Santa Barbara Eco-beach Resort



Om
Välkommen till Santa Barbara Eco-Beach Resort! Det här semesterorten blir som ditt "andra hem" när du besöker Ribeira Grande och erbjuder många bekvämligheter som är framtagna för att ge dig en bättre vistelse.
Med tanke på närheten till populära sevärdheter som Ribeira Grande's Bridge (2,8 km) och Igreja Matriz Ribeira Grande (2,9 km) kan gäster på Santa Barbara Eco-Beach Resort enkelt uppleva några av Ribeira Grandes mest kända sevärdheter.
Hotellets gäster erbjuds kostnadsfritt wifi och rummen på Santa Barbara Eco-Beach Resort har ett kylskåp, ett pentry och en minibar.
Gäster på Santa Barbara Eco-Beach Resort har även tillgång till hotellets pool och frukost. För resenärer som kommer med bil finns fri parkering tillgänglig.
Under ditt besök ska du se till att besöka en av Ribeira Grandes populära restauranger som serverar räkor, till exempel Tukátulá Bar, Restaurante O Silva och Alabote som alla ligger nära Santa Barbara Eco-Beach Resort.
Om du är på jakt efter saker att göra kan du besöka Arquipélago - Centro De Artes Contemporâneas (2,0 km) eller Casamatas ao Areal de Santa Bárbara (1,1 km) som är populära sevärdheter bland turister, och de ligger alla inom gångavstånd.
Santa Barbara Eco-Beach Resort ser till att det bästa av Ribeira Grande finns nära till hands, vilket gör att din vistelse blir både avslappnande och trevlig.
Plats
OmdömenVi utför kontroller på omdömen.Tripadvisors syn på omdömenInnan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet. När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats. Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer. Läs mer om vår omdömesmoderering.När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
- 181
- 79
- 31
- 15
- 30
- Filtrera
- Svenska



1 ) Personalen. Alla var otroligt vänliga och gick utöver det vanliga för att se till att vi hade en utmärkt tid. Raquel i synnerhet tog väl hand om oss, vilket ger oss bra förslag om vart man ska gå och vad man ska äta för att få ut det mesta av vår tid på Sao Miguel. Vi stötte på ett problem med vår returflygning och var tvungna att förlänga vår vistelse ( 3 gånger, eftersom vi aldrig var säker på om vi skulle kunna få ett flyg ut nästa dag) , och alla var så vänliga och hjälpsamma med denna otroligt stressiga situation. Jag uppskattade verkligen det; Jag tänkte redan lämna en 5-stjärnig recension men efter det önskar jag att jag kunde lämna 10 stjärnor.
2 ) Platsen. Ibland när en plats fotograferar lika bra som den här är det strategiskt och det ser inte lika trevligt ut i verkligheten. Om något, utsikten från denna resort är ännu bättre än vi förväntade oss. Jag älskade särskilt golv till tak fönster i matsalen och receptionen, så att vi kunde sitta där när det regnade och ändå njuta av utsikten. Det var bra att kunna gå ner till stranden direkt från hotellet.
3 ) Frukosten är utsökt, fräsch och ingår i priset på rummet. Varje server vi hade var underbar, men jag vill särskilt skrika ut Jessica, som alltid kom ihåg att vi ville ha BÅDE lönnsirap och chokladsås till våra pannkakor.
Andra bra saker vi älskade:
1 ) De ger dig en smart telefon vid incheckningen - i att du använder för att kontakta receptionen eftersom de inte har telefoner i rummet. Jag blev förvånad över hur allvarligt hjälpsamma detta var; Jag kunde kontakta receptionen enkelt via ett WhatsApp meddelande för att göra en bokning för middag, be om input i våra resplaner, etc. En trevlig touch är de skickar ut rekommenderade resplaner via WhatsApp - jag använde några av deras förslag för att planera en dagsutflykt för oss och det var bra.
2 ) Bekväm reception. Vi var där nära semesterperioden, och det var smakfullt inredda till jul. På natten, när det var mörkt och du inte hade höjdpunkten av utsikten över havet, tog de fram mysig belysning och ljus; Jag lämnade min personliga badtunna några gånger i stället för att mysa upp och dricka där med en kopp te (eller en cocktail) .
3 ) Städning var stor - jag hade ett gosedjur och filt med oss och när de vände ner rummet på natten de vek filten och sätta katten i söta poser. Jag inkluderade bilder i denna översyn eftersom det var bara så söt - detta gjorde ärligt talat resan för mig.
4 ) De gav oss en riktigt trevlig välkomstbricka, med ostar och kakor och champagne som vi verkligen haft. Det var en trevlig touch och start på resan.
5 ) De förde oss lösa blad te varje kväll gratis innan sängen; det var en riktigt trevlig touch och faktiskt hjälpte mig att sova. De hade också en liten essentiell spray man kunde sätta på kudden som luktade riktigt gott.
Några tankar och svar på andra recensioner:
Vissa människor föreslår att det är för dyrt för kvaliteten på den mat och boende som erbjuds - jag vill veta var de bor. Jag har rest över hela USA och Europa, bor överallt från Holiday Inn Expresses till Grand Hotel Villa Serbelloni i Bellagio, Italien. Santa Barbara Eco - Beach Resort är den bästa vistelsen jag någonsin haft och en hel del; när vi bodde, det kostade ca 170 euro per natt för en Retreat Studio.
Maten var av hög kvalitet, färsk och lokal. Mina ägg tillagades alltid perfekt på morgonen, liksom Azorean Confit Fish jag beställde två gånger till middag. En färsk översyn från oktober 2024 nämnde frukost hade ett begränsat bröd urval - när jag reste dit en månad efter det, frukost 3 - 4 olika brödalternativ varje dag, så antingen han ville ha fem eller de var omedelbart lyhörda för feedback.
När det gäller rummen: Jag har sensoriska problem och är särskilt mycket känslig för madrasser. Jag kämpar ofta med att resa i Europa eftersom de tenderar att ha fastare madrass. När jag först lade mig på sängen var jag orolig att jag inte skulle kunna sova bra eftersom det kändes ganska fast. Jag behövde inte oroa mig; jag vet inte vad denna madrass är gjord av som fick den att fungera för mig, men det gjorde den. Detta är första gången jag sovit på en madrass som är på den fastare sidan och kunnat sova hela natten och vakna utan smärta i höft eller axlar. Jag sov mycket bra 7 nätter i rad på denna madrass. Jag tar med min egen kudde när jag reser, men min fästman var nöjd med de som hotellet erbjöd.
Mina sensoriska problem innebär också att jag är känslig för buller; vårt rum var väl - isolerade och tyst. Vi bodde i en Retreat studio, och det var mycket väl - bort från bullret från gatan och parkeringsplatsen. Om du är i en trädgård studio kan det finnas en del buller från parkeringsplatsen, och det kanske inte känns så nedsänkt i naturen som vi gjorde; vi älskade placeringen av vårt rum nästan lika mycket som vi älskade den privata badtunna det kom med!
Bokningssystemet för gymmet fungerade bra för oss. Jag älskade det faktiskt, eftersom det innebar att allt var mycket mer avkopplande och jag kunde både träna utan att bli överväldigad av ett gäng andra människor och verkligen njuta av bubbelpoolen de hade där inne. Min fästman tränar regelbundet, växlar dagar mellan löpning och lyft, så ett hotell med gym är ett måste för oss. De hade ett bra antal vikter för honom att använda. Jag tror att bokningssystemet fungerar och folks klagomål är överblåsta, men om Santa Barbara någonsin funderar på att göra om något i gymmet utrymme hotellledningen kan överväga att lägga till en annan typ av motionscykel, eftersom Assault Bike de har är mer för uppvärmning, och / eller lägga till en elliptisk, för att ge fler alternativ.
Sammanfattningsvis:
Jag rekommenderar den här egenskapen till alla som vill ha en avkopplande vistelse där de kan njuta av fantastisk utsikt, bra mat och bra service!



Men i allmänhet finns det inte tillräckligt med uppmärksamhet på detaljer och kvalitet. Maten är mer speciell än välsmakande. Pasta över kokt, rödvin iskallt och för många rätter och vin på menykortet finns inte. Frukosten är ok, men med mycket få alternativ. En ost, en marmelad, begränsat brödutbud etc.
Byggkvaliteten är låg, problem med luft - con, inget varmvatten, illaluktande kök, plaststolar i rummet, dålig belysning i rummet etc.
Fitness koncept är inte användarvänligt - vänlig. Du måste boka din tid och det finns väldigt få tidsluckor.
Vi kan inte rekommendera om du värdesätter kvalitet och känsla för detaljer.
Frukosten var utmärkt, även om 0800 starttid är sent. Tyvärr var vi tvungna att lämna tidigt på vår sista dag och frågade om frukostalternativ. De erbjöd en frukostlåda som var mycket underväldigande. Vi frågade om att ha kaffe levereras också och de kunde inte rymma detta. Verkar för priset och nivån på detta hotell, de hade bättre alternativ för tidigt på morgonen.
Middagsutsikten var spektakulär. Vi hade den vackraste solnedgången! Vi fick rådet att göra en bokning, vilket vi gjorde. När vi bokade middag, bad vi om ett bord utanför och de sa att det skulle vara beroende på tillgänglighet? Verkar konstigt och som bokningen var meningslös. Lyckligtvis kom vi lite tidigt för vår bokning, eftersom det bara fanns ett utanför bordet kvar, och de sa till oss att vi skulle gå vidare och sitta eller någon annan skulle ta det bordet.
Totalt sett en bra vistelse, men dessa få erfarenheter med restauranger kan förbättras, särskilt för en semesterorter av denna nivå och prispunkt.
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt