Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Spara
Dela
Zona Tanquinho Norte, Santa Maria, Sal 4111 Kap Verdeöarna
De lägsta priserna för din vistelse
Expedia.com
62 US$
Se erbjudande
Kostnadsfri avbokning till den 22-10-15
Booking.com
67 US$
Se erbjudande
Kostnadsfri avbokning till den 22-10-15
Boka nu, betala på plats
Trip.com
46 US$
Se erbjudande
Kostnadsfri avbokning till den 22-10-13
Hotels.com62 US$
Travelocity62 US$
Priceline67 US$
Visa alla 13 erbjudanden
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar genomsnittliga rumspriser, inklusive skatter och avgifter som är fastslagna och kända för våra partner och som betalas i samband med bokningen. Mer information finns hos våra partner.
Resenär (90)
Svit och rum (24)
Middag (15)
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.

Om

Nr 20 av 28 hotell i Santa Maria
Läge
Renlighet
Service
Standard
Föreslå ändringar för att förbättra det vi visar.Förbättra det här objektet
Bra att veta
HOTELLKLASS
TYP AV HOTELL
Familj
Talade språk
Engelska, Franska, Portugisiska
Hotellbekvämligheter
Kostnadsfri parkering
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Pool
Kostnadsfri frukost
Barnpassning
Flygplatstransport
Mötesrum
Parmassage
Parkeringsgarage
Wifi
Pool-/strandhanddukar
Pool med grund kant
Bar/lounge
Restaurang
Frukost tillgängligt
Frukostbuffé
Happy hour
Busstransfertjänst
Bilhyrning
Taxitjänst
Fotmassage
Helkroppsmassage
Handmassage
Huvudmassage
Sminktjänster
Manikyr
Massage
Nackmassage
Pedikyr
Takterrass
Bagageförvaring
Valutaväxling
Utomhusmöbler
Sol-/strandstolar
Solterrass
Första hjälpen-kit
Incheckning dygnet runt
Reception öppen dygnet runt
Visa fler
Rumsegenskaper
Mörkläggningsgardiner
Luftkonditionering
Skrivbord
Städning
Kaffe-/tebryggare
Kabel-/satellit-tv
Extra långa sängar
Badkar/dusch
Värdeförvaringsskåp
Område med sittplatser
Telefon
Garderob/klädskåp
Klädstång
Privata badrum
Väckningstjänst/väckarklocka
Pentry
Diskmaskin
Mikrovågsugn
Minibar
Ugn
Kylskåp
Spishäll
Köksredskap
Plattskärms-tv
Bäddsoffa
Hårtork
Visa fler
Rumstyper
Stadsutsikt
Poolutsikt
Rökfria rum
Sviter
Familjerum
112omdömen5F+S6 rumstips

Omdömen
Vi kontrollerar omdömen
Tripadvisors syn på omdömen
Innan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet.
När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.

Medlemsbetyg
  • 41
  • 36
  • 24
  • 6
  • 5
Tid på året
Resenärstyp
Språk
  • Mer
Valda filter
  • Filtrera
  • Svenska
Annika A skrev ett omdöme juli 2022
Falkenberg, Sverige29 inlägg3 hjälpsamhetsröster
Fick vänta 40 minuter på 2 pizzor fast vi var de enda gästerna. Pizzorna var tjocka och torra. De skyllde på att det var första dagen för kocken och vi slapp betala. En vecka senare fick vi ett meddelande om att de ville bjuda oss på 2 nya pizzor eftersom det blev så tokigt veckan innan. De frågade om vi kunde komma samma kväll. Visst kunde vi det! Kom dit och där var ”happy hour” och ca 30 bargäster. En kille i baren som jobbade så fort han kunde. Han visste tydligen att vi skulle komma .Vi beställde dricka och satte oss vid ett bord. Efter ca 45 minuter gick jag och hämtade menyn själv… En stund senare fick vi säga till barkillen att vi ville beställa och efter ett tag kom han och tog upp vår beställning, 2 pizzor och en mixad sallad som förrätt. ”Happy hour” var slut och vi var de enda gästerna som skulle äta men där var 3 gäster som satt i baren. Vi väntade kanske en halvtimme till innan vi frågade om maten var klar…. Det var den inte och barkillen sa ”it is not my fault” Vi väntade 15 minuter till sen gick vi!! Chefen som bjudit dit oss kom aldrig och svarar inte heller på mina meddelanden! Otroligt dåligt bemötande och dålig service! Att ha ”happy hour” och endast en anställd som ska sköta både baren och restaurangen är inte heller schysst varken mot gästerna eller personalen! Om Hotel da Luz ska behålla sina gäster och få nya gäster när chartersäsongen börjar i oktober behöver de höja kompetensen på personalen, betala högre löner och förbättra servicen.
Läs mer
Datum för vistelsen: juni 2022Restyp: Reste som ett par
Tips för att välja rum: Välja en annan restaurang. Vi har provat ca 20 olika restauranger i Santa Maria under maj-juni 22...
Visa fler tips på hur du väljer rum
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Användbart
Dela
veronicawikberg skrev ett omdöme apr. 2019
Östersund, Sverige9 inlägg3 hjälpsamhetsröster
Nyrenoverat och fräscht! Trevlig personal, god enkel frukostbuffé. Bra städning! Lagom promenadavstånd till strand och centrum, liten mini-market finns nära. Det enda som är synd är att poolområdet är litet och sängarna lite hårda.
Läs mer
Datum för vistelsen: april 2019Restyp: Reste med vänner
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
1 hjälpsamhetsröst
Användbart
Dela
Svar från hoteldaluzcv, Gerente geral för Hotel Da Luz
Svarade 10 okt. 2019
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback! Kind regards, Hotel Da Luz Team
Läs mer
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
outletshoppare skrev ett omdöme mars 2019
Rhodos stad, Grekland21 inlägg3 hjälpsamhetsröster
Vi checkade in på eftermiddagen och min fru fick genast problem med andningen, konstaterade att något inte var bra med luften i rummet. Detta berodde på att byggdamm fortfarande fanns kvar efter renoveringen. Vi blev erbjudna att titta på andra rum men de vi kollade var inte bättre. Tvingades byta hotell pga hälsoskäl.
Läs mer
Datum för vistelsen: januari 2019
Standard
Service
Sovkvalitet
Restyp: Reste som ett par
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Användbart
Dela
Lotta J skrev ett omdöme feb. 2019
2 inlägg3 hjälpsamhetsröster
Rummen och hela hotellet är på ytan nyrenoverade och möblerna ser fräscha ut. Men städningen var inget att hurra för.Skoavtryck från städerskan i badrummet, svarta hårstrån kvar från förra gästerna i vita sängbordslådorna, dammtussar i hörnen etc. Poolen och poolområdet skräpigt med papper och annat som vart liggande i flera dagar, I båda de två rum vi bodde i innan vi slutligen bytte hotell var det läckage under duschkabinen, vilket medförde att handdukar behövde ligga på golvet länge och ofta för att samla upp vatten. Dessutom dålig spolningsförmåga på toaletten i ett av rummen. Man ska inte behöva spola åtta gånger efter ett ärende. Allt detta går emot öns vilja att spara-på vattnet och tvätta-handdukar-sällan-policy. I synnerhet som man inget eget grundvatten har. Efter flera klagomål avseende duschkabinen tätades den mot golvet med silikon. Det betyder ju bara att man kapslade in vattenläckan, men det blev i alla fall torrt på golvet. Kylskåpet fungerade inte, även det klagade vi på. Men värst var läget, i fel ände av staden med mestadels väldigt skräpiga ödetomter omkring hotellet alternativt gråa betongbyggnader, bebodda eller obebodda. Vi fick initialt ett rum på andra våningen. (209) På armlängds avstånd utanför balkongen låg just ett sådant betongbygge där någon bodde. Vi såg rätt ner in i bostaden. Den vaktades för övrigt av en folkilsken hund som skällde och ylade hela tiden. Detta störde alla som bodde med rum åt det hållet. Hörde flera vid poolen som pratade om att få byta rum så det kan inte vara ett okänt fenomen för hotellet. Vi klagade i receptionen direkt men man kunde inte hjälpa oss. Inte förrän Ving dagen efter kontaktade hotellet fick vi en möjlighet att byta rum. Då fick vi istället ett högst upp åt ett annat håll. Vi hörde hunden på avstånd men det var överkomligt då. Men eftersom det var konstant blåst och någonting på taket låg och skramlade dygnet runt, vilket fortplantade sig med ett oregelbundet ljud genom takfläkten gick det helt enkelt inte att sova där heller. Efter fyra nätter på detta hotell fick vi äntligen, med Vings hjälp, byta hotell. Tips till Da Luz, sov en natt i vardera rum och lyssna/känn in om det funkar. Det står Staff på några rumsdörrar. Vad som döljer sig bakom är oklart men om det är förråd eller kontor så ta istället rum 208 och 209 för det ändamålet för där, vid hunden och helt skymd utsikt kan inga turister bo, inte till fullpris i alla fall. Låt personalen i receptionen få lite mer undervisning i engelska och låt kökspersonalen få lite träning i att snabbt se och plocka fram det som fattas, t ex den ständiga bristvaran glas. Fanns inga glas alls i rummen så en teori är att folk snodde med sig från matsalen för att åtminstone ha en plats att ställa tandborsten. Kan också vara bra att förstå att om man förvarar mjölkpaket i frysen och (på begäran) tar fram den och häller i en kokhet nydiskad kanna så sker en reaktion. Klumpar i mjölken flera dagar i rad=slöseri med mat vilket också till 80 % är en importvara till Sal.Som sagt, ser tjusigt ut och hyggliga priser men både rum och omgivning förstörde hela vistelsen.
Läs mer
Datum för vistelsen: januari 2019
Standard
Renlighet
Service
Restyp: Reste som ett par
Tips för att välja rum: Välj inte rum på markplan eller våning två. Extra varning för 208 och 209 .Även översta våningen...
Visa fler tips på hur du väljer rum
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
2 hjälpsamhetsröster
Användbart
Dela
Lotta G skrev ett omdöme jan. 2019
Bjurholm, Sverige17 inlägg2 hjälpsamhetsröster
Hotel da Lux är ett trevligt och servicevänligt hotell. Bra med frukostbuffé som ingår och vill man kan man lägga till och äta alla middagar här med. Riktigt god och vällagade mat. Rummen är nyrenoverad och därmed fräscha. Lite hårda sängar men det vänjer man sig med. Rummen städas varje dag, rena handdukar vid behov, annars två ggr per vecka. Kan verkligen rekommendera detta hotellet. Vi kommer att komma tillbaka hit.
Läs mer
Datum för vistelsen: januari 2019Restyp: Reste som ett par
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
3 hjälpsamhetsröster1 återpublicering
Användbart
Dela
Föregående
123456
PRISKLASS
44 US$ - 64 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
KALLAS OCKSÅ FÖR
pousada da luz hotel santa maria
PLATS
Kap VerdeöarnaSalSanta Maria
ANTAL RUM
54
Är detta ditt Tripadvisor-objekt?

Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.

Registrera dig för ditt objekt
Vanliga frågor och svar om Hotel Da Luz
Vilka populära sevärdheter ligger nära Hotel Da Luz?
Närliggande sevärdheter inkluderar Djunta Mo Art (0,5 km), Praia Antonio Manuel Sousa (0,3 km) och Art & Craft (0,2 km).
Vilka är några av de bekvämligheter som finns på Hotel Da Luz?
Några av de populäraste bekvämligheterna som erbjuds är kostnadsfritt wifi, gratis frukost och pool.
Vilka rumsbekvämligheter finns på Hotel Da Luz?
De bästa bekvämligheterna inkluderar pentry, minibar och luftkonditionering.
Vilka alternativ för mat och dryck finns på Hotel Da Luz?
Gästerna kan ta del av gratis frukost, restaurang och lounge under vistelsen.
Finns det parkering vid Hotel Da Luz?
Ja, fri parkering, parkeringsgarage och säker parkering är tillgängliga för gäster.
Vilka restauranger ligger i närheten av Hotel Da Luz?
Restauranger med bra läge inkluderar Hot Spot, Sabores - Bar & Restaurant och Cape Fruit.
Finns det möjligheter att träna på Hotel Da Luz?
Ja, gästerna har tillgång till pool under vistelsen.
Har Hotel Da Luz flygplatstransfer?
Ja, Hotel Da Luz erbjuder flygplatstransfer för gäster. Vi rekommenderar att du ringer tidigare för att bekräfta uppgifterna.
Har Hotel Da Luz kostnadsfri flygplatstransport?
Ja, Hotel Da Luz erbjuder flygplatstransport för gäster. Vi rekommenderar att du ringer i förväg för att bekräfta uppgifterna.
Vilka språk talas av personalen på Hotel Da Luz?
Personalen talar flera språk, inklusive engelska, franska och portugisiska.
Finns det några historiska platser nära Hotel Da Luz?
Många resenärer gillar att besöka Paroquia de Nossa Senhora das Dores (0,6 km) och Nazarene Church (0,5 km).