Jag stannade här med min man och vuxna dotter. Storleken på rummet var tillräckligt stor för oss alla och vi tyckte att skivspelaren var kul! Jag gillade storleken på hotellet, inte för stor och ingen väntan på hissarna. Lätt att få uber. Wine happy hour var oväntat och socialt. amd uppskattade det gratis kaffet (ingen mat). Skulle definitivt stanna igen!
Detta var vår första Kimpton-vistelse och det var otroligt! Varje anställd var så otroligt vänlig och hjälpsam. Jag har inte varit på ett hotell där det var så tyst och det var gott om människor som bodde där. Inga dörrar som slår igen vilket för dem som gillar att sova i är irriterande men inte här! Sängar är himmelska och det var mycket rent. Vi kommer tillbaka!
Hade en fantastisk 3 veckors vistelse från Storbritannien. Ett trevligt bekvämt rum på 4:e våningen med utsikt mot Alcatraz. Personalen i hela hotellet från receptionen, bärare och hushållning var välkomnande, vänliga och mycket hjälpsamma. Jag njöt av den inklusive nattliga vintimmen mellan 5 och 6 för att träffa och chatta med andra gäster och personal. Hotellet har ett fantastiskt läge, nära Fishermans Wharf, Pier 39 och några minuter från bussar, spårvagnar och 10 minuters promenad till början av linbanan, jag skulle definitivt återvända i framtiden. Högt rekommenderad.
Jag stannade på Kimpton i 3 nätter i sviten med djupt badkar. För det första var sviten och hotellet fantastiska. Allt med Alton har en atmosfär. För det andra var de extremt hundvänliga, min lilla bebis älskade att bo där. För det tredje är hotellet mycket bra beläget. Sist men inte minst gjorde personalen min vistelse fantastisk. Jag stannade där för att gifta mig och de fick min man och jag att känna oss så speciella. Min mamma stannade till och med där och de var lika fantastiska för henne. Jag kan inte vänta med att återvända!
Vi bokade 4 rum för en familjeresa, vi anlände efter 15.00 för att hitta att ett av våra rum inte var klart, inga problem vi kan lagra fodral medan de ordnar rummet. Anlände till vårt rum för att upptäcka att det bara hade blivit hälften städat, det fanns smutsiga örngott på sängskåpet, en påse med skräp på golvet och smutsiga handdukar i badrummet och det hade inte dammsugits. Vi ringde receptionen och de rättade snabbt till saken och bad om ursäkt. Receptionen lovade att låta oss veta när det 4:e rummet var klart men efter 2 timmar ringde vi receptionen, bara för att upptäcka att rummet var klart men ingen hade berättat för oss vilket är ganska dåligt. En i vårt sällskap var också i receptionen när en gäst faktiskt checkade ut från rummet de hade väntat på, de hade uppenbarligen förlängt sin utcheckning så jag skulle fråga varför de gjorde detta när det fanns en annan gäst bokad i det rummet eller varför en annan rum tilldelades inte istället. Vid bokningstillfället försökte vår agent få rum med utsikt över Alcatraz men fick veta att vi bara kunde boka två av dessa, de andra två skulle vara stadsutsikt men var bättre och dyrare rum. De var inte större eller bättre och i stället var de en takvy över staden samtidigt som de hade en fullständig och ibland pinsam utsikt in i fönstren på hotellet mittemot. Rummet var också mycket bullriga med papperskorgar som tömdes vid 3 am och leveranser under de tidiga timmarna trots den bekväma sängen hade vi mycket störd sömn. De med utsikten Alcatraz hade en annorlunda och tystare upplevelse. Personalen i receptionen trasslade också till vår incheckning - i överdebitering av depositionen med över 1000 detta tog en dag eller två att reda ut men åtgärdades så småningom. Frukost på hotellet var en upplevelse som vi åt där två gånger under de fyra dagarna. En av dagarna var de kraftigt underbemannade med bara en person som tog emot beställningar, tog med mat och städade bord. De var uppenbart rusade av fötterna. Vid vårt andra besök fick vi fel räkning tack och lov märkte vi att det inte var vad vi beställde annars skulle vi ha betalat dubbelt vad vår faktiska räkning borde ha varit. Allt som allt var detta inte den bästa upplevelsen jag hade förväntat mig bättre av vad som fakturerades som ett boutiquehotell. Det fanns inga te- och kaffefaciliteter i rummen med undantag för ADA-rummet. Gratis te och kaffe var tillgängligt på morgonen för gäster nere på restaurangen, men tevalen var dålig med kamomill eller earl grey som de enda alternativen. Båda är en förvärvad smak så jag tyckte att detta var ett dåligt urval åtminstone borde det ha funnits ett standard frukostte. Det fanns också gratis vin på eftermiddagen i receptionen vilket var en fin touch. Detta hotell måste ägna mer uppmärksamhet åt detaljerna vid incheckning. Se till att rummen är redo när de borde vara och inte ta betalt för rum med stadsutsikt som faktiskt tittar in i fönstren på ett annat hotell och är extremt bullriga på natten, kanske några extra glasrutor krävs. Te- och kaffefaciliteter bör finnas i alla rum som standard. Positivt kan jag ge ett shout out till Paul som verkade veta vad som pågick, var oerhört hjälpsam, ordnade taxibilar åt oss till flygplatsen, hjälpte oss med vårt bagage och främst bad om ursäkt för allt krångel vi hade. Hushållspersonalen gjorde också ett bra jobb trots att vårt rum inte städats när vi kom, var därefter obefläckade.…
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt