Välkommen till Pestana Alvor Praia! Det här hotellet blir som ditt "andra hem" när du besöker Alvor och erbjuder många bekvämligheter som är framtagna för att ge dig en bättre vistelse.
För dem som är intresserade av att besöka populära sevärdheter under vistelsen i Alvor ligger Pestana Alvor Praia nära Alvor Castle (1,6 km) och Church of Misericordia of Alvor (1,6 km).
Rummen på Pestana Alvor Praia Hotel har en plattskärms-tv, luftkonditionering och en minibar, och gäster kan använda internet tack vare kostnadsfritt internet.
Du har även tillgång till hotellets pool och gratis frukost under din vistelse på Pestana Alvor Praia Hotel. Behöver du en parkeringsplats? Fri parkering finns tillgänglig på Pestana Alvor Praia Hotel.
När du befinner dig i Alvor vill du kanske besöka några av de restauranger som ligger en kort promenad från Pestana Alvor Praia, bland andra Canico (0,3 km), Restaurante Ruccula (1,7 km) och A Lota (1,8 km).
Och det bästa av allt är att Pestana Alvor Praia Hotel gör det enkelt att uppleva fantastiska sevärdheter i Alvor som Monumentos Megalíticas de Alcalar, ett populärt monument.
Pestana Alvor Praia ser till att det bästa av Alvor finns nära till hands, vilket gör att din vistelse blir både avslappnande och trevlig.
Förvirrade personal vid receptionen. Gästvänligheten finns inte! När vi kom fram till hotellet så fick vi INGEN information, endast kort till hotellrummet och att vi skulle ringa nummer 9 för att ställa eventuella frågor. I hotellrummet finns ingen information om hotellet eller menyBok eller dylikt. Vanligtvis på stora hotell 4+ stjärnor brukar vi få en liten karta med vart olika saker finns och hur man tar sig till stranden eller vilka tider frukosten är öppen och var restaurangen är. Vi fick ingen information och vi var de enda personerna som checkade in just då så det var inte stressigt eller folk som väntande efter oss. Vi försökte ju såklart hitta allt på egen hand, det gick bra till slut såklart men vissa saker som när man kan byta in använda handdukar och vart någonstans man kan göra det så fick vi fråga oss fram. Inte trevligt då all personal runt poolen själv inte hade koll på det. Skumt! Den fjärde dagen bad jag om en sak till rummet tidigt på morgonen som de i receptionen lovade att lösa, efter flera timmars väntan ringde jag 3 gånger till och varje gång sa receptionen att de ska kolla med housekeeper. Till sist gick jag ner till receptionen när det var kväll och när jag väl är i receptionen ber de mig att berätta vad jag har för problem (rumsnumret räckte inte) och receptionisten säger att han inte har några noteringar! När jag sedan ifrågasätter deras arbete (då jag är lätt irriterad vid det här laget) och frågar hur de inte kan ha några noteringar så nämner han problemet (så de hade noteringar ändå) som de lovade att lösa och svarar att problemet är löst. Dock var inte problemet löst och jag fick ingen återkoppling även om de hade löst problemet i rummet vilket är dåligt. Återkoppling är ju ytterst viktigt! Problemet var att min dotter fick en hård soffa (ingen bäddsoffa) som säng, men i bokningen står det enkelsäng. Soffan var så hård att efter den tredje kvällen så sov jag där men eftersom soffan var endast 150cm bred så stack mina ben ut och det var inte bekvämt. De lovade mig att lösa problemet därav var jag förväntansfull men sen när det inte skedde blev jag besviken och när jag blev besviken då löste de problemet inom en timme. Tyvärr var det redan försent då ni fick mig känna irritation och besvikelse på er service! - Plankorna (golvet) runtom poolområdet behöver fixas, snubblade flera gånger. Se bild. - Städningen var si sådär, ingen sanitary bag eller påfyllning av lotion.…
Hotell som inte riktigt håller måttet för att vara 5 ☆. Detta beror inte på hotellet utan definitivt på personalen som jobbar där. Tyvärr drar det ner betyget en hel del. Vimsiga och mycket dåligt engelsktalade servitörer och personal. Dessutom sprang dem runt bland borden för att ta gästernas tallrikar innan man hunnit lägga besticken. Detta resulterade att både glas och porslin åkte i golvet ganska ofta under kvällarna. Vi hade köpt till halvpension med resebyrån så vi hade buffé på kvällarna där drycker INTE ingick i buffén. Vi fick betala dyrt för ett glas Coca Cola.. 90 kr faktiskt! Då vi påpekade detta för servitören fick vi svar att han fyllt glaset med två flaskor Cola i ett glas.. Jo..visst! Vi blev blåsta helt enkelt och det blev vatten och öl resten av veckan eftersom det var det alternativet som fanns. Ett glas öl kostar 50 kr och samma för vatten och vin. Städningen var dålig och vi hade trasiga möbler på vår balkong och bara en stol som gick att sitta på. Solsängarna var smutsiga med solkrämerfrån andra gäster. Likaså toaletter vid poolen. Vi hade hemresan vid kl 6.00 på morgonen och hade inte möjligheten att äta frukost innan avresa. Vi fick beskedet av resebyrån att en frukostbox fanns när vi checkade ut och vi behövde bara säga till i receptionen kvällen innan. Detta gjorde vi och så våra vänner.. men vid avresa fanns det ingen box för någon av oss. Man hade glömt bort och killen i receptionen ryckte lite på axlarna och sa att han kunde inte göra något åt det. Som sagt hotellet ( byggnaden och hela omgivningen är kalas.. Personalen behöver bytas ut eller verkligen utbildas för att hotellet i sin helhet ska kunna hålla 5 stjärnor. Tyvärr är dem inte där och vi kommer inte att rekommendera andra att boka där. Absolut inte barnfamiljer... då blir man snabbt bankrutt! …
Fint hotell, men inte fem stjärnor. Städningen sådär med fläckiga ytor överallt, osäker på om de överhuvudtaget städade (?). Minus för att de kom i flera omgångar under dagen för att bädda, byta handdukar mm, mycket spring i rummen i onödan. Trist när en klocka stals från rummet och intresset noll i receptionen! Väldigt dyrt och ojämn service i serveringen drar ned betyget. Solstolar och parasoller ofta trasiga. Serviceminded tjej i receptionen får plus som ordnade annat rum när vårt rum luktade mögel och hade balkong mot fläktsystemet. Det räddade vår vecka.
vi hade bokat rum utan heltäcknings matta på rummet en månad innan hos tui. Vi skulle åka 21-6 till 5-7 två veckor.Vi kom fram till hotellet tui hade get oss fel info, dom hade bara inner gård med rum, gammal heltäknings matta. Vi fick uppgradera till havsutsikt med laminat golv pris 770 euro men tui hade en reseledare som hette HANNU en erfaren reseledare som fixa biffen med andra ord proffsig vi fick tillbacka pengarna, ock lite till TACK hotelet var ockej frukost buffen superb rumet ok smalt men med fantastisk utsikt. Men städningen var urusel i rummen torkades aldrig dörrar, skåp av.När vi kom så fogade dom om duschen för när vi fick rummet var det mögel i fogarna. Nere i poolen fans det en restaurang och wc, under de två veckor vi var där torkades det aldrig av stolar eller bord av från svett, och sololja titta på wc dörren innifrån så ser ni samma gäller solstolar fulla av sololja och svett.De torkades aldrig av underde de två veckor vi var där. Jag fick betala priset, en parasit som heter cryptosporidium fyra sista dagarna fick jag vara på hotellrummet, och tillkalla läkare för att ta mig hem. en allvarig tarm parasit som jag lider av fortfarande. TIPS torka av wc bord solstolar hotelrum HOTELET VAR FINT MEN STÄDA BÄTTRE…
Vårt Deluxe-rum med havsutsikt hade den mest fantastiska utsikten, med en magnifik solnedgång. Platsen för detta hotell är vacker, är om en 20 / 25 minuters promenad längs en strandpromenad till centrum av Alvor. Frukostbuffén var en av de bästa vi någonsin har stött på, med massor av val som passar alla. De flesta av personalen mycket trevlig och kunnig. Skulle seriöst överväga att bo där igen.
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt