Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Sheraton Grand Rio Hotel & Resort

Besök hotellets webbplats
Resenär (1721)
Svit och rum (422)
Pool och strand (205)
Om
Läge
Renlighet
Service
Standard
Certificate of Excellence
Hotellbekvämligheter
Pool
Restaurang
Affärscenter med tillgång till internet
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Rumservice
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Mötesrum
Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat)
Tennisbana
Anpassat för rullstol
Bar/lounge
Busstransfertjänst
Spa
Bubbelpool
Tvättservice
Concierge
Bankett-rum
Flerspråkig personal
Barnpassning
Kemtvätt
Konferensanläggningar
Utomhuspool
Offentligt wifi
Frukost tillgängligt
Visa fler
Rumsegenskaper
Sviter
Rökfria rum
Familjerum
Luftkonditionering
Minibar
Bra att veta
TYP AV HOTELL
Fina utsikter
Bergsutsikt
HOTELLKLASS
Hotellänkar
Besök hotellets webbplats
Specialerbjudande:Klicka för mer information
Hotellerbjudanden
Plats
Helhetsvy
Kontakta
Avenida Niemeyer, 121, Rio de Janeiro, delstaten Rio de Janeiro 22450-220 Brasilien
Namn/adress på det lokala språket
Vägbeskrivning
Santos Dumontflygplatsen12 km
Galeão internationella flygplats19 km
Visa alla hotell i närheten
Omdömen med mera
1 953omdömen
1 991bilder
102F+S
0 rumstips
Medlemsbetyg
  • 1 071
  • 607
  • 158
  • 63
  • 54
Tid på året
Resenärstyp
Språk
  • Fler språk
  • Filtrera
  • Svenska
Hitta omdömen som nämner
Bra hotell i närheten av Leblon ,Ipanema och Copacabana
Bra service och trevlig personal.Det tar ca 1 timme att gå till Copacabana.Taxi kostar enkel väg 40 om du nyttjar hotellets bilar vilket är 10 mer vanliga taxibilar
Läs mer
Svar från Laura J, Guest Relations för Sheraton Grand Rio Hotel & Resort
Svarade 23 aug. 2017
Dear Andres H, Thank you for choosing Sheraton Grand Rio Hotel & Resort and for dedicating your valuable time to answer our page on TripAdvisor. I am glad to know you enjoyed your stay in our hotel. I also would like to thank you for your compliments about our staff and service. It is because of comments like yours that we can keep motivating our team. I hope you can come back soon to Rio. All our team will be honored to have you back as our guest. Kind regards, Laura Julia Guest Relations
Läs mer
Jag hade privilegiet att bo mitt emot Sheraton hotell under dryga 7 veckor i ett privat boende. Eftersom jag hade semester var det aldrig aktuellt att ställa sig själv vid spisen och laga mat. Sheraton Rio Hotel & Resort ligger ett stenkast utanför nöjeslivet och restaurangerna o
Läs mer
Svar från Isabel S, Quality Manager för Sheraton Grand Rio Hotel & Resort
Svarade 30 jan. 2015
Dear Mr. par_lindqvist, First of all, I would like to apologize for not being able to answer you in your own language. But due to a lack of Swedish knowledge, I´ll have to do it in English. We are thrilled with your review and honored with your preference. Your feedback is really special for us and be sure that it will be shared with all the Food & Beverage team and especially with the people involved. We really appreciate your time taken on this review and we are truly looking forward to be able to see you back here to, once again, enjoy our restaurants and hopefully, this time, stay at our hotel. Please, let us know if you need any assistance in the future. We´ll be more than glad to help you. Cordially yours, Isabel Soares dos Santos
Läs mer
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Låt mig börja med att säga att jag reser mycket och det är en anledning till att när jag väljer mina hotell söker jag efter 5 stjärnorna som "borde" säkerställa samma standarder oberoende av var du befinner dig i världen. Jag har varit i många länder, både utvecklade och underutv
Läs mer
Svar från Livia U, Manager för Sheraton Grand Rio Hotel & Resort
Svarade för 4 veckor sedan
Dear Mr. Francesco First of all we would like to thank you for the opportunity of hosting you at the Sheraton Grand Rio Hotel & Resort and also for your valuable feedback on our services. We received your comments through the Trip Advisor social reviews and after analyzing them, we verified that our service did not reach your expectations. Please accept our deepest apologies for all the inconvenience that the issues related in your notes may have caused you during your stay. We are deeply disappointed that we could not offer you a Sheraton experience as expected. We already took the proper actions in order to avoid these issues to occur again. As a measure of compensation for this incident and recognizing your membership and loyalty, we will be delighted to offer you 10,000 points as a courtesy for this reason we would like you to confirm your loyalty account Silver last four digits is 0516. Once again we would like to thank you for taking your time to give us your feedback. Please feel free to contact us for any additional information that you may need through e-mail: aldo.longa@sheraton.com ALDO LONGA Diretor de Hospedagem Director of Rooms & Loyalty Property Trainer Support Caribbean & Latin America
Läs mer
+2
Jag stannade på Sheraton i månaden oktober 2018 låt oss börja med incheckning var fantastisk gentlemannen som kontrollerat mig var stor vänlig uppmärksam och möta alla mina behov. Nästa mitt rum vyn var fantastisk sängen var mycket bekvämt jag har inga klagomål om det alls. De en
Läs mer
Hotelltjänsten, från receptionen till andra tjänster, ligger under standard. Ingen klar struktur är synlig. Även om vår bokning gjordes månad innan, rummet de erbjöd var inte vad vi förväntade oss och begärde.
Läs mer
Svar från YaraSuzart, Guest Relations Manager för Sheraton Grand Rio Hotel & Resort
Svarade 25 okt. 2018
Dear Mr. BonifaciusCH, In first place, I would like to thank you for providing your honest feedback on your stay. Our number one priority is to provide the better level of hospitality and we sincerely apologize for not meeting your expectations. I stay available to receive your comments as your best availability, please feel free to contact me at yara.suzart@marriott.com. I hope to have the opportunity to welcome you again whenever your travels take you back to Rio de Janeiro. Warms regards from Rio! Yara Suzart Guest Relations
Läs mer
Föregående
Kategorier på album
Alla bilderResenärSvit och rumPool och strandMiddagFamilje- och lekområdenFöretagscenter och evenemangsrum
Bilden tillhandahållen av ledningenSheraton Grand Rio Hotel & Resort
Guest room
Bilden tillhandahållen av ledningenSheraton Grand Rio Hotel & Resort
Guest room
Bilden tillhandahållen av ledningenSheraton Grand Rio Hotel & Resort
Guest room
Bilden tillhandahållen av ledningenSheraton Grand Rio Hotel & Resort
Guest room
Bilden tillhandahållen av ledningenSheraton Grand Rio Hotel & Resort
Guest room
Föregående
I am staying at your hotel Feb. 24- March 4. Can I purchase parade and carnival tickets through the concierge?
Yes, the concierge arranges all kinds of events thru third parties. They are a bit slow to respond via email but they do respond. It is also complicated to do the payments for these tours while you are in the US because they require actual signed forms for some of the events. Overall, the concierge desk is very helpful. I found out that I knew more about some music events and other, from researching google and tripadvisor than the concierge some times.
1 röst
Visa alla svar
Hola, tiene servicio de playa? gracias!
Si, tienen servicio de playa, tanto con toallas como un bar, también disponen de hamacas
0 röster
Visa alla svar
Hola . Tengo reserva y voy a pasar Navidad en el hotel . Mi pregunta es si van a realizar algo especial la noche del 24 y poder reservarlo con tiempo . Muchas gracias
Pues no lo sé yo estuve en el mes de mayo pero estoy segura que si te pones en contacto con el hotel te atenderán estupendamente y resolverán tus dudas . Un saludo
0 röster
El hotel tiene servicio de traslado desde o hacia el aeropuerto?
Tiene taxis en la puerta del hotel pero es mucho más caro que cualquier taxi o Uber. Y obviamente no está incluido
0 röster
Visa alla svar
si tiene sombrillas y reposeras en la playa y si el desayuno esta incluido
Tiene reposeras y sombrillas. El desayuno debes pagarlo extra, aunque hay un upgrade que lo incluye pagando un poco mas.
1 röst
Visa alla svar
Föregående
FöregåendeNästa
11
PRISKLASS
172 US$ - 422 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
KALLAS OCKSÅ FÖR
sheraton rio hotel rio de janeirosheraton rio hotel and resortsheraton rio de janeirorio de janeiro sheraton
PLATS
Brasiliendelstaten Rio de JaneiroRio de Janeiro
ANTAL RUM
538
Är detta ditt TripAdvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer. Registrera dig för ditt objekt