Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Windsor Barra

Spara
Dela
Resenär (805)
Svit och rum (499)
Pool och strand (139)
Översikt
Avenida Lucio Costa 2630, Rio de Janeiro, delstaten Rio de Janeiro 22620-172 Brasilien Visa på karta
Namn/adress på det lokala språket
BEKVÄMLIGHETER
Kostnadsfritt wifi
Parkering
Frukost ingår
Luftkonditionering
Precis vid stranden
Pool
Rökfria rum
4.5-stjärnigt boende
Omdömen (1 862)
Filtrera omdömen
188 resultat
Medlemsbetyg
51
74
47
8
8
Resenärstyp
Tid på året
SpråkSvenska
Fler språk
51
74
47
8
8
Läs vad resenärer säger:
Filtrerasvenska
Listan uppdateras ...
15 av 188 omdömen
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs 4 augusti 2017

Jag reser för arbete och fritid omfattande och bo på hotell på olika skalor för mer än på minst 90 nätter eller fler ett år. Jag mycket sällan att känna den behöver till dela min erfarenhet som jag förstår varje hotell har sin egen verksamhet...strategi. Men min vistelse på the Windsor Barra Hotel var en total MARDRÖM. Jag bodde på Windsor Barra Hotel för 8 nätter nyligen för en konferens- och i min mening det är fortfarande en mycket lång väg att gå om den ledningen-teamet föredrar att placera den såsom en 3 + star hotel. Om du planerar att eller är tvungen att bo på detta hotell, mitt råd för dig är att första lägre ner dina förväntningar. Jag menar vis är lägre än någon normal standard att se till din belåtenhet. Inte lurad av betyg på webbplatsen och det priset avgifter. Som regelbundet reser jag förstår mycket väl att säng typ är vanligtvis non - garanterat när man bokar genom en online resebyrå. Så jag skickade ett e-postmeddelande till hotellet att bekräfta min begäran av en king bed. Att hoteletl inte bry sig om att svara på omdömen så jag skickade ett andra e-i händelse av första var "av misstag vette mot. " Det här gången jag fick ett svar från företaget som anges mitt rum skulle vara utrustad med en king bed. Men, efter kontrollera - i, jag gick in i en 2 enkelsängar - bed rum. Överraskning! En dam i receptionen hjälpte till med växeln efter Jag visade henne att e-postbekräftelsen skickade från hennes hotel. Intern kommunikation gap kanske? Så småningom lyckades vi placerades i rummet # 916 . Jag måste säga att det är ett av de mest fruktansvärda rum jag har all bodde in under dessa år av resor. Rummet var extremt trött, saknat underhåll och mögliga. En outdated rummet inte var en sådan fråga för mig. dock att tillåta svart mögel att växa vilt i ditt rum är en hälsofara. När jag gick in i rummet, de första sak jag märkte var den stark obehaglig mögel lukt blandad med den giftiga lukten av rengöring rengöringsmedel. Som det fanns bara en där ynkliga små fönster i rummet, det var ganska dyster. Jag försökte slå på en golvlampa som uppenbarligen täckta med svart mögel men det hindrade inte såsom uttaget var trasig och hade störtat ned i väggen. Möglet i rummet var bokstavligen ÖVERALLT! På flagnande tapeter, speglar, badrummet väggar… etc. var duschhuvudet och rörelseresultatet brutto så Poolmöblerna! Det redan blev GRÖNA! Min toalettstolen var lös och inte faller av halvvägs. Det är dessutom omöjligt att förvara alla av mina tillhörigheter i garderoben som unket våta hund lukt i garderoben skulle ha förstört mina grejer. Jag bara var för chockad över de fruktansvärd kvalitet av gästrummet i Windsor Barra Hotel vid den tidspunkten. I hela alla mina affärsresor, Jag märkte att något hotell riktade på flera konferensrum eller business folkmassorna vill laga en strykjärn, strykbräda, gratis flaska vatten, kaffe och te bekvämligheter i rummet att uppfylla sina gäster' behov; men, INTE detta hotell. Du kommer att hitta någon kostnadsfria av bekvämlighet med undantag grundläggande toalettartiklar. Det fanns ingen gratis flaska vatten, inget kaffe/te möjligheter, ingen vattenkokare, inte ens ett strykjärn och strykbräda. Det finns bara en minibar med en löjlig pris i rummet. Eftersom jag var går på konferens, min tröjor och pants behövde lite förbättringar efter nästan 30 timmar i mitt bagage. Jag var tvungen att gå ner till receptionen för att fråga för ett strykjärn och strykbräda. När de var delivered to my room, ytan av på strykbrädan var naturligtvis täckta med mögel. Jag var tvungen att rengöra den upp på min egen innan jag kunde till användning den. Jag var återigen förvånad över bristen på standard och slarv av detta hotell. De har inte ens bry sig om att kontrollera skicket på poster innan de skickade de ut till gästerna. Jag kan verkligen hålla ska åka på om min mardröm på Windsor Barra Hotel som de flesta av de grundläggande elementen behövs ej för ett ganska bra hotell var saknas men du får den bilden! (Bokstavligen! Verkligen! Titta på bilderna innan du bestämmer dig att boka ett rum i detta hemska hotell! ) Jag gjorde inte klaga till hotel personal men bestämde oss för att bli lidande i detta rum och rent av mögel själv. Varför? Min erfarenhet lärt mig att om ledningsgrupp en gäst att checka in i ett rum fyllt med gör mögel och hela faciliteter är föll isär, tror du att de bryr sig om kvaliteten på vistelse? Naturligtvis inte! Du betyder inget till dem men en väldig otur nummer på sin månatliga inkomstrapport. Så var det! Jag visste men svara min online travel agents real-time feedback om min incheckningsupplevelsen. Att hoteletl svara på min kommentar och ha meddelat vilka online travel agency igenom samma system att "De kommer ta upp frågan direkt. " Gissa vad? Jag var där i 9 dagar och 8 nätter vilket borde ge management team tillräckligt med tid att ta upp frågan med mig, men också ... Jag vet inte vad det är exakt svar från dem innebar men inget av de frågor jag nämnde har behandlats under hela min vistelse. Vid utcheckningen, uttalade jag min besvikelse av min vistelse. Missförstå mig inte, jag vill uttryckligen talade om att receptionen agent att jag inte var att be om en rabatt men ville ha ledningen till denna feedback för förbättringar ta. Jag blev erbjuden 5 PM sen utcheckning som jag uppskattade eftersom min avresa flyg blev på kvällen. Jag fick veta att skicka kommunikationen med online travel agent och även den bilder jag tog att receptionens e-postmeddelanden - - vilket jag gjorde det. Jag fick ett mycket kort svar senare på från General Manager med namnet Marcos Bezerra att officiellt meddela mig att hotellet kommer att renoveras nästa år utan någon ursäkt för min hemsk upplevelse. Det värsta (vilket också gett mig rätt på hur slarvig och arroganta ledningsnivå of Windsor Barra Hotel) är att GM även tas upp mig av en helt fel namn i e-han sände mig! Rätt namn användning är en grundläggande respekt för att de gäst! Det är kund service 101 över hela världen men INTE I DETTA HOTELL! Naturligtvis inte allt med det här hotellet är negativ. Lyckligtvis under min vistelse, det fanns fortfarande några personal som bistått mig med passion. Jeiro i receptionen som checkade in mig utan hjälp för ett par av mina önskemål var mycket vänlig och hjälpsam. Båda kockarna som ansvarade för den och tapioka station under min vistelse var fantastiska omelett. Portvakten var bistår med solstolar och parasoll var mycket roande. Rumsservice var mycket effektiv och smakade ganska bra. Jag SKULLE INTE rekommendera detta hotell och det kommer att alltid vara min negativa exempel på den sessioner jag ge till min personal och studenter. Jag bodde också på Sheraton Barra som är billigare och ligger bara ca 5 minuters promenad från denna mardröm. Sheraton är sätt bättre. Det rum där är också föråldrade (Stranden Barra standard kanske? ) Men åtminstone faciliteterna och servicen är mycket bättre! Du fick tillochmed en balkong som vetter mot direkt till den havet!Mer

Svar från Marcos B, Gerente geral för Windsor BarraSvarade 15 augusti 2017
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs 2 augusti 2017

Jag gick för en konferens, så det var bekvämt för att. Läget annars var inte den mest bekväma, med för dyr restaurangerna runt och shoppingområdena långt bort. Stranden kompenserade för alla att även om.Mer

Svar från Marcelo M, Gerente de recepção för Windsor BarraSvarade 3 november 2017
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs 2 augusti 2017 från mobil enhet

Mycket hög kvalitet på hotellet, allt var helt perfekt med undantag för en sak. Bara en. Jag är inte den första att klaga på detta inte heller kommer jag att vara de sista, wifi-på detta hotell var helt fruktansvärt. Wifi-nästan aldrig fungerade i vårt rum,...ja i vårt rum den plats där det borde fungera den bästa helt enkelt inte gjorde det. Vi var tvungna att gå till lobbyn att få semi ganska bra wifi och det var det enda stället i hotellet där med wifi-verkligen arbetat. Rummet var städade två gånger per dag och choklad retade sig på på sängen varje kväll, den skönhetskit var enastående, men i slutet kommer du kan inte enkelt ha denna typ av wifi och det förstörde vår vistelse här. Med detta slag till wifi vid tanken på detta hotell som 5 stjärnor helt blows min mening.Mer

Svar från Marcelo M, Gerente de recepção för Windsor BarraSvarade 2 november 2017
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs 30 juli 2017

Jag har bara bra saker att säga om Windsor Barra. Jag hade havsutsikt rum som var helt klart värt det. Fönster åt två sidor av rummet. Sängen var bekväm, det fanns en frukttallrik när jag anlände, rummet var redan svalnat för mig, både badkar är...en bubbelpool så att du kan njuta av en fin bubblebath efter en lång dag av sightseeing, handdukarna byts och rummet uppfriskade 2 gånger om dagen, personalen var några av de bästa jag upplevt under alla mina år jag rest, frukosten inte av denna värld! Jag åt när jag var inte ens hungrig, allt var så fräsch och utsökt. Jag har verkligen inget dåligt att säga om detta hotell. De var uppmärksam, vände ner min säng på kvällen, lämnade choklad, var hjälpsam om allt, såsom turer, och rummet var fläckfritt. Den översta våningen har två fina pooler (en liten en för barn) och du kan föreställa mig den utsikt 17 våningar upp. Det finns 4 hissar som flyttar dig från toppen till botten på 3 sekunder, så det finns ingen väntar runt. Området är inte så spännande om det är vad du letar efter. Det är en lugnare del av Rio men kan nås nog av tunnelbana. Om jag kom tillbaka till Rio, jag skulle bo här igen.Mer

Svar från Marcos B, Gerente geral för Windsor BarraSvarade 28 augusti 2017
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs 25 juli 2017

Jag bodde på detta hotell med min hustru för ett affärsmöte i 3 nätter. The view of stranden är fantastisk och mycket avkopplande, personalen fantastisk och rummen tysta och mycket rena. Kör på stranden och stanna till för lite frisk coconut vattnet var helt enkelt...grymt! ! ! ! . Det finns några utmärkta restauranger på hotellet och nära by. Frukosten är verkligen utmärkt och en blandning av Läge och brasilianska Frukosten. . . Bra grejer.Mer

Svar från Marcos B, Gerente geral för Windsor BarraSvarade 28 augusti 2017
Google-översättning

Mer

Visa fler omdömen
Om
Hotellklass
Bekvämligheter
HOTELLEGENSKAPER
Pool
Restaurang
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Rumservice
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Bar/lounge
Frukost ingår
Precis vid stranden
Affärscenter med tillgång till internet
Anpassat för rullstol
Bankett-rum
Bubbelpool
Concierge
Flerspråkig personal
Inomhuspool
Kemtvätt
Konferensanläggningar
Kylskåp på rummet
Luftkonditionering
Minibar
Mötesrum
Tvättservice
Utomhuspool
Vuxenpool
Fri parkering
Spa
Utmärkelser och erkännanden
Certificate of Excellence
Certificate of Excellence
Typ av hotell
Familjevänligt
,
Business
,
Romantiskt
,
Lyxigt
Rumstyper
Sviter, Rökfria rum, Familjerum, Handikappanpassade rum
Hotellklass
Utmärkelser och erkännanden
Certificate of Excellence
Certificate of Excellence
Typ av hotell
Familjevänligt
,
Business
,
Romantiskt
,
Lyxigt
Rumstyper
Sviter, Rökfria rum, Familjerum, Handikappanpassade rum
Antal rum
338
Prisklass
70 US$ - 169 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Kallas också
Windsor Barra Hotel Barra Da Tijuca
,
Windsor Barra Rio De Janeiro
Plats
Brasilien > delstaten Rio de Janeiro > Rio de Janeiro > Barra da Tijuca
Hotellklass
Utmärkelser och erkännanden
Certificate of Excellence
Certificate of Excellence
Typ av hotell
Familjevänligt
,
Business
,
Romantiskt
,
Lyxigt
Rumstyper
Sviter, Rökfria rum, Familjerum, Handikappanpassade rum
Antal rum
338
Prisklass
70 US$ - 169 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Kallas också
Windsor Barra Hotel Barra Da Tijuca
,
Windsor Barra Rio De Janeiro
Plats
Brasilien > delstaten Rio de Janeiro > Rio de Janeiro > Barra da Tijuca
Bilder
Resenär (805)
Svit och rum (499)
Pool och strand (139)
Middag (44)
Bekvämligheter (34)
Företagscenter och evenemangsrum (5)
Familje- och lekområden (4)
I närheten
Hotell i närhetenSe alla 284 hotell i Rio de Janeiro
Windsor Oceanico
1 211 omdömen
0,05 km bort
Gran Nobile Rio de Janeiro Barra
1 636 omdömen
0,54 km bort
LSH Hotel
356 omdömen
0,55 km bort
Promenade Paradiso
482 omdömen
0,66 km bort
Restauranger i närhetenVisa alla 14 419 restauranger i Rio de Janeiro
Fratelli
817 omdömen
0,08 km bort
Churrascaria Tourao
453 omdömen
0,42 km bort
Bangalo Restaurante
146 omdömen
0,58 km bort
Esplanada Grill
41 omdömen
0,53 km bort
Sevärdheter i närhetenVisa alla 1 843sevärdheter i Rio de Janeiro
Reserva Beach
1 390 omdömen
0,51 km bort
Barra da Tijuca Beach
5 496 omdömen
0,19 km bort
Ilha Da Gigoia
295 omdömen
1,41 km bort
Metrô Rio
288 omdömen
1,24 km bort
Få snabba svar från personal och tidigare gäster på Windsor Barra.
Obs! Frågan publiceras offentligt på sidan för Frågor och svar.
Skicka in
Riktlinjer för publicering
Är detta ditt TripAdvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer. Registrera dig för ditt objekt