Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Hotel Blue Sapphire

Spara
Dela
Devala Road, Kaluwamodara, Sri Lanka
Resenär (24)
Svit och rum (4)
Middag (3)
Översikt
  • Utmärkt84 %
  • Mycket bra8 %
  • Medel0 %
  • Dåligt0 %
  • Hemskt8 %
  • 6 apr. 2018
    “Unvergessliche Tage bei Mandu und seinem Team”
BEKVÄMLIGHETER
Kostnadsfritt wifi
Parkering
Luftkonditionering
Pool
Restaurang
Flygplatstransport
Rumservice
{"containerClass":null,"containerAttributes":null,"widget":{"divClasses":"prw_rup prw_ibex_photo_carousel","js":{"handlers":"(ta.prwidgets.getjs(this,'handlers'))"},"dust":{"nav_controls":"ibex_photo_carousel__nav_controls"},"name":"ibex_photo_carousel","template":"ibex_photo_carousel__widget","moduleList":["handlers"]},"scriptFlags":null}
Omdömen (25)
Filtrera omdömen
1 resultat
Medlemsbetyg
0
0
0
0
1
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
0
0
0
0
1
Läs vad resenärer säger:
Filtrera
Listan uppdateras ...
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs 12 mars 2016

Jag har bott med Mandu på Blue Sapphire nästan varje år sedan 2003. Detta har varit ganska kanske den värsta upplevelse jag och min familj har stött på. Jag har medvetet lämnat det 3 dagar efter att ha återvänt hem innan jag skriver denna recension,...bara att lugna ner sig och tänka på mitt beslut att kommentera. För det första, vi hade läst recensioner från andra och trodde att det måste ha varit ett missförstånd. Särskilt med språkbarriären. Mandu lagade till och med en sittgrupp med oss en natt på middag försöker skylla andra människor, och ber oss att skriva en bra recension på Trip Advisor! Detta, tyvärr, visade sig inte vara fallet. Incheckningen var helt okej, som var större delen av vår vistelse. Den sista dagen visade sig vara den största besvikelsen tid vi någonsin har tillbringat på Blue Sapphire. Och definitivt vår sista ....... Skador på personliga föremål. Jag hade lämnat min dyra simning skyddsglasögon, med objektiv, på bordet att vi alltid satt på för frukost, middag etc. När jag hade återvänt från en massage, märkte jag att bandet hade gått sönder och var fast tillbaka tillsammans felaktigt! Jag gick för att be Mandu's fru om denna skada, men hon var inte intresserade av att hjälpa. Hon kunde inte ens om att ta sig upp ur sin plats i receptionen, bara prata över mig till en annan medlem av personalen. Det fanns inga andra gäster på hotellet vid den tid som de var borta med Mandu på utflykten. Slutligen, mannen som städade rum kom ut och försökte att erbjuda mig några barns glasögon att gästerna hade lämnat bakom. Tiggeri mig inte tala om för Mandu om den skada!! Allt jag bad om var ansvarig för att komma och be om ursäkt. De aldrig brytt sig om. Olicensierat Tuk Tuk-förare. En natt, Mandu informerade oss att några av den lokala polisen kom för middag på hotellet. Gratis middagar och flaskor med Arrak för dem alla. 6 Dök upp. Detta berodde på en av hans förare som stoppades, och inte få en licens! Av mutor till polisen är en normal aktivitet överallt. Mitt största bekymmer var om den personen hade kört hotellets gäster och blev inblandad i en olycka, skulle de vara försäkrade?? Hotellet erbjuder gratis Tuk-tuk-turer till stranden ..... vi aldrig använt dem! Drycker räkningen Rån. Varje gång vi har bott på Blue Sapphire, den sista drycker räkningen verkade alltid högre än vad vi hade beställt/förväntat. Förra året, de försökte få oss att betala för vitt vin, som ingen av oss dricka! Så i år, min mamma bestämde sig för att hålla en exakt observera hur många drinkar vi beställde, och skrev ned dem i en bärbar dator på bordet. Väl surprise, surprise. Den slutliga räkningen kom med alla drycker mängder som anges. De har försökt att överdebitera oss för nästan 15 vatten, Cola, Tonic och läsk!! Att lägga till fler förolämpning, de tar betalt 10% 'service' på toppen av den totala. Men ändå, den webbplats uppger tydligt serviceavgifter INGÅR. Utcheckningen katastrof. Mandu var på väg att åka på en tur med gäster dagen innan vår avresa, och informerade oss om detta kvällen innan. Inga problem, han berättade att en av personalen skulle vara i receptionen att checka ut oss på 2am och hjälpa till att bära väskor ner från översta våningen. Min äldre mor är 70 år gammal, och detta skulle ha varit en stor hjälp. Vi lämnade väskorna utanför vårt rum på 5:00 på kvällen, förväntade mig någon till hjälp flytta dem ner till receptionen. Detta var fullständigt ignorerade, som när vi lämnade rum på 1:30 am, de var fortfarande sitta där!? Jag var tvungen att flytta alla våra resväskor på nedervåningen, utan någon hjälp från personalen. Inte en medlem av personalen var i receptionen att checka ut oss, eller säga adjö. Att bara om förstöra hela semestern, personalen hade låst portarna, så vi kunde inte ens lämna hotellet. VI VAR låsta I. Efter 30 minuter med smällande i dörrar, fortfarande inga tecken på någon personal. Jag var tvungen att bryta öppna hänglås för att öppna porten. Detta gjorde oss mycket sent för vårt flyg och var en mycket stressig tid. Utan någon hjälp från någon på Blue Sapphire. Min äldre mor var i tårar med smärta. Till summerise blir det mycket tydligt att när Mandu är bort på turer med gäster, personalen har inget intresse av att bevara normer eller kundtjänst. Ölflaskor och glas var kvar i buskarna vid poolen. Tomma cigarettpaket, Sri Lanka märkesvaror, lämnades på golvet blåser runt. Vi har haft många semestrar på Blue Sapphire, och någon semester är perfekt från början till slut. Men hotellet har varit långsamt gå utför varje år på grund av dålig ledning och personal. Våra utmärkt Guide och personlig vän, Maja, till slut lyckades ringa Mandu på 3am att förklara den fruktansvärda situation. Hans svar var den vanliga "mycket ledsen, jag sa till personal osv. " Den bästa delen sa till vår guide han inte skulle vara tar betalt av oss för den trasiga hänglås!!!!? Vi kommer inte att komma tillbaka igen och inte heller råder andra på grund av våra erfarenheter. Sri Lanka är mitt andra hem, med många fantastiska människor och vänner som jag har känt i 14 år.Mer

Om
Bekvämligheter
HOTELLEGENSKAPER
Pool
Rumservice
Restaurang
Bar/lounge
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Busstransfertjänst
Flygplatstransport
Kemtvätt
Kylskåp på rummet
Luftkonditionering
Minibar
Tvättservice
Antal rum
10
Plats
Sri Lanka > Western Province > Kaluwamodara
Antal rum
10
Plats
Sri Lanka > Western Province > Kaluwamodara
Bilder
Resenär (24)
Svit och rum (4)
Middag (3)
Pool och strand (2)
Frågor och svar
Få snabba svar från personal och tidigare gäster på Hotel Blue Sapphire.
Obs! Frågan publiceras offentligt på sidan för Frågor och svar.
Skicka in
Riktlinjer för publicering
Är detta ditt TripAdvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer. Registrera dig för ditt objekt