Pestana Alvor Praia
Om
Välkommen till Pestana Alvor Praia! Det här hotellet blir som ditt "andra hem" när du besöker Alvor och erbjuder många bekvämligheter som är framtagna för att ge dig en bättre vistelse.
För dem som är intresserade av att besöka populära sevärdheter under vistelsen i Alvor ligger Pestana Alvor Praia nära Alvor Castle (1,6 km) och Church of Misericordia of Alvor (1,6 km).
Rummen på Pestana Alvor Praia Hotel har en plattskärms-tv, luftkonditionering och en minibar, och gäster kan använda internet tack vare kostnadsfritt internet.
Du har även tillgång till hotellets pool och gratis frukost under din vistelse på Pestana Alvor Praia Hotel. Behöver du en parkeringsplats? Fri parkering finns tillgänglig på Pestana Alvor Praia Hotel.
När du befinner dig i Alvor vill du kanske besöka några av de restauranger som ligger en kort promenad från Pestana Alvor Praia, bland andra Canico (0,3 km), Restaurante Ruccula (1,7 km) och A Lota (1,8 km).
Och det bästa av allt är att Pestana Alvor Praia Hotel gör det enkelt att uppleva fantastiska sevärdheter i Alvor som Monumentos Megalíticas de Alcalar, ett populärt monument.
Pestana Alvor Praia ser till att det bästa av Alvor finns nära till hands, vilket gör att din vistelse blir både avslappnande och trevlig.
Plats
OmdömenVi utför kontroller på omdömen.Tripadvisors syn på omdömenInnan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet. När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats. Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer. Läs mer om vår omdömesmoderering.När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
- 1 092
- 685
- 320
- 128
- 96
- Filtrera
- Svenska



Den fjärde dagen bad jag om en sak till rummet tidigt på morgonen som de i receptionen lovade att lösa, efter flera timmars väntan ringde jag 3 gånger till och varje gång sa receptionen att de ska kolla med housekeeper. Till sist gick jag ner till receptionen när det var kväll och när jag väl är i receptionen ber de mig att berätta vad jag har för problem (rumsnumret räckte inte) och receptionisten säger att han inte har några noteringar! När jag sedan ifrågasätter deras arbete (då jag är lätt irriterad vid det här laget) och frågar hur de inte kan ha några noteringar så nämner han problemet (så de hade noteringar ändå) som de lovade att lösa och svarar att problemet är löst. Dock var inte problemet löst och jag fick ingen återkoppling även om de hade löst problemet i rummet vilket är dåligt. Återkoppling är ju ytterst viktigt!
Problemet var att min dotter fick en hård soffa (ingen bäddsoffa) som säng, men i bokningen står det enkelsäng. Soffan var så hård att efter den tredje kvällen så sov jag där men eftersom soffan var endast 150cm bred så stack mina ben ut och det var inte bekvämt. De lovade mig att lösa problemet därav var jag förväntansfull men sen när det inte skedde blev jag besviken och när jag blev besviken då löste de problemet inom en timme. Tyvärr var det redan försent då ni fick mig känna irritation och besvikelse på er service!
- Plankorna (golvet) runtom poolområdet behöver fixas, snubblade flera gånger. Se bild.
- Städningen var si sådär, ingen sanitary bag eller påfyllning av lotion.


Vi hade köpt till halvpension med resebyrån så vi hade buffé på kvällarna där drycker INTE ingick i buffén. Vi fick betala dyrt för ett glas Coca Cola.. 90 kr faktiskt! Då vi påpekade detta för servitören fick vi svar att han fyllt glaset med två flaskor Cola i ett glas.. Jo..visst! Vi blev blåsta helt enkelt och det blev vatten och öl resten av veckan eftersom det var det alternativet som fanns. Ett glas öl kostar 50 kr och samma för vatten och vin.
Städningen var dålig och vi hade trasiga möbler på vår balkong och bara en stol som gick att sitta på. Solsängarna var smutsiga med solkrämerfrån andra gäster. Likaså toaletter vid poolen. Vi hade hemresan vid kl 6.00 på morgonen och hade inte möjligheten att äta frukost innan avresa. Vi fick beskedet av resebyrån att en frukostbox fanns när vi checkade ut och vi behövde bara säga till i receptionen kvällen innan.
Detta gjorde vi och så våra vänner.. men vid avresa fanns det ingen box för någon av oss. Man hade glömt bort och killen i receptionen ryckte lite på axlarna och sa att han kunde inte göra något åt det.
Som sagt hotellet ( byggnaden och hela omgivningen är kalas.. Personalen behöver bytas ut eller verkligen utbildas för att hotellet i sin helhet ska kunna hålla 5 stjärnor. Tyvärr är dem inte där och vi kommer inte att rekommendera andra att boka där. Absolut inte barnfamiljer... då blir man snabbt bankrutt!
"Ta med eget tandkräm och necessär och förvänta dig inte att allt är som på ett riktigt 5 stjärnigt hotell där du får det mesta."Läs hela omdömet
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt