Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Hotel Equatorial Melaka

Spara
Dela
Resenär (1306)
Svit och rum (712)
Middag (159)
Översikt
Jalan Bandar Hilir, Melaka 75000 Malaysia Visa på karta
Namn/adress på det lokala språket
BEKVÄMLIGHETER
Kostnadsfritt wifi
Fri parkering
Frukostbuffé
Luftkonditionering
Pool
Rökfritt hotell
Restaurang
4-stjärnigt boende
{"scriptFlags":null,"containerAttributes":null,"containerClass":null,"widget":{"divClasses":"prw_rup prw_ibex_photo_carousel","js":{"handlers":"(ta.prwidgets.getjs(this,'handlers'))"},"dust":{"nav_controls":"ibex_photo_carousel__nav_controls"},"name":"ibex_photo_carousel","template":"ibex_photo_carousel__widget","moduleList":["handlers"]}}
Om
Hotellklass
Bekvämligheter
HOTELLEGENSKAPER
Pool
Rumservice
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Restaurang
Fri parkering
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Bar/lounge
Spa
Affärscenter med tillgång till internet
Anpassat för rullstol
Bankett-rum
Concierge
Flerspråkig personal
Flygplatstransport
Kemtvätt
Konferensanläggningar
Luftkonditionering
Minibar
Mötesrum
Rökfritt hotell
Tvättservice
Utomhuspool
Precis vid stranden
Frukost ingår
Typ av hotell
Familjevänligt
,
Business
,
Spa
,
Lyxigt
Rumstyper
Sviter, Rökfria rum
Hotellklass
Typ av hotell
Familjevänligt
,
Business
,
Spa
,
Lyxigt
Rumstyper
Sviter, Rökfria rum
Antal rum
496
Prisklass
49 US$ - 89 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Plats
Malaysia > Melaka staten > Central Melaka District > Melaka
Bilder
Resenär (1 306)
Svit och rum (712)
Middag (159)
Pool och strand (84)
Bekvämligheter (42)
Företagscenter och evenemangsrum (5)
Omdömen (1 799)
Filtrera omdömen
752 resultat
Medlemsbetyg
188
404
123
27
10
Resenärstyp
Tid på året
SpråkSvenska
Fler språk
188
404
123
27
10
Läs vad resenärer säger:
Filtrerasvenska
Listan uppdateras ...
15 av 752 omdömen
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs för 1 vecka sedan från mobil enhet

Begärde om tidig incheckning och begäran togs emot av hotellets personal. Utsikt från balkongen är stor. Relativt ett gammalt hotell men säng och rum är comfy och snyggt. Enda nackdelen är den fula lukten från mattanMer

Svar från Hotel_Equatorial_Mel, General Manager för Hotel Equatorial MelakaSvarade för 1 vecka sedan
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs för 1 vecka sedan

Jag besökte Malakka som en del av en längre vistelse i Malaysia och åtföljdes av en vän vars födelseort det var. Vi valde det äldre ekvatorialhotellet eftersom vi kände att det skulle passa oss mer än en mer modern anläggning. Våra förväntningar var uppfyllda. Våra...rum hade utsikt över stränderna på avstånd och andra hotell och köpcentra i närheten. Eftersom vårt rum var på en högre våning torkade vi över dem. Balkongen gav en underbar utsikt över fåglarna över dessa platser och gatan nedanför. De som är svåra bör vara försiktiga. Rummet självt var bekväma och rena; proceduren för att få tillgång till kanaler på TV: n var emellertid inte det enklaste och på vår sista morgon fungerade inte TV: n alls. Badkaret verkade också ganska gammalt och vi gick på det ganska gingerly eftersom vi var rädda att det skulle kollapsa i vissa sektioner! Personalen i receptionen och bell boys var snäll, tillmötesgående och artig speciellt den dagen vi checkade in lite tidigare än förväntat. De är mer än villiga att hjälpa gäster som har svårt att komma åt WiFi från vissa telefoner.  Frukosten var rikligt och mycket bra. På den första dagen verkar inte personalen i matsalen kunna hantera siffrorna. Replenishing av mjölk (för kaffe) och croissanter var ganska tardy. Men kvaliteten på maten (indiska, kinesiska, malaysiska, västerländska etc) var av hög ordning. Totalt sett en mycket bekväm vistelseMer

Svar från Hotel_Equatorial_Mel, General Manager för Hotel Equatorial MelakaSvarade för 1 vecka sedan
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs för 1 vecka sedan

Vi stannade från 06 oktober till 08 oktober. Vi valde medvetet detta hotell för det är bekvämt läge. Men den främsta anledningen var att vi ville prova ett annat hotell, efter vår "osäkra" erfarenhet vid andra förmodligen mer etablerade och nyare hotell. Hotellet, även om...det inte var ett nytt hotell, var elegant på sitt eget unika sätt. Incheckningen gjordes glatt av Tomo. Min checka in var smidig. Mina poster var redo för bearbetning. Från 5: e våningen till det tilldelade rummet fanns det en "mango arom", ganska uppfriskande för mig, särskilt efter en 3 timmars bussresa från Larkin, Johore till Melaka Sentral. När vi öppnade rummet (Room # 0508) upptäckte vi en "bränd lukt". När jag rapporterade till receptionen, informerade de mig beslutsamt att, * De kommer att tilldela ett annat rum till oss * De kommer att uppgradera vårt rum till en på 15: e våningen * deras personal kommer "skicka rumsnycket" upp till där vi är Conciergen kom till handen oss nyckeln och ta vårt bagage till det omdelade rummet på 15: e våningen. (Rum # 1514). Korridorerna var på samma sätt "mango-refreshed". Frukost på söndagsmorgonen den 7 oktober på kaféet var en "aktivitetsgren". Konsekvent "fullhus" på grund av helgen publiken. All personal var mer än fullt upptagen bara för att betjäna gästerna. Jag märkte 2 svart / mörkblå lämplig personal som övervakade kaféet och ibland kommunicerar. De skulle fråga en gäst om gästen behövde hjälp med någonting. En av de (efter lärande som en gäst väntade på räkornudeln för kocken att återvända) kokte nudlarna. De skulle också gå in för att rensa bordet, förbereda bordet med tallrikar / servetter / etc för nästa gäst. Senare kollade jag med personen vid ingången och lärde mig att den svarta anpassade är den äldsta, följt av den grå / gröna passade, Jag var imponerad av teamwork / "no airs" attityd hos den överordnade personalen som arbetade tillsammans med junior personal, för att säkerställa gästens frukost erfarenhet var en positiv. Rummet var bekvämt, bladen var rena (nuförtiden börjar vi se oförändrade lakan i vissa hotell), etc. Jag behövde också 2 säkerhetsnålar brådskande, eftersom vi planerade att lämna hotellet klockan 1030 för en 11.00-funktion. Mottagningen fick sina hushållskollegor till källan för dem. På ett betyg av 1 till 5 (var 5 är bäst) skulle jag ha gett en 5 + betyg för detta hotell, om följande var adresserat, * 1: Två eluttag fungerade inte (1 under skrivbordet, 1 vid sängen, bredvid bordslampan. * 2 Tvättstället på toaletten kunde inte tömma vatten eftersom mekanismen var felaktig * 3 Några hörn bredvid väggarna längs korridoren flisades (men det här är mindre, enligt min åsikt) Om # 1 och # 2 är omhändertagna skulle vår vistelse ha varit perfekt. Ovanstående 2 brister är vad jag kallar "hårdvara". Tjänsten på hotellet är "programvaran". Det är enkelt att hantera / hantera "hårdvaran", bara behöver "kasta pengar" (inte mycket) på den. En riktig "no-brainer". Det är väldigt mycket utmanande att 1 stav ha rätt "programvara" och få den installerad korrekt och för att behålla denna "programvara". Enligt min åsikt har Hotel Equatorial fått sin "programvara" rätt. Om Hotel Equatorial var "se efter att det är" hårdvara "(vilket är enkelt - peasy), fortsätter & nya affärer blir vanliga. Vid utcheckningen lärde jag mig att Hotel Equatorial ägdes av en "statlig myndighet", PNB som jag tar det till som betyder Permodalan Nasional Berhad. Jag måste säga att förvaltningen och relevanta system på plats var mer än jag hade förväntat mig i en "statsägd" egendom. Medan jag inte betyder något negativt, är det vanligt att förvänta sig att affärsmodellerna, systemen och förfarandena i en statlig myndighet inte är så "kommersiella" som man föredrar. Under en kort tid var jag tvungen att "ockupera" 1 av sin personal i en "icke-receptionstransaktion" heltid, vilket minskar deras 3-personers styrka till 2. Jag hade hittat en ung pojke ensam i en hiss på 15: e våningen. Jag tog med pojken och "överlämnade honom" till personalen @ receptionen. Hon var tvungen att vakna och lugna den unga pojken tills mammen verkade fräckt för att hävda sin son. Under den tiden arbetade hennes 2 kollegor i "overdrive" -läget. Inga problem. Vi kommer tillbaka för att bo på Hotel Equatorial igen. Värdesätta mycket om ledningen kan vidta åtgärder på de punkter som anges ovan. Enkla saker som enkelt kan hanteras. Hotel Equatorial har många faktorer som arbetar i sin tjänst. Ingen tvekan om det. Syabas. . Fortsätt så : )Mer

Svar från Hotel_Equatorial_Mel, General Manager för Hotel Equatorial MelakaSvarade för 1 vecka sedan
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs för 2 veckor sedan från mobil enhet

Nyligen besökta Melaka med utökad familj för helgen. Måste säga Equatorial ger en av de bästa hotell gästfrihet i min resa historia. En ivrig semesterresenär i SE Asien, jag har stannat i internationella hotellkedjor och lokalt ägda, Equatorial är verkligen konsekvent i att upprätthålla sina...servicestandarder över hela anläggningen. Från receptionen, concierge, hushållning till elektriker och f & be, måste Mgt göra någonting rätt för att hålla personal glad för att ge gästerna en sådan underbar service. All personal i de nämnda avsnitten var riktigt bra för att säkerställa en bekväm och trevlig vistelse.Mer

Svar från Hotel_Equatorial_Mel, General Manager för Hotel Equatorial MelakaSvarade för 1 vecka sedan
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs för 2 veckor sedan

Våra rum var stor med en härlig utsikt ner mot kusten. Personalen var mycket vänlig. Vi hittade det dock lite trött och poolområdet var en besvikelse. . . det kunde ha varit mycket renare. . . det behövde lite kärlek och omsorg. Poolen själv var...underbar men beställa kunde ha gjort med en bra skrubb. Vi kunde bara hitta 2 vadderade madrasser för solstolarna, även om vi hade en bra jakt runt. Det var ingen att fråga. Annat än det är inga riktiga klagomål.Mer

Svar från Hotel_Equatorial_Mel, General Manager för Hotel Equatorial MelakaSvarade för 2 veckor sedan
Google-översättning

Mer

Visa fler omdömen
Få snabba svar från personal och tidigare gäster på Hotel Equatorial Melaka.
Obs! Frågan publiceras offentligt på sidan för Frågor och svar.
Skicka in
Riktlinjer för publicering
Är detta ditt TripAdvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer. Registrera dig för ditt objekt