Sunwing Alcudia Beach



Om
Sunwing Alcudia Beach är ett utmärkt val för resenärer som besöker Puerto Alcudia, och erbjuder en familjevänlig miljö samt många användbara bekvämligheter som är framtagna för att ge dig en bättre vistelse.
Rummen på Sunwing Alcudia Beach har luftkonditionering, ett pentry och ett kylskåp för utmärkt komfort och smidighet, och gäster kan använda internet tack vare kostnadsfritt wifi.
En concierge är en av de bekvämligheter som erbjuds på det här hotell. En pool och en restaurang kommer också att göra din vistelse ännu mer speciell. Om du kör till Sunwing Alcudia Beach finns fri parkering tillgänglig.
Om du gillar sushirestauranger ligger Sunwing Hotel nära Sushi Chef, Pipper's Restaurant & Sushi Bar och Sushi Fu.
Ha så trevligt i Puerto Alcudia!
Plats
OmdömenVi utför kontroller på omdömen.Tripadvisors syn på omdömenInnan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet. När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats. Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer. Läs mer om vår omdömesmoderering.När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
- 135
- 183
- 115
- 43
- 27
- Filtrera
- Svenska
Trots att det är ett av vings kocepthotell för familjer tyckte jag att det var riktigt bra att resa ditt ensam. De flesta när jag var där var svenskar så man lärde ju känna ett par stycken som man pratade med i baren.
Ett stort minus (anledningen till 4 och inte 5 stjärnor) är den extremt högljuda ljudnivån i bufférestaurangen.
Men barnpoolen var överfull med barn, föräldrar ockuperade solstolar från morgon till kväll. Gick till Princessas poolområde, där det var lugnare och mer civiliserat.
Oerhört lyhört in från korridor in till rummen. Dålig städning, sand på golvet när vi kom… förmodligen var det samma sand som låg kvar när vi åkte hem. De bäddade och bytte handdukar. Dock trevlig städpersonal i övrigt.
Maten var medioker, med undantag för frukten. Oerhört högt och slamrigt ljud i restaurangen. Klibbiga stolar, småsmutsigt överallt. Kanske inte så konstigt med tanke på mängden gäster samt deras barn.
Plus för Lollo och Bernie samt de som jobbade med detta och underhöll barnen. Det var absoluta höjdpunkten. Inte värt pengarna.
Valde måltidspaket med 7 frukostar samt 5 middagar och luncher. Skönt att äta ute lite mellan varven. Smidigt att checka in väskan på hotellet.
Vi bodde i en tvårumslägenhet i Nuevas Palmeras (huvudbyggnaden) som skulle rymma fem personer. Lägenheten var ren och fräsch, men vi upplevde att den var för liten och skulle nog passa bättre för tre till fyra personer då det kändes rätt trångt. Vid ankomst mitt i natten var bäddsoffan inte bäddad, vilket var lite trist då man gärna hade sluppit fixa det själv så sent. Ljudisoleringen i rummet var inte den bästa, och vi hörde ofta ljud från korridoren. Vi behövde också be om extra handdukar eftersom det bara fanns tre stycken på rummet vid ankomst.
Hotellet hjälpte oss med att boka en taxi för att besöka Alcudias marknad, men tyvärr drabbades vi av den taxibrist som verkar vara ett vanligt problem i området. Vi fick vänta i cirka två timmar innan en taxi till slut dök upp. Vi förstår att taxibristen inte är hotellets fel, men det hade varit uppskattat om vi fått bättre information om väntetiderna och eventuella alternativ från personalen.
På grund av högsäsong var det svårt att få tag på solstolar vid poolen, då många var reserverade tidigt på morgonen. Detta påverkade dock inte oss så mycket eftersom vi tillbringade mest tid på stranden som var fantastisk – ren och välskött!
Samma dag vi skulle åka hem blev vi meddelade att hotellet hade ett rum tillgängligt för att duscha och byta om innan avresa och att det var möjligt att boka det i en halvtimme. Vi blev meddelade att vi skulle få tillgång till det klockan 14, när vi hade checkat ut klockan 12 - och vår transfer skulle gå runt 21.30. Det var synd att man inte fick tillgång till det närmre inpå avresa.
Sammanfattningsvis hade vi en trevlig vecka, men med tanke på priset och antal stjärnor förväntade vi oss lite mer. Vi har tidigare besökt Sunwing Arguineguin på Gran Canaria där vi var väldigt nöjda, och upplevde att detta hotell inte riktigt levde upp till samma standard.
- Man har sett en del recensioner kring städningen på hotellet och jag upplevde inte att detta var något problem på vårt rum, förutom under sängen och soffan, där märktes det att det inte var städat på ett tag, så här borde man göra bättre krafttag. På tal om städning så saknade vi även en kvast på rummet, det borde finnas i alla rum.
Rummet:
- Vi bodde i en 2a på Las Piramides i Hus 4a. ACn på rummet och det var ju najs. En dubbelsäng och sedan en bäddbar soffa. Rummet var kanske lite för litet men vi upplevde inte några problem när vi väl var i rummet. Tyvärr var bäddsoffan hård att sova i, här borde man lägga lite kraft att göra samma kvalité på bäddsoffan som vanliga sängen eftersom många rum har det så här. ACn lät också en del då och då.
- Saknades som sagt en kvast för att få upp spill när man åt på rummet.
- Man fick höra av andra att det hade regnat in i vissa rum, inget vi påverkades av, men grymt dåligt. Tror hotellet skulle behövas ses över generellt.
WIFI:
- Förra året klagade jag en del på WIFIt, detta var betydligt bättre i Hus 4. Ca 20 / 20 mbit i hastighet, detta år gick det bra att se på TV via paddan.
Restaurangen:
- Vi köpte till All-inclusive så blev måltid i restaurangen "Nuevas Palmeras". Mycket mat att välja på och varje dag har de olika teman. Det fanns mat att fynda varje dag både för mig och familjen. Även stort utbud på kakor.
- Men ljudnivån i lokalen är galet högt, det märks att där inte finns någon isolering eller ljuddämpade.
- Det regnade en av dagarna vilket gjorde att all uteservering försvann och det blev en enorm kö till frukosten, kunde ha löst lite bättre av hotellet/restaurangen för man ska inte behöva stå i kö för att komma in och äta frukost, vi kom dock innan kön.
Strand:
- Närheten till den fantastiska stranden är ett stort plus.
Pool:
- Inte mycket som hade ändrats från tidigare år. Vi badade dock i fler pooler detta år pga äldre barn än förra året. Barnpoolen hade kunnat vara större, men svårt att bygga om. För när det är aktiveter med L&B så är det mycket folk i poolen.
- Tycker det är dåligt att man paxar platser tidigt på morgonen. Det stod lappar att man tar bort handdukar innan 09.30, men detta följdes så klart inte. När man åt frukost så såg man vissa komma med 8-10 handdukar för att lägga ut på stolarna.
Lollo & Bernie:
- Även detta år var detta en stor succé. En enormt stor eloge till de som jobbar med det. Att orka ha energi och glöden uppe varje gång de träffar barnen är ett stort plus. Man vet själv hur man är vissa dagar när man går till jobbet men här var det alltid glädje och energi hos personalen.
Flygresorna:
- Planet var endast 2/3 fullt vilket var ganska skönt. Dock så hade man tryckt in de flesta längst bak av planen. Ditresan var i tid och var till och med före tidsschemat.
- Hemresan var dock sämre. Planet ca 1½ timme sent, dock storm på ön dagen innan som ställde till det. Samma här, vi fick rätt dåliga platser, då vi blev placerade 3+1, när man åker med småbarn så kan det vara bra och sitta 2+2, men samma här, planet var inte fullsatt så efter samtal med personal så gick det att flytta på oss, stor eloge till flygpersonalen som ordnade detta. Det borde dock lösas automatiskt innan man hämtar sina biljetter kan man tycka.
Vädret:
- Tyvärr regnade det tre av dagarna. Dock mest på kväll/natt men även under förmiddagen. Storm på en av dagarna men inte så allvarligt hos oss, värre för de som bodde runt Palma. Men detta är inget som Ving kan påverka, eller? ;-)
- I det stora hela är vi nöjda. Vi har varit på hotellet två år under samma vecka. I år upplevdes det som det var mer folk än förra året, speciellt de sista dagarna.
- Man rekommenderades att köpa vatten, vi drack det vatten som fanns i vattenmaskinen i hallen hela veckan utan några problem.
"Frys halva flaskor med vatten om ni ska till stranden och fyll med vatten, då får man de kylt lite längre. "Läs hela omdömet
"Rekommenderar katamaranturen nr1 Hyrde SUP och trampbåt med rutschkana vilket var kul."Läs hela omdömet
"Undvik att äta i restaurangen när det är som mest folk, då kan ljudnivån vara hög. Ät istället 30 min tidigare/senare👍🏻"Läs hela omdömet
"Poolområdet ser inte ut som på bilderna utan det är väldigt litet och överbefolkat. Svårt att få plats om man nu vill ligga där."Läs hela omdömet
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt