Vi hade en underbar tid i Kent. Utmärkt service och vänliga staber (Nalaka, Selva, Appu - det fanns också ett annat personalnamn som inte är säker). Tack??? Ser fram emot att besöka platsen igen. Särskild tacksamhet till Mr Madhushanka också. ?
Vi stannade en natt men vi älskade det så mycket rum dekoration är soo ganska frukosten och personalen är soo trevligt jag älskar det så mycket vi bokat ett deluxe rum ?? det är ett väldigt nytt hotell och skulle gärna besöka igen
Ärligt talat får inte vad folk gillar med den här platsen. De måste komma ut mer. Det är vägen ut ur staden, ingen luftkonditionering, helt falsk på alla sätt. Frukosten är långsam, dålig och tar åldrar framöver. Personalen är hjälpsam. Det finns många fantastiska hotell på denna plats. De vet hur man driver ett hotell och har bättre valuta för pengarna.
Vi blev förvånade över att upptäcka att detta inte är en arvstuga (som det finns gott om i Nuwara Eliya) utan snarare en Kent-stil stuga är en helt ny utveckling som kallas Lilla England modellerade på olika hem i England. Lite som Disneys Epcot i Orlando. Det är också beläget på ett rimligt sätt ut ur staden och känns väldigt isolerat. Stadens centrum är långt borta och kräver en tuk-tuk. Rummet hade ingen luftkonditionering vilket innebar att vi var tvungna att sova med fönstren öppna vilket tillåter buller från de tjutande hundarna vid Gregory Lake för att hålla oss vakna. Duschgolvet (som är helt i nivå med badrumsgolvet) är utrustat med en plugg. När min make av misstag stod på det, översvämmade badrummet. ”Vem sätter i en plugg i en dusch? ”, Kan man fråga. Servitören spillde morgondags sås på min dotters säng och låtsades inte märka. Men allt detta leder inte till min fruktansvärda recension (jag har skrivit väldigt få). På morgonen på avresan (vi stannade två nätter), trots att vi informerade personalen om att vi var tvungna att lämna vid 8 h 30, tog vår frukost mycket längre tid än förväntat. Vid 8 h 20 stod min make upp för att betala räkningen. Ingen kopia överlämnades till honom. Vi fick sedan vår frukost (efter att beställningen måste ändras för att se till att de kunde tjäna oss något) och vi vargade bokstavligen ner några bitar varefter vi var tvungna att lämna. I vår hast begärde vi inte en kopia av räkningen. Senare än på morgonen, efter att jag upptäckte att det debiterade beloppet varierade från det belopp som bokades. com trots att jag tog skatter, serviceavgifter osv., ringde jag personalen för att fråga om de kunde skicka en kopia av räkningen till oss. Jag blev oförskämd att deras "policy" inte var att e-posträkningar. Jag frågade om en kopia kunde publiceras. Återigen blev jag upptagen och sa att ledningen skulle ringa mig. Jag har ännu inte fått det samtalet. Nästa dag skickade min man ett e-postmeddelande och bad om räkningen. Inget svar mottogs. En uppföljningsmail som hotar en dålig recension vid bokningen. com, TripAdvisor och google framkallade inget svar alls. Den enda slutsatsen som kan dras är att vi var överladdade. Varför skulle de annars vägra att tillhandahålla en kopia av min räkning som jag uttryckligen bemyndigade dem att bara skicka mig via e-post eller posten? ? Jag skulle rekommendera alla som funderar på att bo här att snarare överväga Grand Hotel i centrum av staden som är en äkta arvbyggnad i magnifika omgivningar och som tar ut samma pris. (Se min recension publicerad tidigare) Kent stuga är extremt dyrt boende för vad det ger. Ärligt talat känner jag mig lurad.…
Platsen är riktigt bra, bra valuta för pengarna, interiören på platsen är bara fantastiska och riktigt rena och snygga rum och utmärkt personal - Nalaka var bara immaculate med tjänsterna. Platsen är undangömd från stadens liv och rörelse.
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt