Vi bokade via Expedia, och detta var vår första vistelse på Kona Islander Inn. Lobbyn och poolområdet verkade vara väl underhållna. Vi var mycket nöjda med att få en lägenhet med havsutsikt och utsikten var fantastisk. Men när vi försökte öppna skärmdörren för att gå ut på balkongen lossnade skärmdörren helt. När jag gick för att ta en dusch nästa morgon, var duschbruket fullt av mögel och dörren gick inte att öppna för att släppa ut mig. Jag var tvungen att få hjälp. Och varje gång jag öppnade eller stängde duschdörren var jag säker på att duschdörrens glas skulle falla ut. Det fanns rött mögel längst ner på duschdörren också. När jag tittade närmare på fogmassan i sällskapsytorna och badrumsgolven var det inte rent alls. När vi öppnade ett köksskåp upptäckte vi att de inte hänger bra och inte är rena inuti och inte heller bredvid mikrovågsugnen. Varenda en av stolarna samt soffan hade allvarliga fläckar på sig. Balkongfärgen på golvet flagnade. Det fanns en gul fläck på en av väggarna och luftkonditioneringen var inte tillräcklig för rummets storlek. Sängen var bekväm, och lakan och filtar verkade vara nya och rena. Handdukarna var slitna och gamla och behövde bytas ut. Det finns bara parkering för 50 bilar för 142 enheter som vi inte fick veta om. Lobbypersonalen verkade trevlig nog men var sällan vid skrivbordet. Du kan höra allt inne i rummen och vi väcktes varje morgon klockan 5:40 av en gäst som pratade väldigt högt antingen i trappan eller utanför sin enhet. Antingen samma gäst eller en annan väckte oss runt midnatt 2 av nätterna vi var där. Kommer definitivt inte att stanna där igen.…
Det är tredje gången vi bor här. Nu är de alla AirBNBs men det är OK. Om du har en parkeringsplats senast 16.00 så flytta den inte förrän på morgonen! Begränsad parkering men havsutsikten är trevlig,
Vi blev förvånade över att få en utsikt över havet vid vårt andra besök på denna resort (först var inuti poolen) Den lilla studion är mycket genomförbar för 2 personer men 1 rum kan snabbt bli trångt med den utdragbara soffan. Du kan enkelt gå runt Kona och till stranden (ingen simning) tvärs över gatan. Sängen var bekväm men köket är litet och sparsamt möblerat. Inga små skålar eller glas eller vassa knivar för att skära den vackra frukten som är lätt tillgänglig på marknaden. En vinöppnare men inga vinglas - jag räddade en plastmugg från en restaurang! Telefonnumret vi fick till förvaltningsbolaget utanför anläggningen besvarades aldrig. Vår enhet var nära gatan vilket gav oss en fin utsikt men mycket gatuljud. Du behöver en bil för att ta dig runt denna stora vackra ö men denna resort låter dig gå till måltider och stan.…
Detta är en lägenhetsresort och rummen som är tillgängliga är endast de som ägarna gör tillgängliga. Dessa kan variera kraftigt. Vi hade tur och fick en härlig plats med utsikt över havet, mycket ren och även om den var liten, var den ganska användbar. Anläggningen väljer inte enheterna åt dig, det gör ett förvaltningsbolag. Jag var nervös när jag läste de tidigare recensionerna men vi hade bra kundservice de par gånger vi behövde något och som sagt av alla, platsen kan inte slås.
Kona Islander har ett utmärkt läge mitt i centrala Kona. Inredningsrummet som vi bodde i var mycket föråldrat. AC-enheten var mycket högljudd. Duschdörren var mycket svår att öppna och stänga. Jag var rädd att glaset skulle gå sönder. Värst av allt var receptionen gästfrihet. Skrivbordet var obemannat i över en timme klockan 9:00 på en lördag. Vi väntade i över en timme på någon. . En av lobbytelefonerna går till ett röstmeddelande, den andra är inte ansluten. Vi bad om ytterligare kaffe och vi blev tillsagda att ringa RCI. Vi kommer att bo någon annanstans om vi återvänder till Big Island. Service är viktigast för oss när vi reser.
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt