Terre Blanche Hotel Spa Golf Resort
![](https://dynamic-media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-o/10/72/ce/a5/photo2jpg.jpg?w=300&h=-1&s=1)
![Deluxe Suite lounge at Terre Blanche Hotel](https://dynamic-media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-o/1a/fe/8c/43/deluxe-suite-lounge-at.jpg?w=300&h=-1&s=1)
![Terre Blanche Hotel's 600-sqm infinity pool](https://dynamic-media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-o/1a/fe/87/60/terre-blanche-hotel-s.jpg?w=300&h=-1&s=1)
Visa priser för dina resdatum
Om
Välkommen till Terre Blanche Hotel and Spa! Det här semesterorten blir som ditt "andra hem" när du besöker Tourrettes och erbjuder många bekvämligheter som är framtagna för att ge dig en bättre vistelse.
Rummen på Terre Blanche Hotel and Spa har en plattskärms-tv, luftkonditionering och en minibar, och det är lätt att få tillgång till internet tack vare kostnadsfritt wifi.
Gäster har tillgång till en reception som är öppen dygnet runt, en concierge och rumservice under vistelsen på Four Seasons Resort Provence. Dessutom erbjuder Four Seasons Hotel Tourrette en pool och en lounge, vilket kommer att göra din resa till Tourrettes ännu trevligare. Och det finns även fri parkering tillgänglig för gäster.
När du besöker Tourrettes kanske du vill prova tapas på någon av de närliggande restaurangerna, till exempel La Vigne Vincent.
Terre Blanche Hotel and Spa ser till att det bästa av Tourrettes finns nära till hands, vilket gör att din vistelse blir både avslappnande och trevlig.
Plats
OmdömenVi utför kontroller på omdömen.Tripadvisors syn på omdömenInnan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet. När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats. Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer. Läs mer om vår omdömesmoderering.När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
- 583
- 122
- 48
- 28
- 18
- Filtrera
- Svenska
Vi bodde här förra året i juli och det var fantastiskt! Maten, poolen, rummen, spa etc kunde inte fel det! Så vi bokade igen för i år i augusti. Vi kom precis tillbaka och den bittra smaken! Vi hade så höga förväntningar och såg fram emot ytterligare 9 dagar av lycka och bortskämdhet men blev så bittert besvikna den här gången.
Första 2 - 3 dagar var ok, mat i poolrestaurangen var mycket bra, barnklubb för våra döttrar var stor (även om de fick nits! ! ? ? ? 😱) och vi hade en härlig tid... Tills vi insåg att efter 3 identiska lunchmåltider och genomsnittliga middagar... saker var inte så glam längre. Vi åt på La Gaudina 3 eller 4 gånger till middag på det enda läckra vi hade var brödet och vinet! Genomsnittlig mat i bästa fall, brist på smak, brist på mejerifria alternativ och vad som än blev mejerifritt så småningom, var intetsägande och tråkigt.
Städningen av utomhusområdena har gått utför... det var ett tomt glas med en cigarettfimp i det lämnade utanför Gaudina i 5 dagar tills jag blev irriterad och plockade upp den själv och satte in på en hylla inne i restaurangen som det blev pinsamt...
Barn buffé var en annan besviken, undermålig kvalitet och mycket repetitiv , fisk var ofta återvunnet från lunch och vice versa, soggy kalla chips, flugor på maten utanför (lunchbuffé)
Och körsbäret på toppen: Jag beställde två glas vin vid poolen och servitören spillde ett helt glas på min handväska (inte billigt heller! ) och hans reaktion var chockerande: ett högt ”oh f***!” Inför mina barn och alla andra , få ursäkter och sedan ursäkten ”Jag är inte professionell, jag arbetar för säsongen!” Nästa morgon under frukostserveringen dök en gentleman upp vid vårt bord utan att presentera sig, och började högljutt be om ursäkt (återigen inför alla andra närvarande ) för ”poolincidenten” och erbjöd sig att ”laga väskan” och om det fanns något de kunde göra som i ”rengöra den”? ! Jag var tvungen att skicka iväg honom eftersom jag kände mig så generad över hans tillvägagångssätt och hur högljudd han var, jag frågade honom om vi kunde diskutera detta mer privat senare samma dag. Jag blev aldrig kontaktad igen även om jag nämnde detta till receptionen när jag fick en artighet samtal två dagar senare för att kontrollera om vår vistelse var ok etc. Påsen stinker fortfarande vin, den är inte missfärgad eller skadad men den stinker! Och det var vår Terre Blanche upplevelse i år. Vi kommer inte att ha bråttom tillbaka, förlåt! Så synd...
För det första maten är subpar, jag beställde hummer pasta , som var dyr och mycket genomsnittlig. Mina barn beställde kycklingremsor — de var täckta med solrosfrön och havre (samma beläggning på brödet förresten) . Mina barn åt det inte eftersom de flesta barn vill ha vanlig mat. Igår kväll väntade vi ganska länge på (mycket äcklig) pasta för mig och över 40 minuter för dessert. Mycket lite förklaring till vad problemet var, särskilt som det inte var mycket upptagen.
För det andra bokade vi en restaurang utanför hotellet för en måltid. Jag erkänner att vi glömde ställa in, så mitt fel, men sen kom de till oss vid middagen och sa att vi hade en bil som väntade. Vi hade inte bokat det och då sa de att det skulle bli € 35 ändå. Vi bestred det men fick veta att de i förebyggande syfte hade bokat det åt oss... mitt argument var att jag skulle ha kommit ihåg bokningen om jag hade beställt bilen. Poängen är, för det belopp vi spenderade på denna semester, skulle du tro att ta bort de 35 € från vår faktura skulle ha varit en goodwill åtgärd, (plus att de "förlorade" vår middag reservationer för båda nätterna eftersom de hade bokat då under fel namn, vilket skapar en hel del förvirring)
Vagnarna är långsamma och medan personalen är stor, totalt sett platsen känns som det snubblade och halkade. Vi kommer inte tillbaka...
Terre Blanche är ur vägen. Du är utlämnad till ett hotell som inte kan ta emot alla sina gäster. Och när vi försökte lösa problemet stötte vi på en oförskämd concierge.
Inte värt priset eller ansträngningen att komma dit. Golfen är fantastisk. Men det finns andra bra golfbanor i världen!
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt