Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

The Ritz-Carlton, Chicago

Besök hotellets webbplats
Om
Läge
Renlighet
Service
Standard
Certificate of Excellence
Hotellbekvämligheter
Pool
Restaurang
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Betalt wifi
Betalt internet
Kostnadsfritt internet
Anpassat för rullstol
Spa
Tvättservice
Rumservice
Bar/lounge
Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna )
Kemtvätt
Mötesrum
Concierge
Bankett-rum
Flerspråkig personal
Konferensanläggningar
Barnpassning
Rökfritt hotell
Frukost tillgängligt
Visa fler
Rumsegenskaper
Sviter
Rökfria rum
Luftkonditionering
Familjerum
Bra att veta
TYP AV HOTELL
Hamnutsikt
Sjöutsikt
HOTELLKLASS
Hotellänkar
Besök hotellets webbplats
Specialerbjudande:Paketerbjudande
Hotellerbjudanden
Plats
Helhetsvy
100Perfekt för de som vill promenera
Bedömning: 100 av 100
957restaurangerinom 0,5 km
232sevärdheterinom 0,5 km
Omdömen (596)
Filtrera omdömen
14 resultat
Medlemsbetyg
11
1
1
1
0
Resenärstyp
Tid på året
SpråkSvenska
Fler språk
11
1
1
1
0
Läs vad resenärer säger:
Filtrerasvenska
Listan uppdateras ...
15 av 14 omdömen
Omdömet skrevs 1 november 2017 från mobil enhet

Närheten till allt är magiskt. Magnificent mile utanför, restaurangerna och lyx shopping på Rush st. Hade turen att få en mini svit på 29 våningen med fantastisk utsikt över The mile samt Lake Michigan. Rummen är välutrustade samt välstädade.Mer

Datum för vistelsen: maj 2017
Tack IdleSwede
Svar från KarlBudnik, Manager för The Ritz-Carlton, ChicagoSvarade 2 november 2017
Google-översättning

Dear IdleSwede, Thank you for sharing your recent experience with us on TripAdvisor! We are so delighted that you enjoyed...Mer

De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs 6 oktober 2018

Vi njuter av att bo på Ritz Carlton Hotels när vi reser. Vi förväntar oss en viss servicenivå och boende från ett hotell av denna kaliber och Ritz i Chicago var inget undantag. Perfekt beläget vid norra änden av Magnificent Mile, i det vertikala galleriet...Water Tower, kan du gå till utmärkta restauranger, bra shopping och museer. Hop-on-hop-off-bussen har ett stopp på båda sidor av byggnaden, ett utmärkt alternativ för vårt första besök i den blåsiga staden. Vi anlände med bil efter en 10 timmes bilresa och hälsades av betjänaren, som faktiskt glömde att be om bilnyckeln. Min man insåg det, och var tvungen att ta hissen ner för att ge honom nyckeln. Vi checkade in på 12: e våningen där lobbyn är belägen. Rummet paketet vi valde ingår betjänad parkering, frukost dagligen och ett kung rum med utsikt över vattnet. Jag begärde också ett kylskåp (eller tom minibar), ett fjäderfritt rum och extra vatten på flaska. Vi accepterar aldrig ett rum utan att först se det. Vanligtvis tar minst 2, ibland 3 rum innan vi tar en. Inte den här gången. De valde ett vackert rum för vår 4 nätters vistelse och varje förfrågan utfördes perfekt, tillsammans med en flaska champagne för vår årsdagen och ett härligt välkomstkort. Vårt bagage anlände till rummet omedelbart. Beläget på 23: e våningen gick vi genast för att kolla vyn. Det var vackert - med utsikt över vattnet. Det fanns en king size-säng som vetter mot vägg-till-vägg-fönstret. Först trodde vi det var udda, vanligtvis sängen står inför TV: n. Vi kom snart för att älska vår utsikt från sängen. Rummet ser nyligen renoverade och även min man kommenterade hur elegant och lugnande inredningen var. Klar i coola blågråtoner, med elegant mjukt mönstrad tapeter. Det finns ett bekvämt laddningsområde för enheter på nattbordet med tillräcklig belysning. TV: n svängde så att vi kunde titta, och streaming är också tillgänglig. WiFi är gratis om du är medlem av Marriot Rewards. Badrummet har två handfat, sminkspegel, hårtork, 2 badrockar, dusch med dusch och en separat handhållen spray. Det är en ombyggd badkar, så du måste gå in i det som ett badkar. Det fanns en Nespresso-maskin, som jag aldrig har använt, och det fanns inga instruktioner. Jag hittade en YouTube-video för att räkna ut det. Jag vaknar väldigt tidigt och trodde att jag skulle få en kaffe medan min man fortfarande sover, så jag lade till vatten och slog på det. HERREGUD! Det lät som en jetmotor och jag slog det omedelbart av. Självklart, inte innan det vaknade honom. Rör aldrig om det igen. Aldrig fick smaka på kaffet. Innan vår ankomst hade jag mailat med conciergen om restaurangreservationer och attraktioner. Kyle var till stor hjälp via e-post före ankomsten, vilket gav många länkar och förslag. Vid vår ankomst hade vi nöjet att hantera Rebecca och Laurel också, som var underbara och mycket hjälpsamma. En $ 60 daglig kredit var till frukost vid Torali (hotellets italienska Steakhouse). Vi åt frukost i 3 dagar i restaurangen och den 4: e dagen vi reser, så vi tog ut från hotellets 12: e våningen på taket. För att vara ärlig var $ 60 inte tillräckligt för frukost, om du inte äter mycket lätt. Första dagen beställde vi 2 skålar havremjöl, 1 yoghurtparfait, 1 fruktplatta och 2 kaffe. Räkningen var $ 80 som ingår tips. Andra dagen beställde vi samma, den här gången utan fruktplattan och räkningen var fortfarande över $ 60 tilldelningen. Hade vi bara haft 2 skålar havremjöl och 2 kaffe skulle vi ha stannat väldigt nära vår $ 60 gräns. Jag borde lägga till att tjänsten i denna restaurang är oklanderlig. De kunde inte göra tillräckligt. Maten var varm, presenteras vackert, frukten var underbar (om du kan säga det om frukt). Personalen var exceptionellt vänliga och hjälpsamma varje dag vi dined där. Allt-i-allt får du vad du betalar för på Ritz. De enda sak annorlunda om denna Ritz, än de andra vi har bott på, är att sakna personlig touch. På New Orleans Ritz hälsade vi varje morgon med namn från alla från hushållning till dörrvakt, till receptionen och concierge. De kastade in lite extra förmåner för att få oss att känna sig speciella. Vi kände oss som de viktigaste människorna på hotellet. Jag har ingen aning om hur de lyckas göra det med alla gäster, det är en riktigt trevlig känsla men. På Ritz Chicago saknade det. Kanske är det bara för stor en stad och för stort hotell för den typen av personlig validering? Vi kan starkt rekommendera detta hotell i Chicago. Det finns så många bra val att bo på, men när vi återvänder till denna vackra stad, kommer vi att stanna exakt var vi gjorde den här gången.Mer

Datum för vistelsen: oktober 2018
Svar från Kathryn H, Manager för The Ritz-Carlton, ChicagoSvarade 8 oktober 2018
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs 3 oktober 2018

Jag måste hålla med affischen nedan - tjänsten på denna Ritz lämnade mycket att önska. Vi checkade in i Ritz detta förra fredagen för vår 16 th bröllopsdag. Vi är Marriott Gold Members och vi hade bokat rummet med hjälp av lojalitetspoäng. Vi har fått...mycket bättre kundservice på Westin precis nerför gatan och lösa våra poäng för Westin istället för Ritz skulle ha varit ett mycket bättre värde. Att säga att vi fick dålig kundservice är en underdrift. Inte en enda sak gick bra från incheckningen till utcheckningen. Här var problemen:  1) Dålig kommunikation: Våra rum var förståeligt inte redo vid tidig incheckning vid 2 pm. Vi lagrade lyckligtvis våra väskor och fick veta att vi skulle få en text när rummet var klart. Även om incheckningen var officiellt vid 4, fick vi veta att det troligen skulle vara tidigare men inte garanterat. Vid 3:45 hade vi inte hört något så vi gick tillbaka för att se om rummet var klart, bara för att få veta att det hade varit klart ett tag. Vi klagade inte om att inte anmälas, som lovat. Det var ingen bekräftelse eller ursäkt att vi inte hade kontaktats.  2) oförmåga att använda mobilnyckel och ingen förklaring: vid incheckningen frågade jag om vi hade fått en mobilnyckel. Den som checkat in berättade för oss "nej, du var tvungen att begära detta på förhand", som jag svarade "Jag gjorde, via appen, tidigare idag." Vi fick inget svar på varför vi inte kunde tilldelas en mobilnyckel. Ingen bekräftelse på varför, ingen förklaring, ingen ursäkt.  3) Ingen förklaring av Guldmedlemsförmåner. Inget erkännande alls. När jag frågade vad fördelarna på detta hotell var, var jag helt enkelt lämnat ett kort som beskrev fördelarna. Jag insåg också efter att ha kontrollerat att vi inte fick den 500-punkts välkomstgåvan vi hade rätt till. Återigen, ingen bekräftelse på medlemsstatus, ingen ursäkt för att inte förklara fördelarna.  4) Dålig information: Därefter frågade vi om det fanns en husbil, som många Ritz Carlton har. Hon sa ja, och jag frågade hur långt reser, vi har en kl. 17.00 på Alinea. Hon sa, "Åh, det borde vara bra eftersom vi rutinmässigt rekommenderar den restaurangen. "Jag sa" bra, antar jag att det är först till kvarn? "Hon svarade" ja, men ringa ner 15 minuter innan och jag är säker på att conciergen kommer att rymma dig. "Se mer nedan.  5) Dålig följd: När vårt rum var klart, fick vi våra nycklar och fick veta att våra väskor var redan i rummet. Vid nu var det 4 pm så vi gick upp till våra rum för att göra oss redo för vår middagsservering på 5: 15 pm, men våra väskor var inte faktiskt närvarande. Vi ringde ner och fick höra att de skulle skickas upp. Ingen bekräftelse på den felaktiga informationen. 20 minuter senare är det fortfarande inga väskor. Vi blev oroliga eftersom vi inte hade väskor och ingen möjlighet att göra oss redo för vår middagsservering. Så ringde jag tillbaka igen. Kvinnan som svarade var väldigt oförskämd, försökte inte uttala mitt namn korrekt och sa helt enkelt att väskan var "i kö". "Jag nämnde att vi skulle vara sent på kvällen om vi inte hade påsarna snart och frågade om jag helt enkelt kunde komma ner för att få påsen. Jag fick höra att hon inte kunde nå bellmanen. Då avbröt hon mig medan jag pratade och sa "Håll dig, vänta, fortsätt - klockan mannen berättade att det skulle vara uppe snart. "Jag tackade henne och det kom strax därefter, men inte en gång fick vi en ursäkt för missförhållandena eller förseningarna.  6) Ytterligare dålig service: När vi äntligen var redo, ringde vi ner till conciergen för att se om vi skulle få husbilen, som vi föreslog. Men inget svar. Så vi gick ner till 4: 50 pm och frågade conciergen om husbilen var tillgänglig. Hon uppgav då att bilen inte var tillgänglig förrän 5:30. När vi nämnde vad vi fick höra vid incheckningen, istället för att bara ber om ursäkt för den felaktiga informationen vi tillhandahöll, sa conciergen helt enkelt att "bilen är först till kvarn, skulle det inte vara viktigt att ringa ner. "Så vi tog lätt en uber i stället.  7) Ouppfyllda förfrågningar. Nästa dag använde vi appen att begära några tjänster - vi bad dem på morgonen innan vi lämnade dagen. Vid 18:00 vid vår återkomst hade tjänsterna inte uppfyllts. Vi ringde receptionen att ha tjänsterna uppfyllda. Vi mottog inte någon form av bekräftelse att begäran hade gått obemärkt.  8) Säkerheten fungerade inte, så vi ringde till receptionen. Säkerheten var fast medan vi var ute, men vi var kvar en udda anteckning som sa väsentligen: "Säkerheten har åtgärdats, nästa gång, ring oss inte, ring X."  8) Dåligt sista intryck. På dagen vi checkade ut gick jag till receptionen för att släppa nycklarna. Vi frågades aldrig ens hur vår vistelse var.  9) Ingen uppföljning. Jag tycker det är bäst att kommunicera under vår vistelse. Så vi mailade direktören och gästrelationerna på dag ett och fortfarande till denna dag har inte hört någonting tillbaka.  10) Tidigare indikator: Före vår ankomst hade min man kommunicerat med conciergen före vår vistelse för att få en särskild överraskning som väntar på mig i rummet för vår årsdag. Det fanns en del inledande kommunikation som sa att XYZ skulle kunna åstadkommas, och min man skickade ett mail tillbaka och sa exakt vad han ville ha. Lyckligtvis väntade förvåningen, men han hade aldrig fått ett svar tillbaka som indikerar att planen bekräftades och skulle utföras. Medan ingen av de ovan beskrivna fallen verkar som en stor sak i sig själv, klumpar alla dessa saker ihop under de första två timmarna av vår ankomst och till vistelsen i helgen, vilket ger ett dåligt första intryck och är inte vägledande av servicenivån vi hoppas kunna ta emot vid Ritz. I efterhand hade jag sparat våra lojalitetspoäng och förlorat dem på ett annat hotell. Nästa gång kommer vi att bo på Westin nerför gatan.Mer

Datum för vistelsen: september 2018
Svar från Kathryn H, Manager för The Ritz-Carlton, ChicagoSvarade 4 oktober 2018
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs 2 oktober 2018 från mobil enhet

Vi stannade där under strejken, och du märker verkligen inte det. Alla som arbetade gjorde ett bra jobb och vi hade inga problem. Hotellet ligger i ett utmärkt läge eftersom det är en kort promenad till många områden i området.Mer

Datum för vistelsen: september 2018
Svar från Kathryn H, Manager för The Ritz-Carlton, ChicagoSvarade 4 oktober 2018
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs 2 oktober 2018

Mycket lyhörda personal. Frukost på Torali var enastående. Tillgång till shopping gjorde allt så enkelt att uppnå. Vattentornsviten ger en enastående utsikt över Mag mile och med 2 badrum - lyxigt!Mer

Omdömen sammanställs i samarbete med det här hotellet
Datum för vistelsen: september 2018
Svar från Kathryn H, Manager för The Ritz-Carlton, ChicagoSvarade 4 oktober 2018
Google-översättning

Mer

Visa fler omdömen
Få snabba svar från personal och tidigare gäster på The Ritz-Carlton, Chicago.
Obs! Frågan publiceras offentligt på sidan för Frågor och svar.
Skicka in
Riktlinjer för publicering
PRISKLASS
253 US$ - 733 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
KALLAS OCKSÅ FÖR
the ritz-carlton chicago (a four seasons hotel) hotel chicagothe ritz-carlton chicago (a 4 seasons hotel)four seasons chicago hotelritz chicagoritz-carlton chicagochicago ritz-carltonchicago four seasons
PLATS
USAIllinoisChicagoCentralStreetervilleNear North Side
ANTAL RUM
435
Är detta ditt TripAdvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer. Registrera dig för ditt objekt