Rixos Premium Belek - The Land Of Legends Access



Om
Alla behöver någonstans att ta igen sig på. För resenärer på besök i Belek är Rixos Premium Belek ett perfekt val för vila och återhämtning. Rixos Premium Belek är välkänt för sin familjevänliga miljö och närhet till fantastiska restauranger, och gör det enkelt att få ut mesta möjliga av Belek.
Rixos Premium Belek erbjuder gäster en mängd olika bekvämligheter som plattskärms-tv, och tack vare kostnadsfritt wifi är det enkelt att använda internet.
Det här semesterort all-inclusivens har rumservice och en concierge för att göra din vistelse ännu trevligare. Här finns även en pool och gratis frukost. Gäster som kommer med bil har tillgång till fri parkering.
Gäster som bor på Hotel Rixos Turkey kan besöka Belek Town Mosque (4,1 km), som är en populär sevärdhet i Belek.
När du befinner dig i Belek ska du se till att testa lokala favoriter som räkor på Deniz Restaurant.
Rixos Premium Belek kommer att göra ditt besök i Belek till en minnessvärd upplevelse.
Plats
OmdömenVi utför kontroller på omdömen.Tripadvisors syn på omdömenInnan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet. När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats. Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer. Läs mer om vår omdömesmoderering.När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
- 10 102
- 935
- 426
- 181
- 175
- Filtrera
- Svenska
Mottagning 5/5
Vi anländer midnatt och blir emottagna och får hjälp till våra rum blixtsnabbt med ett första sms i en whatsapp grupp där vi får information inför morgondagens aktiviteter så att vi inte ens behöver fråga utan vi kan sova så snabbt som möjligt med allt löst
Aktiviteter 5/5
Barnens aktiviteter va kanske det bästa under resan! Rixy klubb personalen blev vänner med våra barn (8år, 5år och 1,5 år) så snabbt och tog hamn om alla tre på deras nivå, äldsta sonen fick testa på biljard, bowling och en massa sånt som han älskade och tyckte va intressant, dottern fick pyssla och rita och leka i badlandet och den minsta sonen fick någon som vaktade när han sov och aktiverade honom så att vi kunde göra annat, otroligt fin personal på Roxy klubb,
Maten 5/5
All inklusive resturangen brukar vara halvbra i jämförelse med a la carte MEN inte här! Restaurangen hade topp kvalitet på maten, otrolig variation dagarna emellan, åt grillat, turkiskt, sushi, arabiskt, thai, italienskt, alla typer av röror, fruktfat av allt typer av frukt och färsk pressad juice! Utöver allt detta hade de teman där sista dagen exempelvis åt vi en uzbekisk wok som är lätt topp 5 i mitt liv! Magiskt och grymt!
Roomservice 5/5
Tillgängliga hela förmiddagen och vi vaknar sent så de ändrade deras rutiner till att städa vårt rum kl 10.30 när vi är nere vid poolen istället för kl 9.30. Super trevliga och självklart så pyntar de rummet emallanåt!
Hela upplevelsen 5/5
Vi förstår att detta kan vara topp hotellet vi kommer att besöka kommande 5-10 år om vi inte åker tillbaka dit men glada att fått uppleva, och då hann vi ändå inte besöka land of legends som ingick i vår vistelse kostnadsfritt (googla det vattenlandet)






Detta hotell är vackert, personalen är så uppmärksam. De arbetar så hårt för att göra din personal speciell.
Al a cartes var så trevliga det är synd att man bara kan besöka dem en gång eftersom det finns så mycket mat i buffén du inte skulle tro men inget att göra en faktisk måltid som min familj skulle äta.
Rullskridskopersonalen och kamerakillen var lysande så vänliga.
Hela hotellet från insidan till utsidan är hisnande.
Eftersom vi var en grupp av 5 var det svårt att boka Al a cartes men våra WhatsApp assistenter Olesea och Zhypar hjälpte oss med detta, de var bra och alltid till hands om vi behövde något.
Drinkarna och glassarna var bra. Godiva café var härlig också även om personalen där inne är inte lika vänliga som resten av semesterorterna.
Vi hade kakor behandlar vin och champagne kvar i våra rum som det var vår årsdag tyckte detta var en härlig touch. Tack så mycket.
Det enda jag kan säga om det som behöver förbättras är butikerna på den franska gatan. Jag har aldrig blivit förföljd runt i butiken som om jag vore en brottsling förut, om jag har råd med Rixos tänker jag inte gå in i en liten butik och stjäla är jag. Jag känner också att hotellet måste regera i priserna de tar ut där inne, £ 7 för en pincett om du tittar på Facebook Rixos sida kommer du att se massor av dåliga kommentarer om detta.
Jag känner att poolområdet skulle behöva någon form av grill & musik.
Vårt rum hade mycket bullriga luftkonditionering och verkade inte fungera lika bra som våra söners rum, TV fungerade inte heller vi klagade inte men eftersom vi inte tillbringa tillräckligt med tid i rummet för att det ska vara ett problem.
Jag skulle förmodligen gå för ett bättre rum om jag besöker igen, deluxe trädgård rum verkar grundläggande jämfört med andra rum på hotellet.
Tack för en fantastisk vecka.
CHECK - IN - Vi (gubben och jag) anlände mitt på eftermiddagen. Ingen välkomstdrink etc men vi hade uppgraderats till en legendarisk simma upp svit (sover 4 ) så inte klaga. Vi var självklart överlyckliga över denna nyhet! Sådana här saker händer oss aldrig, och efter att ha upplevt
denna typ av rum, det är definitivt något vi kommer att titta på att boka i framtiden.
RUM - Ljusa och rena med gott om förvaring. Det fanns 3 solstolar och 4 små stolar på en privat däck område. Stolarna var lite rangliga med en trasig och inte riktigt säker om lillfingrarna om etc. Det var inte ett problem för oss men vi nämnde det i kassan (tillsammans med långsam dränering handfat i 2: a badrummet) för att få veta att de alltid kontrollera innan nästa gäst anländer, men eftersom det hade varit som det när vi kom, jag är inte säker på att de kontrollera så bra.
Rummen servades två gånger om dagen och var alltid oklanderlig. Det fanns schampo, balsam och duschtvål i despensers i båda badrummen som var Teatree "smaksatt" 😆, även om ingen kroppslotion etc som skulle ha varit en trevlig touch.
Minikylen fylls på dagligen och hade sprite, cola, fanta, öl, olika smaker iste, små kartonger med mjölk och chokladmjölk samt MASSOR av vatten. Det finns också en vattenkokare och nespressomaskin med olika te / kaffe. Du får också Ruffles chips men de andra 'snacksen' är egentligen inget speciellt. . . några kringlor/brödpinnar saker, några rån etc.
Vi hade också full kontroll över luftkonditioneringen, som fungerade perfekt och ingen att behöva använda dörrkort för makt etc, så det står på även när du lämnar rummet.
Vi hade problem vid ett par tillfällen med barn som använde poolväggarna och planterade områden för att få tillgång till vad som är mycket uppenbart "privata" däckområden, även när vi var ute på våra solstolar.
WHATSAP Assistant - ett bra system. Hårtorken var trasig men detta ersattes nästan omedelbart när vi kontaktade dem via whatsap assistent. Vi bad dem också om en strandväska, som återigen kom nästan omedelbart. . . . whatsap systemet fungerar riktigt bra.
RENLIGHET - Hotellet och området verkade alltid ren och välskött. . . de även sopade/släpade stranden varje natt.
POOLER/HAV - Poolen runt swim up rummen var så kallt att vi inte riktigt fick hela upplevelsen av att ha ett swim up rum. De värmer tydligen inga pooler förrän i november. De viktigaste tog också en del att komma in.
Havet var varmare och även om det finns en smal remsa av stenar, de är inte skarpa och vi inte ansåg dem ett problem.
Vi flyttade till solstolarna på gräset nära poolerna/stranden runt lunchtid när solen lämnade däck. Solstolarna kunde göra med lite TLC som skulle parasoll, men de är väl utspridda och vi kämpade aldrig för att få sängar även vid lunchtid även om de sista dagarna var det märkbart livligare.
HANDDUKAR - Även om det är trevligt att kunna få så många handdukar som du vill utan handdukskort / insättningar etc, betyder det att det inte finns något incitament för människor att rensa sina solstolar från handdukar när de är klara så att de fortfarande såg ut som de var i bruk. Det fanns folk som regelbundet rensade glas och tömde soptunnor och de tog bort handdukar om det inte fanns några personliga ägodelar på dem.
UNDERHÅLLNING - Huvudshowerna var mestadels mycket bra. Vi var där 10 nätter och ingenting upprepades medan vi var där. Det fanns också levande underhållning i strandbaren varje kväll.
MAT/DRYCK - Al à Cartes var alla fantastiska och vi kunde inte fel något om dem. Vi var där 9 dagar och hade inga problem att få restaurangen/tid vi ville, inklusive den italienska två gånger. Servicen var fantastisk och vi uppmuntrades att prova flera rätter (till exempel inte bara en förrätt vardera) , därav varför vi bara gick varannan kväll . . . vi kunde bara inte äta så varje kväll.
Vi tyckte att buffén var lite 'same' och repetativ och även om det såg ut att finnas massor av val, kämpade jag lite för att sätta ihop en 'riktig måltid' och avslutade med bitar och bitar eller bara sallad. Jag är egentligen ingen kinkig ätare, men jag gillar min varma mat varm och inte bara varm.
Vi använde vuxna enda område som var mycket avkopplande och de var mycket snabba att omdirigera eventuella barn / familjer som undrade i. Tjänsten kunde vara lite hit and miss dock och de var lite långsam att återställa efter att folk lämnade så ganska många vuxna gick in men lämnade igen som det såg ut som alla tabeller var i bruk.
Utomhus matsalen var bra för snacks. Vi besökte Starbucks de flesta dagar och trots att jag inte var en kaffeälskare, fick jag ganska partisk till en iskaffe. Godiver var också trevligt, men egentligen inte så många chokladval att prova... vilket var bra för min midja åtminstone, men glassarna var jättegoda och tårtorna/bakverken såg jättegoda ut.
Vi hade sett fram emot vitaminbaren men när jag bad om en fruktsmoothy så var det i princip frukt och is som blandades upp så var i princip bara urvattnad frukt. Efter ett par försök gav vi upp. Jag älskade att det fanns fruktkoppar tillgängliga hela dagen och kylskåp med kalla läsk och vatten på flaska utspridda runt för att hjälpa dig själv att så du behövde inte vänta med att gå till baren bara för läsk. Det fanns också frysar med märkesglassar som Twisters, Cornettos och massor av olika smaksatta magnums, vissa får vi inte i Storbritannien. Strandbaren var stor, även om återigen servicen kunde vara lite hit och miss och vi var mycket besvikna med cocktailmenyn. Trots att andra säger bara fråga och de kommer att göra dig något, det var inte vår erfarenhet. En servitris/bartender kanske vet vad en frusen jordgubbsmargerita var, en annan hade ingen aning så du skulle bara få en standard! Cocktailarna i Al à Carte var dock fantastiska! Vi evem tog ett foto av menyerna och försökte be dem att replikera dem i baren, utan framgång. Om huvudmenyn hade listat ALLA dessa cocktails också, skulle vi ge det en 5 *.
Sammantaget hotellet och faciliteter är stor och väl värt ett besök. Det är ett utmärkt hotell och definitivt värt ett besök.
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt