Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Chessington Safari Hotel

Spara
Dela
Leatherhead Road Chessington World of Adventures Resort, Chessington KT9 2NE England
Covid-19-uppdatering: Läs om de extra hälso- och säkerhetsåtgärder den här verksamheten vidtar.Läs mer
De lägsta priserna för din vistelse
110 US$
Se erbjudande
Hotels.com
Travelocity
Priceline
Expedia.com110 US$
Official Hotel135 US$
Visa alla 16 erbjudanden
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Resenär (1348)
Svit och rum (133)
Middag (80)
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Res säkert under covid-19-krisen
Gå till vårt hjälpcenter Res säkert för att se hur vi hjälper dig att fatta mer välinformerade resebeslut under covid-19-krisen.
Det här kan du förvänta dig under din vistelse
  • Kontaktlös utcheckning
Säkerhetsåtgärder tillhandahålls av verksamheten och kontrolleras inte av Tripadvisor.
Säkerhetsåtgärder tillhandahålls av verksamheten och kontrolleras inte av Tripadvisor.

Om

Nr 2 av 3 hotell i Chessington
Läge
Renlighet
Service
Standard

Chessington Safari Hotel är ett toppenval när du besöker Chessington. Det har en perfekt blandning av värde, komfort och bekvämlighet samt en familjevänlig miljö med en mängd bekvämligheter som är framtagna för resenärer som du.

Gästrummen har bekvämligheter som plattskärms-tv och luftkonditionering, och gäster kan enkelt använda internet tack vare kostnadsfritt internet som hotellet erbjuder.

Holiday Inn London Chessington har en reception som är öppen dygnet runt, rumservice och bagageförvaring för att göra din vistelse ännu trevligare. Här finns även en pool och frukost. Om du kör till Holiday Inn Chessington finns fri parkering tillgänglig.

Om du gillar asiatiska restauranger ligger Chessington Holiday Inn nära Saffron Summer, Red Rose och Noodle Noodle.

Vi är övertygade om att du kommer att gilla din vistelse på Chessington Safari Hotel under tiden som du upplever allt som Chessington har att erbjuda.

Läs mer
Hotellbekvämligheter
Kostnadsfri parkering
Kostnadsfritt internet
Pool
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Bar/lounge
Spelrum
Underhållningspersonal
Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat)
Parkering
Wifi
Inomhuspool
Uppvärmd pool
Omklädningsrum i träningsanläggning/spa
Bastu
Restaurang
Frukost tillgängligt
Frukostbuffé
Barnvänlig buffé
Snacksbar
Varuautomat
Kvällsunderhållning
Barnklubb
Taxitjänst
Affärscenter med tillgång till internet
Konferensanläggningar
Bankettrum
Mötesrum
Spa
Bagageförvaring
Souvenirbutik
Rökfritt hotell
Bankomat på plats
Reception öppen dygnet runt
Visa fler
Rumsegenskaper
Luftkonditionering
Städning
Rumsservice
Plattskärms-tv
Rumstyper
Rökfria rum
Familjerum
Bra att veta
HOTELLKLASS
Talade språk
Engelska
2580omdömen126F+S0 rumstips
Medlemsbetyg
  • 870
  • 798
  • 400
  • 236
  • 276
Tid på året
Resenärstyp
Språk
  • Mer
Valda filter
  • Filtrera
  • Svenska
Sofie E skrev ett omdöme juni 2019
Edsbyn, Sverige4 inlägg1 hjälpsamhetsröst
Vi kom fram efter lång resdag vid 18:30 på kvällen. Döm av vår förvåning när vårt rum inte var städat ännu. Vi fick varsin gratis-drink i baren som kompensation. Efter stund frågade jag dock igen hur deg gick med vårt rum och fick då till svar att de var och städade rummet just då. Vi skulle få gratis middag istället och de tog hand pm våra väskor. Vi gick till restaurangen ock åt av buffén. Barnen gillade det. Det var lite som att sitta i ett lekland och äta. Hög ljudnivå med alla barn och klibbiga golv. Efter maten fick vi komma till vårt rum. Nästa ”problem” var att man var tvungen att boka tid för frukost dagen efter och alla ”bra tider” var slut. Fick ta tiden 07:00 på grann-restaurangen. Tur vi ändå är morgonpigga. Jag fick känslan när jag pratade med personalen att de själva var ganska less och trötta på klagomål. De ville gärna att en kollega skulle lösa problemet istället och de kändes som de var inställda på att det skulle vara något problem. De var dock snälla och vänliga men som sagt något uppgivna och många var också väldigt unga. Så bokar ni detta hotell var beredd på hög ljudnivå och medioker mat. Barnen lär nog gilla hotellet med allt som finns där. Vi ”bara” sov där och var inte inne på parkerna eller såg djuren.
Läs mer
Datum för vistelsen: juni 2019Restyp: Reste med familjen
Användbart
Dela
Svar från ChessingtonResort, Guest Relations Manager för Chessington Safari Hotel
Svarade 8 juli 2019
Dear sofiee889 Thank you for taking the time to review Chessington World of Adventures Resort on Trip Advisor. We pride ourselves on delivering incredible days out to all of our guests, and are never complacent about the experience we provide. Please email us on hotel.feedback@chessington.co.uk, where we would like to discuss further. Kind regards, Guest Experience Team
Läs mer
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Pathfinder724815 skrev ett omdöme aug. 2017
3 inlägg15 hjälpsamhetsröster
Vi har nyligen varit i kontakt med dig själv om våra tidigare vistelse. Men vi skulle vidare vilja framföra ett klagomål anges nedan. Vi skulle bara vilja att staten den nedan och hur vi har bott på detta hotell ett totalt antal av tre gånger. De sista två gånger gör oss vill inte komma tillbaka till hotellet. Vänligen se nedan våra klagomål. Hej Dan, skulle vi vilja säga er om våra senaste erfarenheten på Safari Hotel som vi är redan att vistas här från ett tidigare klagomål när vi bodde senast. Vi började med en bra dag i parken som vi lämnade för hotellet runt 4 : 30:00 vi redan hade checkat in på 10 am så vi kunde göra det mesta av dagen i parken. Vi fick den den hotel på 4 : 30:00 och som insamlats våra rum key från de viktigaste collection station. När du registrerar rum vi ställde på tv:n står det "välkomna herr Frost'. Vi har tydligen insåg att vi hade fått fel rumsnyckel och lämnade omedelbart. Vi åkte till receptionen och fick sedan rätt nyckeln och registreras en korrigera rum. När du registrerar rummet, vi insåg det bara fanns en dubbelsäng i rummet. Men, vi är en familj på tre och det fanns inte tillräckligt med sängar för oss. Vi då igen, gick till receptionen för att förtydliga detta fel vi fick veta att detta rum är för funktionshindrade endast använda och de bör därför inte ha fått detta rum. Vi var med tanke på vår tredje rummet på runt 5 : 15:00. Detta rum hade allt vi bad om tills vi insåg det fanns ingen fjärrkontroll för tv-sändningar. Igen, vi gick sedan tillbaka ned till receptionen för den 3:e gången att be om en (ingen svarade de telefon när ringer receptionen från våra rum) . Det är då vi lämnade hotellet för att äta middag någon annanstans. När jag återvänder runt 6 : 45:00, hade vi fortfarande inte fått en fjärrkontroll för tv:n. Vid det här laget vi hade blivit ett mycket frustrerad av den mängd gånger fick vi varit i receptionen för att lösa alla problem ovan. Vi fick sedan veta att underhåll skulle komma och ge oss en fjärrkontroll som de gjorde det dock inte fungerade. Vi gick sedan tillbaka ned till receptionen för att bara vara fick veta att vänta fem minuter igen för underhåll att komma upp och lösa problemet. Den mannen från receptionen, Jack kom upp till vårt rum för att försöka lösa frågan, men kunde inte älskar. Chefen från Tasha ringde upp till vårt rum för att säga att en vaktmästaren skulle vara med en annan fjärrkontroll som, återigen fungerade inte och hade provat fem olika fjärrkontroller. Han sa då åt mig att gå tillbaka till receptionen. ( Nu har vi har tappat räkningen på hur många gånger jag hade varit ner till receptionen) Vi gick tillbaka ner och chefen från Tasha satt oss ner till diskutera allt detta hade skett vi överens en uppgradering av rummet skulle vara bra. Nu var det 7 : 45:00. Vi var att jag flyttades för den fjärde gången, på den här punkten våra fyra år gamla son var redo och som begär att gå till sängs. (Efter att ha en fantastisk dag ute på chessington) Den Chef från Tasha eskorterades vi oss personligen till den nya Afrikanska med olika teman rum till att säkerställa allt var lämplig för oss. Men när vi öppnade dörren så verkar det som folk har bott i detta rum. Men Turligt nog de var inte i det på den tiden. Från Tasha var upprörda över av detta och så var vi som min son ville bara att gå till sängs, som väl som oss. Dessutom kan vi var framkallade ner till receptionen och satte oss utanför konferenslokalen där från Tasha omgående började sorterar en nya rum för oss igen. Hon personligen kontrollerade rummet innan vi åkte upp och fick en gratis drink medan vi väntade. Under denna tid ungefär runt 8 : 45:00 vår fyra år gamla son (vem såg fram emot att bo på hotell rum) somnade på soffan utanför konferenslokalen. (Vänligen se foto bifogade) Den problem var till sist löst runt 8 . 50:00. Från Tasha kom ner på 9 pm till bekräfta att rummet var löste sig och fungerar. Sedan frågade vi för park biljetter till nästa dag som vi fick. Så ett sammanfattning av vår vistelse, * Vi hade fått rum på tre olika våningar och flyttade totalt fem gånger. * Vi fick inte till sängen förrän omkring 9 : 30:00 * Vår son somnade i din konferens rum sittgrupp med soffa som inte var vad vi förväntade oss från vår vistelse. Detta är den värsta någonsin bo vi någonsin har haft på Chessington Hotel, med tanke på att vi bodde här igen efter ett klagomål vi beställde förra året. Vi personligen tycker vi borde vara någon återbetalning våra £ 83 som vi gjorde inte få att njuta av och uppleva dina hotel att det är full potential på grund av att tillbringa det mesta av vår tid i din receptionen, att försöka att lösa dessa isssues. Inte att nämna vår 4 år gamla hade frågat om han kunde gå till sängs nu så han var trött. Inte heller att kunna använda din simanläggningen. Dessutom till detta klagomål, en gång att återvända hem, vi hitta ut att vi hade varit debiteras två gånger för vår vistelse med vår bank. Återigen, efter serval , telefonsamtal och som cirkulerade och att vara i vänteläge bara för att höra att vänta 5 som jag skulle ha - 10 arbetsdagar för en återbetalning. Detta gör oss så upprörd, smärta och arg att alla ovan har hände efter tillbaka återvänder till ditt hotell för en vistelse på grund av ett tidigare klagomål till därför göra ett andra klagomålet med er. Vi vill ordning så snart som möjligt. Vi vill inte detta hända till någon annan då vi känner oss ingen borde måste uppleva vad vi gjorde.
Läs mer
Datum för vistelsen: juli 2017Restyp: Reste med familjen
Language Weaver
Användbart
Dela
sue J skrev ett omdöme aug. 2017
Essex, Storbritannien9 inlägg13 hjälpsamhetsröster
Vi bokade Azteca hotel för sista natten med två dagar passerar erbjudande till Chessington äventyr theme park. Vi bokade för temat rum för 10 personer ( 6 barn och 4 vuxna) som en enda bokning och på min bokning bekräftelse om allt var för 2 handikappanpassat rum och vi utgår ifrån att de kommer åtminstone ger oss, två rum i samma hotell. Men när vi checkade in de har tilldelats två rum i två olika hotell ; en i Azteca en i Safari. Sedan vi bad om i samma hotell eftersom det ganska obehagligt med barn. Då de satte de oss i Safari hotel. När vi gick till rummet vi insåg att vi har fått två standardrum även om vi betalade för temat rum. Vi gick tillbaka till receptionen och frågade och då sade de de kan återbetalning £ 40 / - . Och vi vägrade få tillbaka pengarna (eftersom vi bokade temarummen för ett syfte ) och bad om vad vi betalade för , temarummen. Sedan de gav oss två tema rum i två olika våningar men med ett rum med 3 sängar ett rum med 4 sängar t.o.m. även om vi betalade för 10 personer i en enda bokningen. Så snart vi bad om extra sängar (vad vi betalade för) de sa att de inte kan lämna några extra sängar för hälsa och säkerhetsskäl. Men Ben , som var den eftermiddagen vår plikt chef kom överens om att skicka en del extra sängar. Eftersom vi inte får extra sängar ända till 9 . 30:00 vi frågade återigen lågkvalitativa. Sedan den mycket oförskämd Lady plikt manager och en annan chef som sade han är den head av receptionen kom till de sett och vägrade alla vad som hände i den eftermiddagen och varit mycket oförskämd till oss och till min barn. De talade i en oacceptabelt sätt att våra barn som väl. Jag har vissa Vedio klipp och söker juridisk rådgivning mot hotellet. De var vid upprepade tillfällen att säga att de inte kan ge någon kompensation och vi nämnde att vi är inte ute efter för någon kompensation bara vill ha att ha en trevlig tid med familj och vänner. Att professionella människor de gav oss en sådan billigt ställe , högt att säga att förvänta dig inte någon kompensation. Då bytte de hela historien att säga att vi ändrade rummen så det är inte deras fel och de kan inte ge oss möjlighet att bo i rummen de äntligen till vårt förfogande , eftersom det inte för 10 personer och har antingen du måste byta rum för 3:e gången igen eller lämna hotellet. Min man var att försöka ställa orsak till varför du sätta oss på dessa rum i början att veta att vi är 10 personer och nu du ber oss att byta rum igen eller lämna hotellet men inte villiga att lyssna på oss alls är extremt oförskämd och arroganta. Det var fullt på lögnhistorier från personalen i receptionen och den kvinnliga chefen att skapa så många saker att vi inte ens säga. Till slut bestämde vi oss för att lämna hotellet som front office-personalen och den kvinnliga chefen var för oförskämd mot oss och till våra barn. Det var 10 i natt. Sen ringde de för säkerhet och behandlas mina barn och oss som om vi var brottslingar framför andra gäster. Det var så pinsamt vi kände att vi har behandlats mycket orättvist speciellt barnen. Till sist när vi var att lämna hotellet 10 i den natten med 6 barn utan var som helst att gå vi var besvikna med den ledning och hur de gör ont våra små barnen känslor att vara så entusiastiska om detta hela resan för så länge. De erbjöd oss fullständig återbetalning men de var mycket oartig det sätt som de behandlade oss och barn. En viss säkerhet killar var med oss hela tiden tills vi var ute från hotellet och de kontrollerade och borttagna våra Vedio klipp (däribland barn telefoner) och vägrar att ge återbetalning om vi inte raderat några Vedio klipp. Jag ens samtalet rings upp 999 som säkerheten var trakassera barn så mycket och en del av dem dåligt gör ont med deras känsla. Till sist vi lyckades att få 5 rum nära av Premiere inn. Det hela situationen var otroligt nog dyker en besvikelse och förstörde vår semester och gör ont våra känslor inklusive barn. Vi kommer aldrig någonsin bo i detta hotell och jag kommer inte rekommendera det till alla att någon. Föreslår jag verkligen en av de högre myndigheter skulle se in till när övervakningsbilder från om hela läget som du bör inte uppmuntra ett attityd till dina gäster er personal mot. Tack
Läs mer
Datum för vistelsen: augusti 2017Restyp: Reste med vänner
Language Weaver
Användbart
Dela
Charley2805 skrev ett omdöme aug. 2017
51 inlägg28 hjälpsamhetsröster
Hotel är underbart, rummen är vackra. . Kuddar är gillar klippor, så knappt sov och sedan varit tvunget en dålig hals nästa dag! Personalen behöver en utbildningskurs på kundservice! De är oförskämda och hälften av dem har ingen aning om vad de gör, också låta folk hoppa den långa köer du har varit stående i för åldrar. . .
Läs mer
Datum för vistelsen: augusti 2017Restyp: Reste med familjen
Language Weaver
Användbart
Dela
Simon143 skrev ett omdöme aug. 2017
Bristol, Storbritannien20 inlägg2 hjälpsamhetsröster
Bodde där med min son för en natt och var mycket nöjd med hotellet och service. Checkade in av en väldigt vänlig och hjälpsam personal som också hjälpt oss boka en swimming slot. Rummet var oklanderlig och mycket rymliga för de 2 av oss. Hade en mycket trevlig middag i den Zafari restaurang. Det enda under genomsnittet med vistelsen var frukosten. Den varm frukostbuffé föremål var en besvikelse och skulle kunna förbättras på. Allt som allt en bra övernattning hos 2 dagar kul i the theme park.
Läs mer
Datum för vistelsen: augusti 2017Restyp: Reste med familjen
Language Weaver
Användbart
Dela
Föregående
123456
PRISKLASS
97 US$ - 226 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
KALLAS OCKSÅ FÖR
holiday inn london - chessington hotel chessington, holiday inn chessington, chessington holiday inn
KALLADES TIDIGARE
Holiday Inn London - Chessington
PLATS
StorbritannienEnglandSurreyChessington
ANTAL RUM
150
Är detta ditt Tripadvisor-objekt?

Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.

Registrera dig för ditt objekt
Vanliga frågor och svar om Chessington Safari Hotel
Vilka populära sevärdheter ligger nära Chessington Safari Hotel?
Närliggande sevärdheter inkluderar Savannah Splash Pool & Gym (0,3 km) och Chessington World of Adventures Resort (0,4 km).
Vilka är några av de bekvämligheter som finns på Chessington Safari Hotel?
Några av de populäraste bekvämligheterna som erbjuds är inomhuspool, restaurang och lounge.
Vilka alternativ för mat och dryck finns på Chessington Safari Hotel?
Gästerna kan ta del av restaurang, lounge och frukost under vistelsen.
Finns det parkering vid Chessington Safari Hotel?
Ja, fri parkering är tillgängligt för gäster.
Vilka restauranger ligger i närheten av Chessington Safari Hotel?
Restauranger med bra läge inkluderar Zafari Bar & Grill, Beefeater och Chessington Garden Centre.
Finns det möjligheter att träna på Chessington Safari Hotel?
Ja, gästerna har tillgång till inomhuspool, träningsanläggning och bastu under vistelsen.
Erbjuder Chessington Safari Hotel några företagstjänster?
Ja, det erbjuder företagscenter, mötesrum och bankettrum.
Finns det några historiska platser nära Chessington Safari Hotel?
Många resenärer gillar att besöka Hampton Court Palace (6,0 km) The Homewood, (5,0 km) och Whitehall Historic House (6,6 km).
Har Chessington Safari Hotel någon vacker utsikt?
Ja, gästerna tar ofta del av parkutsikt som finns här.
Är Chessington Safari Hotel handikappanpassat?
Ja, det erbjuder anpassat för rullstol, handikappanpassade rum och bekvämligheter för funktionshindrade gäster. För specifika förfrågningar rekommenderar vi att du ringer tidigare för att bekräfta.