sa att vi inte får sitta där. Vi förklarade att vi är tre. Hon höll säga sitta där, sitta där och vi höll på att berätta för henne det finns ingen plats för 3 personer. Hon stampade oförskämt över till ett bord för 2 personer och drog en stol och sa här.
Vi gjorde inget väsen av oss så vi bara satt där. Redan innan vi satte oss var det andra människor som satt på samma bord där vi ursprungligen satt och hon sa aldrig något till dem. Vi kände att vi behandlades så på grund av vår färg.
Vi har rest i över 35 år och aldrig behandlats så här förut. Vi kommer aldrig att komma tillbaka till denna semesterorter på grund av dålig kundservice som de flesta av personalen bryr sig inte. På grund av en så stor semesterorter kan de inte fokusera på C/S. Även om vi ger dricks bryr de sig inte. Inga leenden från de flesta i personalen. För det mesta måste du hämta din egen drink och de har inte tid att servera dig dina drinkar.
Vår sista kväll bestämde vi oss för att äta på medelhavsrestaurangen. Det är först till kvarn som gäller. Vi kom dit efter 19:00. De stängde kl. 21.00. De sa att väntetiden är 45 minuter men ingen garanti att vi kommer in eftersom det finns 6 andra grupp väntar på att få in. De sa att vi skulle gå till den italienska restaurangen. Vi sa nej, vi väntar. Vad de faktiskt gjorde var att skriva ner de 6 andra gruppnamnen på ett papper. Vi såg inte någon som väntade förutom en annan grupp av 3 . Vi frågade, så du tar bokning. De sa nej och undvek bara vår fråga. När vi tittade i restaurangen var det en massa tomma bord. Jag tror att de bara prioriterade ledamöterna.
Efter mindre än 20 minuter satte de oss till slut. Vi var glada att vi väntade när vi njöt av maten och servicen.
Vi försökte göra det bästa av vår semester som stranden är vacker, drycker och mat var bra. Jag har aldrig gett ett så lågt omdöme innan men på grund av hur vi behandlades vi kommer definitivt inte att komma till denna semesterorter igen!
Vi bokade beach front rum i Paraiso vågen avsnitt och de försökte sätta oss i Del March avsnitt med 1 king size-säng. Vi bokade rum med 2 dubbelsäng! Min dotter var med oss och vi var där i 11 dagar. De sa att de kommer att ge oss en barnsäng och det är en bättre utsikt. Vi berättade för dem att det inte finns något sätt vår dotter sover på en barnsäng och vi bokade inte på Del March sidan på grund av stranden. För mycket sten på den sidan av semesterorten. Hur som helst efter 1 timme, sa de att vi kan ha ett rum på Wave sidan men det kommer inte att vara klar förrän 5 Pm. Vi var trötta och sa att det är okej när vi kom dit vid 9: 30 am. De ger oss ett tillfälligt rum till 17:00.
Också vi hade inte vårt rum ännu och de försökte få oss att gå till Time share på Maya buffén. De sa att du skulle få gratis massage. Vi sa flera gånger vi är här på semester och vill inte slösa vår tid på att gå till tidsdelning. Därför skulle de inte aktivera våra 500 dollar . 00 rum kredit. Så småningom på vår 7:e dag en av Concierge sa att han kommer att aktivera det vi behöver inte gå till time share möte. Jag önskar jag fick hans namn.
Två gånger i huvudbuffén för kontinental frukost vi behandlades illa! Vi hade en tidig morgonutflykt planerad så vi gick och åt frukost klockan 6 : 15 am. De har bara kontinental frukost tillgänglig, som bara är kolhydrater (muffins, vitt bröd, flingor, ost och vissa frukter). Min man är diabetiker och kan inte äta något av det. Han behöver protein. Vi ville bara ha ägg.
Buffén var planerad att öppna kl. 07.00. Vid 6: 45 Jag bad om några ägg och de sa oförskämt att vi måste vänta till 07:00. Vid 6: 58 min man gick och 4 anställda svärmade och tog tag i honom och sa att han inte kan gå i buffén. Han förklarade situationen men ingen sympati. Otroligt att de inte vänder sig till människor med hälsoproblem. I vårt fall gjorde de inte det. Vår utflykt transport plockade oss vid 7 : 15 så vi gick precis. Min man drack bara kaffe och ost!
Den 26 augusti plockade vår transport oss att gå till flygplatsen klockan 7. Vi gick bara för att hämta kaffe. Sittgruppen var fylld och hade bara bord tillgängliga för 2 . Vi är 3 personer så vi satt bara passera området de blockerar vid ett bord för 4 . Servitrisen sa att vi inte får sitta där. Vi förklarade att vi är tre. Hon höll säga sitta där, sitta där och vi höll på att berätta för henne det finns ingen plats för 3 personer. Hon stampade oförskämt över till ett bord för 2 personer och drog en stol och sa här.
Vi gjorde inget väsen av oss så vi bara satt där. Redan innan vi satte oss var det andra människor som satt på samma bord där vi ursprungligen satt och hon sa aldrig något till dem. Vi kände att vi behandlades så på grund av vår färg.
Vi har rest i över 35 år och aldrig behandlats så här förut. Vi kommer aldrig att komma tillbaka till denna semesterorter på grund av dålig kundservice som de flesta av personalen bryr sig inte. På grund av en så stor semesterorter kan de inte fokusera på C/S. Även om vi ger dricks bryr de sig inte. Inga leenden från de flesta i personalen. För det mesta måste du hämta din egen drink och de har inte tid att servera dig dina drinkar.
Vår sista kväll bestämde vi oss för att äta på medelhavsrestaurangen. Det är först till kvarn som gäller. Vi kom dit efter 19:00. De stängde kl. 21.00. De sa att väntetiden är 45 minuter men ingen garanti att vi kommer in eftersom det finns 6 andra grupp väntar på att få in. De sa att vi skulle gå till den italienska restaurangen. Vi sa nej, vi väntar. Vad de faktiskt gjorde var att skriva ner de 6 andra gruppnamnen på ett papper. Vi såg inte någon som väntade förutom en annan grupp av 3 . Vi frågade, så du tar bokning. De sa nej och undvek bara vår fråga. När vi tittade i restaurangen var det en massa tomma bord. Jag tror att de bara prioriterade ledamöterna.
Efter mindre än 20 minuter satte de oss till slut. Vi var glada att vi väntade när vi njöt av maten och servicen.
Vi försökte göra det bästa av vår semester som stranden är vacker, drycker och mat var bra. Jag har aldrig gett ett så lågt omdöme innan men på grund av hur vi behandlades vi kommer definitivt inte att komma till denna semesterorter igen!
Läs mer
Automatiskt översättning
Datum för vistelsen: augusti 2024Resetyp: Reste med familjen
Standard
Rum
Läge
Renlighet
Service
Sovkvalitet
Tips för att välja rum: Not enough lounge chair at the beach or pool. You need to get up early to save a chair.
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Jag skulle inte betygsätta denna semesterorter 5 stjärnigt som sagt , jag besökte med min familj augusti 2024 .
Vi kom till denna semesterorter efter en mycket lång flygning och en kort resa i en taxi. Vid ankomsten vi checkades in och tilldelades våra rum. Jag ville bara duscha och sova. Duschen var inte ren med långa hårstrån och jag var tvungen att ringa receptionen och be dem att rengöra duschen. Detta åtgärdades snabbt och personalen bad om ursäkt. Rummen är rymliga men mycket daterad och bullriga som jag kommer att säga gör lugn efter midnatt.
Grunderna är vackra och väl underhållna och pittoreska. Jag älskade det vilda livet.
Det enda stället med luftkonditionering var våra rum. Ingen luftkonditionering i restaurangerna eftersom de är öppen planlösning med takfläktar så det var obekvämt att äta med mycket varma tempratures. Maten var okej men mycket av samma dagligen men jag lyckades hitta något att äta.
Vi blev bitna av massor av myggor , tydligen var det en orkan innan vi anlände och berättade att detta skapade fler myggor . Detta gjorde vår vistelse mycket obekväm och vi var tvungna att köpa höghållfast myggmedel.
Jag älskade vattenfunktionerna på varje våning och vi hade tillgång till rent vatten på kranen.
Jag skulle inte återvända till denna semesterorter.
Vi kom till denna semesterorter efter en mycket lång flygning och en kort resa i en taxi. Vid ankomsten vi checkades in och tilldelades våra rum. Jag ville bara duscha och sova. Duschen var inte ren med långa hårstrån och jag var tvungen att ringa receptionen och be dem att rengöra duschen. Detta åtgärdades snabbt och personalen bad om ursäkt. Rummen är rymliga men mycket daterad och bullriga som jag kommer att säga gör lugn efter midnatt.
Grunderna är vackra och väl underhållna och pittoreska. Jag älskade det vilda livet.
Det enda stället med luftkonditionering var våra rum. Ingen luftkonditionering i restaurangerna eftersom de är öppen planlösning med takfläktar så det var obekvämt att äta med mycket varma tempratures. Maten var okej men mycket av samma dagligen men jag lyckades hitta något att äta.
Vi blev bitna av massor av myggor , tydligen var det en orkan innan vi anlände och berättade att detta skapade fler myggor . Detta gjorde vår vistelse mycket obekväm och vi var tvungna att köpa höghållfast myggmedel.
Jag älskade vattenfunktionerna på varje våning och vi hade tillgång till rent vatten på kranen.
Jag skulle inte återvända till denna semesterorter.
Läs mer
Automatiskt översättning
Datum för vistelsen: augusti 2024Resetyp: Reste med familjen
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
They have golf carts around the resort with “bus stops” you can always use their app to request a golf cart to come pick you up at certain time but there are not wagons or strollers for rent.
…
PRISKLASS
2 703 kr - 4 902 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
KALLAS OCKSÅ FÖR
iberostar paraiso beach hotel playa paraiso, iberostar playa paraiso, iberostar hotel paraiso beach, iberostar paraiso del mar
KALLADES TIDIGARE
Iberostar Paraiso Beach
PLATS
MexikoYucatan halvönQuintana RooRiviera MayaPlaya del CarmenPlaya Paraiso
ANTAL RUM
424
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Är detta ditt Tripadvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objektIBEROSTAR WAVES PARAISO BEACH (Playa Paraiso, Mexiko) - omdömen och prisjämförelse - Tripadvisor
Vanliga frågor och svar om Iberostar Waves Paraiso Beach
Vilka populära sevärdheter ligger nära Iberostar Waves Paraiso Beach?
Närliggande sevärdheter inkluderar Aqua Nick Riviera Maya (5,1 km), Cirque du Soleil Joyà (1,1 km) och Tres Rios Ecopark (7,7 km).
Vilka är några av de bekvämligheter som finns på Iberostar Waves Paraiso Beach?
Några av de populäraste bekvämligheterna som erbjuds är bar i poolen, kostnadsfritt wifi och gratis frukost.
Vilka rumsbekvämligheter finns på Iberostar Waves Paraiso Beach?
De bästa bekvämligheterna inkluderar minibar, luftkonditionering och plattskärms-tv.
Vilka alternativ för mat och dryck finns på Iberostar Waves Paraiso Beach?
Gästerna kan ta del av bar i poolen, gratis frukost och restaurang under vistelsen.
Finns det parkering vid Iberostar Waves Paraiso Beach?
Ja, fri parkering är tillgängligt för gäster.
Vilka restauranger ligger i närheten av Iberostar Waves Paraiso Beach?
Restauranger med bra läge inkluderar Tramonto, Il Olivo och Nektar at Vidanta Riviera Maya.
Finns det möjligheter att träna på Iberostar Waves Paraiso Beach?
Ja, gästerna har tillgång till pool, träningsanläggning och träningspass under vistelsen.
Har Iberostar Waves Paraiso Beach kostnadsfri flygplatstransport?
Ja, Iberostar Waves Paraiso Beach erbjuder flygplatstransport för gäster. Vi rekommenderar att du ringer i förväg för att bekräfta uppgifterna.
Är Iberostar Waves Paraiso Beach beläget nära centrum?
Ja, det är 0,6 från centrum i Playa Paraiso.
Erbjuds städtjänster på Iberostar Waves Paraiso Beach?
Ja, kemtvätt och tvättservice erbjuds åt gästerna.
Erbjuder Iberostar Waves Paraiso Beach några företagstjänster?
Ja, det erbjuder företagscenter, mötesrum och bankettrum.